Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

3008 1,6 THP 115kW


Leki

Recommended Posts

Zdravím všechny a zároveň prosím o menší konzultaci, která snad patří do této sekce, protože se týká 1,6THP 115kW.

Můj C-Max z poloviny 2004 jezdí na 1,6 TDCi 80kW - auto má 146tkm a až na výměnu těsnění hlavy ve 142tkm, kdy unikající olej zasvinil celý motor, je úplně v cajku. Je to v podstatě nerozum, ale řekl jsem si, že 150tkm je strop a je na čase si udělat radost a po 8mi letech, si koupit nové auto.

Podotýkám, že mě značka jako taková naprosto nezajímá, pokud mi auto takříkajíc sedne. Postupně jsem tak v posledních týdnech obrážel autosalony a zjišťoval, co a jak \"dnešní auta\". Nechci ojetinu - to si raději nechám to svoje - ale nemám problém s předváděčkou. Neměl jsem také předem vybraný model - auto si musím osahat a krom toho, je to taková salónová turistika - můj přístup je takový, až projde \"osahávací test\", tak začnu o modelu zjišťovat víc.

No a při posledním \"výletu\" mi padlo do oka auto, které se (jak jsem zpětně na netu vyčetl) mnohým nelíbí, pro jiné je divné a sem tam je někdo z něho nadšený. Já naštěstí kupuji auto pro sebe - a toto mi naprosto perfektně sedlo -> tím autem je Peugeot 3008. Vzhled, koncepce auta, i ten dvojdílný kufr - prostě mi auto perfektně vyhovuje a v podstatě sem se pro toto auto rozhodl. No a po vzletném úvodu k jádru věci:

Peugeot, jak asi víte, má program málo jetých vozů, na které se vztahuje záruka atd, tzv. Premium: http://dealers.peugeot.cz/vozy/?action=showUsedCarsHp

V rámci tohoto programu má autosalon v nabídce auto, které je z poloviny 2011, prakticky kromě navigace (která mě ale nezajímá) v plné výbavě ALLURE, s nájezdem 10tkm a - to je právě ta věc - motorem 1,6THP 115kW. Prodejce mi řekl, že motor je papírově perfektní a zkušební jízda mu dala za pravdu i v praxi. Zároveň mě ale upozornil, že Peugeot stahuje motor z prodeje. V ceníku jsou tyto motorizace jen v doprodeji a motor se potýkal s problémy: zanesení karbonem, vytahaný řetěz, rozhozené rozvody, průšvihy hlavně v zimě s přeskakováním. Hodně se o tom mluvilo mezi lidmi, ale jejich vlastní praxe je taková, že z deseti aut se jim s těmito potížemi objevilo jedno, kterému výměna rozvodů a o 4cm nataženém řetězu za nové pomohlo. Na druhou stranu, THP bylo docela drahé a až snížením ceny se dostalo víc mezi lidi. Je tedy otázka, zda se číslo nezačne zvyšovat. Zatím to vypadá, že pokud se závada neprojeví do 20tkm, tak zpravidla se neprojeví vůbec - což inklinuje i k tomu, že závadu může vyvolat i styl jízdy. Obecně ale není jasné, kde přesně chyba je a nepodařilo se ji tím pádem ani odstranit. Neví to ani soudruzi z Německa. Motor je sice vyvinut ve spolupráci s BMW, ale zjednodušeně řečeno, jedná se o motor, který BMW \"vyženilo\" od Mini - takže to zase až tak BMW motor není.

Auto jsem přesto zkusil projet. Jelo naprosto perfektně. Motor je tichý, zrychlení perfektní, krouťák vynikající. No prostě auto bylo studené a přesto jelo skvěle. Moje žena s ním neměla při druhém kolečku žádné potíže, naopak z něj byla nadšená až moc :roll Řazení taky super a jízdní vlastnosti taky velmi dobré. Jako by to ani nebyl Peugeot, abych tak řekl :aut

No a teď to nejdůležitější. Auto je \"ojetina\" s 10tkm - jedná se o předváděčku přímo od Peugeotu. Prolezl jsem ho skrz naskrz a stav je perfektní. Jinak řečeno tuhle \"ojetinu\" jsem ochoten akceptovat, protože se reálně jedná o nové auto.

S cenou jsme se postupně dopracovali na částku pod hranici 400tKč. S protiúčtem se dostanu někam na částku kolem 300tKč, možná méně - záleží jak mi odhadnou auto a jestli ho neprodám sám. Každopádně, dát ve výsledku 300.000 za auto s \"akční cenou v ceníku\" 569.000... to už jednomu vrtá v hlavě.

Jak jsem řekl, neuvažuji o jiném autě. Líbí se mi 3008. Otázku si kladu pouze, zda nepřiplatit cca 50K a nekoupit novou 3008 s 1,6HDI : http://peugeot.cz/katalogy-osobni-3008-cenik/

ve výbavě SPORTIUM, která je téměř identická jako výše popsané auto. Je to motor, který mám prověřený z C-MAXe (tady ještě o trochu silnější a má 6tikvalt).

