Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

vymena naplni, filtrov a pod.


Guest prokomo

Recommended Posts

  • O 2 roky později...
  • O 4 měsíce později...
V 1. 2. 2015 at 11:44, Thor napsal:

Prohledával jsem fórum, ale nikde jsem to nenašel, jestli to tu již někde je, tak se omlouvám za duplicitu. Chtěl bych se zeptat, jak vyměnit vzduchový a kabinový filtr u 1,6 VTi.

Zdar dnes jsem měnil vzduchový filtr a je to práce tak na 10 minut. Kryt filtru je za motorem je tam hvězda Thorx velikost 25. Povolíš všechny šrouby a vpředu na víku je ještě šroub na desítku klíč tu taky povolíš a celý kryt vyndáš. Šroubky zůstanou v krytu, tak je alespoň nepoztrácíš. Kabinový filtr je vlevo za hrdlem na nalévání vody do ostřikovačů. Sejmeš černou plastovou krytku a pod lemem plechu jsou dva vedle sebe každý má jiný rozměr na to bacha. Taky jsem dával uhlíkový. 

DSC_0437.JPG

DSC_0439.JPG

DSC_0441.JPG

DSC_0444.JPG

DSC_0445.JPG

DSC_0440.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

Teraz tam mám prave znacku Total 5W-30...od poslednej výmeny oleja mám najazdené 10 500km..treba už olej vymeniť? servisný interval mam nastavený na 20 tisíc čo sa mi zdá vela...Je vhodny konkretne tento olej?

MESPF5W304L_f32fa235-2598-4cc3-a528-453352506036.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ten olej na obrazku je vhodny. Ale po novom uz nema v nazve Formula, ale len ESP. Je lepsi ako ten Total Ineo ECS, lebo ma normalnu HTHS viskozitu a teda lepsie maze motor vo vyssej zatazi.

Ad vymenny interval. Velmi zavisi akym sposobom auto pouzivas. Cim menej kratkych jazd so studenym motorom (mesto), tym dlhsie olej vydrzi. Ale aj pri idealnom pouzivani (len dlhe trasy), by som v tomto motore menil olej najneskor po 10-12 000 km. Tento motor totiz dost trpi na karbonizaciu, takze cim dlhsie olej v motore zostava, tym horsie z dlhodobeho hladiska (zhorsene mazanie turba atd.). Cize menit kazdych 10 000 km prip. kazdy rok (co nastane skor) je idealny stav.

A pri vymene oleja je este pred zaskrutkovanim vypustneho srobu dole na olejovej vani dobre naliat aspon pol litra noveho oleja do motora zhora a nechat ho spodom vytiect, nech vyplavi aspon cast toho stareho oleja a bordelu z dna vane. Na dne vane totiz zostava stary olej a usadeniny kedze v mieste vypustneho srobu je vana prelisovana smerom dovnutra (nemoze vytiect ten najväcsi bordel von).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja tiez predpokladam, ze tu normu predpisuje Peugeot pre ten motor (pre moju inovovanu 68 kW verziu ju predpisuje).

A presne ako pises som to urobil v mojom pripade - nebral som ohlad na normu Peugeotu, ale pouzil som olej splnajuci normu ACEA C3 kvoli FAP a dal som rovno teplotne odolnejsi 5W-40 (dlhe trasy, tempomat 135-140 km/h).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teraz jednoznačne neviem ktorý olej tam dám..momentálne je tam Total 5W-30 doporučený Peugeot...Rozmýšľam dať dolu aj olejovú vaňu a vyčistiť no viem že servisi to robia neradi...Viete mi poradiť aj vhodné aditiva na prečistenie fap?ako zistím aké množstvo aditiva sa nachádza v nadrzke?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to vagi: Dobry olej si zvolil. 👍 Na jar sa chystam prave bud na ten Sunoco Synturo Xenon 5W-40, alebo Ravenol VMO CleanSynto 5W-40 alebo Yacco VX 1000 FAP 5W-40. Len musim najst ofiko distributora pre SK (z CZ sa mi to asi neoplati objednavat), nech mam istotu co lejem do motora.

