Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P 405, jak otestovat saharu jestli funguje


antik

Recommended Posts

Netušíte jestli vám funguje sahara na P405?Dá se to lehce zjistit.Otočte klíčkem do polohy, kdy se žhaví svíčky.pak se podívejte na chladič, v místech levého předního světla pod hadicí je guma s konektorem.

m-v1xe658r.jpg

Ten odpojte.

m-vfz8yswo.jpg

Pokud to nejde, stáhněte nejdřív gumu, pod ní je konektor schovaný.

m-r5kllhrg.jpg

m-ad9m2es.jpg

Až budete mít konektor v ruce, vezměte kus drátku a spojte kontatky v konektoru dle šipek na obrázku. Tedy 1 s 2, nebo 1 s 3.

Pokud to spletete, nic se neděje, neni tam ani jeden volt, pouze kostra, neboli mínus.

7px1c6da.jpg

Pokud je sahara plně funkční, roztočí se po spojení drátkem vrtule s jednou , nebo druhou rychlostí.Pokud se netočí sahara ani po jednom spojení drátkem, zkuste dát drátek na kostru nebo rovnou na baterku na mínus, a druhej konec drátku zastrčte do 2 nebo 3. Musí cvakat aspoň relé, které jsou mezi saharou vidět po sundání masky. Jsou tam 3 relé.

m-vycoi8zp.jpg

Až budete vědět, že je to OK, zapojte konektor zpět

m-dfwymncs.jpg

nasuňte zpět gumovou krytku a je hotovo.

m-uc0vwfcu.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne, protože saharu spouští právě konektor na chladiči.

Přesněji řečeno, čidlo na chladiči spíná saharu. čidlo na motoru sledujou budíky.

[upravil dne 27/4/12 20:29 od antik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě, čidlo co je na chladiči, pokud dosáhne jisté teploty, sepne se sahara na pomalejší chod, a pokud teplota ještě více stoupne, pak sahara jede pa plný kule.

Takže v tom jednom čidlu jsou defakto čidla 2, každé se spíná při určitý teplotě.

Zato čidlo na motoru je zase jiné a to že teplotou klesá a zvedá odpor a tim se hýbe ručička na budíkách. Není tedy spínací.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdepak, vypracuju takovej jednodušší plánek jak to vubec funguje at máš přehled.

Ale nic na tom neni. jedno relé nařizuje, jeslti se maj sahary spouštět do série nebo paraleně. Když sundáš masku, tak je to relé uplně vlevo, tedy u pravého předního světla.

Jakmile dojde k prvnímu sepnutí tim že je voda v chladiči horká, tak se sepnou sahary na pomalý chod, tedy zapojené vrtule do série.

Když je ale voda vařící, tak sepne právě ještě relé přepínací, to u pravého předního světla, a přepne sahary paraelně a to pak je teprve hukot.

Je to jako když zapojíš 2 žárovky vedle sebe, tak svítí nic moc, ale když je zapojíš každou zvlášt, tak svítí naplno.

Nápad to je dobrý, ale u P309 jsme to měl napojené napřímo, jednu rychlost sahary a když jsme chcípl motor , sahara jela dále a za chvíli zdechla. Tady jak vytahneš klíček ,tak zdechnou i sahary, takže přemýšlím, jeslti to má cenu přehodit jeden drátek jinam aby sahara dochladila motor i po tom co to chcípnu. Já navíc měl v budíkách jednu žárovičku navíc, která mě i svítila, když se sepla sahara, abych to vůbec věděl.

Udělal jsem si to sám, díky přidanému relé. které spínalo i žárovku. Tady to bude trrocha jiný, ale tady to asi udělám zase. Však v každých budikách je volné místo na žárovičku.

[upravil dne 28/4/12 09:13 od antik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Mám pár otázek.

Dá se podobný princip aplikovat i na benzin 2.0 z roku 94?

Moje 405 dostala ránu na levé přední světlo cca ve 30km/h. Čelo prasklo a posunulo se do motoru. Chladič samotný je nepoškozený, voda se neztratila čili nebylo po měsíci potřeba dolévat. Auto už je opravené (nové čelo), ještě budu lakovat kapotu a nárazník. Jezdil jsem asi týden s nabouraným autem, protože jinak fungovalo normálně. Ale ještě před opravou začaly spínat sahary na druhý stupeň při běžné jízdě po městě (auto hučelo jak ve 40°C vedru), nebo při posouvání v koloně. A to i při teplotách 5°C. Teplota dle budíků nevyleze nad 95°C. Motor se tedy uchladí, za městem nebo při další jízdě se ručička usadí na obvyklých 85°C dle budíků.

Mám totiž pocit, že točí jen pravá vrtule a to rovnou na druhý stupeň. Nekamenujte mě prosím, autem ted nejezdím já, ale přítelkyně, takže nemám čas ani prostor na sídlišti zkoumat jak to běží, navíc je ted brzo tma, čili je vidět kulový. Pořádně na to mrknu až v neděli.