Poslední dva-tři roky jezdím kolem 13tkm ročně, co máme děti, v týdnu 2x-3x město (nákupy) kolem 15-20km, o víkendu když je hezky, delší trasy zpravidla 150-300km(výlety). To nemluví moc ve prospěch dieselu.

Za něco kolem 50tKč navrch ale dostanu 0km = \"skoro 3/4roku na nájezdu k dobru\" oproti \"ojetině\" I kdyby mi auto mělo vydržet 5 let, tak je to příplatek 10K,- za rok. Na palivu HDi projede ročně cca 30tKč, 16,thp 40tkč. Případný vyšší nájezd znamená větší rozdíl. Za 5 let je to při počítání 40kč /litr, (což jistě nevydrží), srovnané.

Z jízdních vlastností 1,6THP 115kW jsem nadšený. Vadí mi ale stažení motoru z prodeje a avízovaná poruchovost. Auto s tímto motorem je ale za velmi dobrou cenu a na autě je plná záruka další rok a dá se za pár šupů přikoupit na dva. Jenže jedna oprava po záruce smázne cenu za HDi, nemluvě o palivu.

Celé mi to vychází jít si koupit novou SPORTIUM 3008 s 1,6HDi, ale možná jsem někde něco přehlídl, nebo to nebude 50tKč, ale 75tKč navrch, nebo 1,6 HDi se dnes kazí úplně stejně, případně je pro 3008 moc slabá atd... No a do toho všeho tu samozřejmě je 1,6 16V VTi - pětikvalt, o kterém si myslím, že je pro 3008 naloženou 4mi lidmi s bágly slabý, ale třebas ne a potom asi není co řešit, pokud se teda nekazí stejně jako jeho \"oturbený brácha\". Tak si říkám, že se raději zeptám a třeba i dostanu nějakou odpověď - každá rada dobrá :roker

[upravil dne 22/4/12 22:16 od Leki]

[upravil dne 22/4/12 22:17 od Leki]

[upravil dne 24/4/12 12:59 od Leki]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento motor opravdu neber (ani zadarmo, ...anebo snad zadarmo ano...:()

I moje kamarádka má s ním problémy v 308, už to stálo moc peněz a nervů.

Je to tragédie a propadák Peugeotu - byť prý autorem je někdo jiný a Peugeot ho jenom nakupoval.

1,6 HDi máme v několika Partnerech, i já ho mám a zatím bez problémů. Ze začátku byly problémy s mazáním turba, ale byly vyřešeny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pomalu to valíme offtopic - ale aby to nezůstalo bez odpovědi - původně sem se šel podívat na 5008, ale auto mi neskočilo do ruky - škoda té \"díry\" za \"ruční brzdou\" a taky vykrojení kufru pro nohy (příprava pro 3 řadu sedadel\", stejně jako ty dekly a díry v kufru. Taky 3 plné sedáky, ale autosedačka mi přelízala stejně do středového atd. Z venku paráda, zevnitř taky dobré, první dojem spíše dobrý, ale nějak mě to nebralo, pak sem se \"začal vrtět\"... :roll no a venku stála 3008 - říkám, když už jsme tady, tak za podívání nic nedáme... Co budu povídat - 3008 mi sedla jako prdel na hrnec. To sem nečekal. Skočila mi do ruky a bylo vymalováno. Prolézal jsem to snad 2 hodiny, děcka v tom skákaly, přeházel jsem do toho všechny krámy z C-Maxe, abych viděl jak co to snese - autosedačky, kočárek, krámy z kufru, co jsem tam měl... no katastrofální zákazník, ale prodejce měl svatou trpělivost a dokonce hlídal děcka, zatímco jsme se v tom s ženou hrabali... Jak jsem o Peugeotu neuvažoval a 5008 šel omrknout \"z povinnosti\", tak tento mě dostal v ničem jiném z výše uvedených aut sem se necítil tak dobře jako v 3008 - za mně osobně láska na první pohled a na ten druhý taky - teď nebudu řešit spolehlivost atd., s dieselem to koneckonců vypadá jako vcelku bezproblémové auto - jde o to, jak mi sedlo auto samotné a jeho koncepce a nebýt toho nešťastného THP tak už bylo doma :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zober 1,6hdi radsej, predajcovi zlav cenu este na mensi rozdiel a potom mu poloz noz na krk a vyjednaj si hglavne vacsiu zaruku, lebo davat na auto 2 roky je dost ubohe, ked je uz kopec inych znaciek co nemaju problem s 5 a viac.

Ak ti bude vadit mensia dynamika, tak stale si mozes dopomoct chiptuningom, na fore mame aj odbornika, ktory by ti to nachipoval podla tvojho zelania...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...