Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Uhlíkový filter benzínových pár


richmond

Recommended Posts

:myslim

Dobrý deň vospolok,

tiež mi smrdí benzín v kabíne auta pri brzdení ako Vám ale po prečítaní príspevkov som nezistl či stačí vymeniť uhlíkový filter alebo je nutné výparý z 3. otvoru na filtry namontovať hadičku a vyviesť ich mimo pod podvozok?????

Ja začnem ešte z inej strany je možné cez diagnostiku skontrolovať činnosť elektromag. ventilu či pracuje a otvára cestu pre kondenzát pár dosania motora????? kde sa to v diagnostickom SW nachádza?

Diagnostiku mám.

Zmeral som samotný ventil ale ešte nie je isté či riadiaca jednotka alebo kabeláž nie je zlá???? Neviete kam vedú tie ventilové 2 vodiče na ktorý konektor resp. ktoré piny na riadiacej jednotke?????

Chcel by som najprv otestovať elektroniku

A potom asi treba vymeniť filter ale neviem či je vyčerpaný????? auto má cca 80 000 km

Ďakujem za Vášu ochotu a čas

:potlesk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Otestoval som diagnostikou konečne a viem, že ventil pracuje, jedine že pred tým ako som prečítal závady som sa hral spripojeným konektorom a hadičkami a našiel som v erroroch že konektor bol odpojený, tak som dal chybu zmazať a uvidím či sa objaví znova,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řešil jsem to co ty...nejdřív zápach benzínu v autě, tak jsem na výstup z filtru nasunul hadici a vyvedl to pod auto - zápach benzínu zmizel. Pak mi ale odešel ten ventil (odzkoušeno přímo na 12V), tak jsem z vrakáče koupil filtr s funkčním ventilem,nasadil opět tu hadici a jezdím dál. Stálo mne to 200Kč a hoďku práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám všetko OKI ale neviem čo dáva podnet riadiacej jednotke na otvorenie ventilu na uhlíkovom filtry? možno dáky tlakový senzor v nádrži čo meria tlak pár alebo dáke čidlo teploty cez ktoré sa prepočítava tlak pár v nádrži??? neviem a neviam ako na to ďalej.....

Chcel by som to riešiť komplexne a nie ako tim kutil........

Ďakujem Vám za odpovede.....

:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak nějak nechápu, co řešíš, když máš vše \"OKI\".:myslim s čím nevíš jak dál?

Pokud ti v autě smrdí benzín a nechceš to řešit jako Kutil Tim, dej to do servisu a oni to vyřeší výměnou. Nebo to jde samo řešit samovýměnou - samotná nová nádobka s aktivním uhlím stojí cca 2500Kč.:papa V samotné nádržce se rejpat nejde, je nerozebiratelná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To všetko chápem čo my chceš povedať len som sa aj pýtal:

1, aká je životnosť filtra s akytívnym uhlím,

2, kedy sa otvára ventil na danom filtry

..... toto sú moje 2 otázky, nebudem meniť filter metódou pokus omyl

ďakujem za trpezlivosť a moju zvedavosť

:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. na to ti možná odpoví někdo zkušenější. Ani v chytré knížce (Jak na to?) není napsáno, kdy to měnit. já ho měnil při 160tis. km +-. Pokud tobě odešel při 80tis, je možné dedukovat, že pokud u mě už výměna při 80tis proběhla a teď další při 160tis. - životnost cca 80tis. km. Můj dohad:papa

2. bohužel nejsem schopen ti odpovědět, tolik dopodrobna jsem to nezkoumal. Přikládám to, co je psáno v chytré knížce k tomuto tématu.

Pokud by byl v háji ventil, bude ti to vypisovat \"Antipollution fault\" a při otevření víčka nádrže uslyšíš zasyčení (podtlak). Pokud ti \"jen\" smrdí benzín v kabině, bude to to aktivní uhlí za hranicí životnosti.

Ještě se nabízí otázka: kdy ti ten benzín v kabině smrdí? U mně to nesmrdělo furt, většinou to zasmrádlo, když jsem vjel autem čumákem dolu na hodně prudkej kopec nebo při brzdění.

edit: tady v tom tématu, někdo píše, že v Pažoutu mu řekli životnost filtru cca 100tis. km.

Zkusil bych tam dát nějakou hadici a sledoval, jestli to zmizne.

Až to vyřešíš, pochlub se, čim to bylo:papa

\"600\":aut

post-414-141096333878_thumb.jpg

[upravil dne 17/9/13 12:11 od milhaus]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď,

asi naozaj bez info sa nedozviem viac a rozmýšľam že zavedenie hadice napomôže jedine v detekcii či to ide z opotrebovaného filtra alebo nie....

a po čase ak sa to potvrdí tak ho vymením ale spať nebudem bo neviem či ten ventil, ktorý je OK sa otvára alebo nie a neviem kedy riadiaca jednotka ho má otvoriť v reálnej činnosti?

Ak bude mať výsledok dám vedieť sa mozrejme.....

Ak by Vás niekoho napadlo ešte niečo napíšte stále čakám a hľadám..

:myslim

ďakujem za každé slovo a myšlienku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...