Zajímá mě:

Jak funguje spínání sahar? Točí vždy obě na první stupeň a pak obě na druhý stupeň, nebo se spíná levá, pak se připojí pravá a pak běží obě na druhý stupeň. Klimatizaci ted ani nepouštím, protože s tou vždy beželi obě, tak abych to teď neuvařil.

Jak v mých podmínkách ověřím, jestli jsou obě vrtule ok? Jak dohledat, kde je problém?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jedno je jisté

pokud máš 2 vrtule, tak pomalý stupeň zapojí obě vrtule najednou sériově, tedy se točí pomalu.

druhý stupeň je že se zapojí paraelně tudíž jde každá zvlášt a tim pádem se točí rychle.

Na chladiči je takové čidlo. Jeden kabel vede na kostru a dva vedou na spínání relátek, co právě spojí sahary bud paraelně, nebo seriově.

pak by mělo stačit spojit bud jeden a druhý drát s kostrou co je na tom čidle.

Odpojíš a propojíš. Nic tim nelze zkazit.

Pokud je někde chyba a v čidle to neni, tak jedině kostra, protože ta se občas naruší při srážce. Tam bych hledal jádro pudla.

Plechy se pophnou a nemají tak geniální kontakt ve spojích zvláště když zaprší a uschne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kostry se mi zdají v pohodě, dotahoval jsem je, kontrola jen vizuálně.

Kde najdu ten spínač č. 20 dle schématu u 2.0 benzin?

Odstranil jsem ještě kryty chladiče, co se dávají mezi lamely masky v zimním období. Aby šlo na chladič více vzduchu. Původně tam nebyly, všiml jsem si jich ted, protože mám novou masku.

post-28730-14109628139562_thumb.jpg

[upravil dne 18/11/12 14:43 od Petrikj]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na naftaku jsem je měl zepředu když se nakloníš nad chladič tak po pravé straně zhruba uprostřed hloubky. vede tam kabel a konektor je schovanej pod takovou gumou. ten spínač č.20 je defakto senzor na chladiči. až bude mít dostatečnou teplotu, spojí se první kábl s druhým ( pomalá rychlost sahary). až se teplote ještě o něco zvýší , spojí se první kábl s třetím.( tedy větší rychlost sahary) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 roky později...

thumb?m=1&id=2495727&lng=sk

Ako spina to cidlo v chladici tie kontakty? lebo mne toci iba jedna vrtula - ta na spolujazdcovej strane. Vychadza mi zo schemy nasledujuce:

1+2 > toci iba jeden (z B41)

1+3 > toci oba (z B40 seriovo)

 1+2+3 > toci oba (paralelne z B40 a B41)

ale logicky mi pride, ze ak teplota presiahne 2. teplotnu hranicu, teda zaroven aj 1. hranicu, tak by malo spinat kontakty 2 aj 3 voci 1 zaroven - ibaze by tie kontakty boli prepinacie.

Upraveno uživatelem SaBoTeR
pridana priloha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak opravujem

podla tej schemy hore naskoci kontakt 3  idu obe sahary na polovicny vykon

ak teplota stupne  tak k nemu naskoci este kontakt 2 a obe sahary idu na plny vykon 

cize podla tvojho znacenia zopne  1-3 idu obe sahary na polovicny vykon

ak telota stupne pripne sa k 1-3 aj 2-1 cize  vsetko spojene 1-2-3   vtedy  obe sahary idu naplno 

cize potialto je to tak ako si napisal 

tato varianta tam nastat nemoze 1+2 > toci iba jeden (z B41) ato preto lebo spinac to nedovoli (za predpokladu ze je plne funkcny)

zopne sa prvy  kontakt pri 97stupnoch  v 110 sa prida druhy 

ked sa to zacne chladit tak pri 96 stupnoch odpadne druhy kontakt a pri 92 odpadne prvy kontakt 

cize nemoze odpadnut prvy kontakt  a zaroven aby bol naskoceny druhy kontakt lebo ten je vypadnuty uz davno 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nasiel som pricinu, relatko na strane vodica.

Zoxidoval kontakt - nozicka relatka tak, ze sa az rozpadol v patici. Podarilo sa mi aj cez to prepojit skusobne a roztocilo pri zapnutej klime oba vetraky. To cidlo teploty je niekde pod vetrakom na spolujazdcovej strane, snad funguje aj na tom vyssom rozsahu. Spina sa okolo 90-92 stupnov podla budika.

Mal som dolu iba masku, aby som nasiel snimac, by som musel zhodit asi aj naraznik, a to je na dlhsie - kolesa, podblatniky... Tak idem zhanat novu paticu a rele, lebo to stare to uz ma za sebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...