Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Výměna palivového filtru 1.6 HDI


PPK

Recommended Posts

Zdravím,

prosím o radu - když budu měnit filtr

1) je nutné před odpojením hadic odpojit baterku? Nedrží při odemknutém autě a klíčku v zapalování čerpadlo tlak v soustavě? Např. u Fabie při otevření dveří zavrčí čerpadlo a natlakuje.

2) je nutné před namontováním filtr zalít naftou?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u systémů TLAKOVYCH (el. čerpadlo) se nádobka s filtrem nezalívá--udělá to čerpadlo po zapnutí klíčku--je třeba klíček zapnout cca 3x

u systémů PODTLAKOVYCH (nasávacích) je lepší nádobku zalít (pokud to lze), filtry uzavřené namontovat suché (nelze je zalít)--vždy je však třeba po montáži ručně napumpovat naftu až po ztvrdnutí balonku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, a ještě se zeptám

- je třeba při výměně sundat i hadici od vzduchového filtru k turbu?

- ten balonek na napumpování se nachází kde?

- při odvzdušňování je třeba odvzdušňovací ventil úplně vytočit nebo jen povolit?

Moc díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak jsem dnes vyměnil palivový filtr (DELPHI HDF 939). A protože jsem zde nikde nenašel nějaký stručný návod, pokusím se o něj nyní (třeba se bude někomu někdy hodit :)

pomůcky - stranový klíč 10, plochý šroubovák, injekční stříkačka, cca 0,5 l nafty

1) sejmi vrchní kryt motoru, vytoč šroub držící vstupní hadici sání, která vede od předu do filtru - tuto vyjmy (vpředu i u filtru drží jen za plastovou \"packu\" na boku

2) odpoj palivové hadičky - shora zmáčkni bílý kroužek na přírubě a plochým šroubovákem lehce!!! odpáči směrem od filtru

3) odpoj 3 konektory za filtrem - každý má \"páčku\" na boku, tuto odtáhni od konektoru a ten vytáhni

4) pod hadicí sání (od filtru k turbu) je na těle pal. filtru taková větší delší plastová páčka, tu odklop směrem od motoru, přizvedni hadici sání i s boxem na vzduch. filtr a palivový filtr vysuň nahoru

5) z vyndaného filtru vypusť naftu - povol odkalovací šroub na vrchu filtru, z výstupu dole na filtru vyteče nejen zachycená voda, ale i zbytek nafty

6) ještě před nasazením ohřevu napusť stříkačkou do nového filtru naftu. POZOR! Nikoliv horní přírubou (to je výstup), ale vstupem pro ohřev nafty. Tlačit naftu do filtru přes ohřev jde těžko.

7) přehoď ohřev nafty ze starého na nový filtr - tento je tam jen nastrčený, těsněný 2 gumovými kroužky. Jde to ztuha, ale trpělivost přináší \"ovoce\"

8) ucpy vstup a výstup, aby při vkládání filtru do držáku nafta nevytékala.

Připoj modrý konetor do zdířky na zadní straně filtru (bez kontaktů). Opět přizvedni hadici sání s boxem vzduch. filtru a nasuň pal. filtr na kovový držák na tělese motoru (je dobře vidět při vyjmutém filtru) a dotlač dolů dokud nezacvakne.

9) připoj zbývající 2 konektory a nasuň palivové hadičky na příruby, dokud nezacvaknou.

10) na vrchu motoru je podlouhlý váleček - ruční pumpa - ten vycvakni z držáků a mačkej tak dlouho, dokud neucítíš naftu uvnitř, zároveň pumpa ztvrdne. Nasaď hadici sání a vrchní kryt

Toť vše! Když se používá cit a rozum, je to pro středně zručného člověka celkem pohodová práce. :papa

[upravil dne 17/7/12 05:54 od PPK]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...