P.S. Ja osobne som tiez zastancom olejov 5W-40 s ohladom na vyssiu zatazitelnost. Akurat oleje xW-40 vraj rychlejsie stracaju viskozitu s pribudajucim najazdom, takze uz po 7 000 km moze byt olej 5W-30 na tom co sa tyka viskozity paradoxne lepsie ako 5W-40. Neviem do akej miery sa to da zovseobecnovat na vsetky oleje, ale keby to niekoho zaujimalo blizsie, tak tu: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Viskozita. Ja kedze najazdim rocne na tom aute max. 8 000 km (len vylety a dovolenky, v meste to auto nepouzivam) a olej rocne aj menim, tak mna sa to vlastne netyka. Ale moze to byt zaujimava informacia pre tych co na jeden olej jazdia 15 000 km. Vtedy by mohol byt olej xW-30 v konecnom dosledku lepsia volba.

Upraveno uživatelem slimboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Rudo: Hociktory spomenuty olej ak Ti nejde za kazdu cenu o olej podla normy PSA. Hlavne nech ma normu ACEA C3. Viskozitu zvol podla toho ako pouzivas auto. Cim viac dialnicnych km, tym skor uvazuj o 5W-40. Ak menej dialnicnych km, tak uplne v pohode mozes pouzit aj 5W-30. A servis urobi, co si zaplatis. Robi sa dokonca aj prelisovanie toho vypustneho otvoru smerom von - kedze je to plechova vana, tak sa to da. Na to sa chystam na jar pri vymene oleja aj ja svojpomocne (nechcem davat vanu dole). Takto vyzera to prelisovanie na videu

A ad to aditivum na precistenie FAP - ak myslis take aditivum, ze nalejes nejaku "vodicku" do nadrze a to Ti vycisti zaneseny FAP, tak podla mna je to len vyhadzovanie penazi. Ak je raz FAP zaneseny, tak v prvom rade je otazka preco je zaneseny. Bud uz ma na to kilometre (150-250 tisic) kedze sa postupne prirodzene zanasa Eolysom (aditivum v tej nadrzke na ktoru sa pytas), alebo ak este tolko km auto najazdene nema, tak treba riesit pricinu a tou bude nejaky technicky problem v spalovacom procese (zle fungujuci niektory vstrekovac, zla vaha vzduchu a pod.). Ak mas problem so spalovacim procesom, tak je cistenie FAP zbytocne, lebo aj tak sa zase predcasne zanesie ak nefunguje dobre nieco pred nim.

Zistit mnozstvo aditiva pre FAP v nadrzke by malo ist cez diagnostiku, pripadne pri niektorych autach to mozno ide aj vizualne, ale s tym neporadim, lebo to som neriesil a neviem ako to ma riesene Tvoja P207. U mna je nadrzka cierna nepriehladna, je na podvozku a asi sa po minuti aditiva meni kus za kus. Takze ak mi auto zahlasi nedostatok aditiva, tak to odveziem do servisu na vymenu resp. doplnenie. Po vymene / doplneni treba aj resetovat stav aditiva v ECU a to uz je mimo mna. Ale ak to chces riesit svojpomocne, tak musis zistit presny typ aditiva ktory potrebujes (nesmies pouzit nevhodny) a tu potom mozes kupit: https://www.citroeny.eu/aditiva-pro-fap.html. A este musis zohnat niekoho s diagnostikou na ten reset ECU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatiaľ nemám s fap žiadne problémi...auto má najazdené 174tisic km..no na poslednej diagnostike vyhodilo chybu neuzavretia nádrže...to by asi znamenalo že po natakovani paliva nezosnima uzavretie nádrže a tým pádom nevstrekne aditiva do nafty?ako riešiť tento problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ak nemas s FAP problem, tak nic neries. Ries az ked Ti auto zahlasi nizku hladinu aditiva. S tym neuzavretim nadrze a nevstreknutim aditiva neviem poradit. Snad poradi niekto iny (alebo potom ofiko Peugeot servis).

 

Este mi napadlo, ze ak by si chcel vycistit palivove cesty, tak:

Pozorne si precitaj pokec ku kazdemu z nich. Pred emisnou kontrolou je idealne vymenit olej v motore, vyjazdit celu nadrz s takymto cisticom, natankovat do prazdnej nadrze OMV MaxxMotion (uz nepridavat ziadne aditivum) a na emisnu ist s dobre zohriatym motorom, ktory si po zohriati viackrat potocil az na 4000-4500 otacok. Pri emisnej to tocia snad az po obmedzovac.

Upraveno uživatelem slimboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Rudo08 napsal:

Keď objednávam olejový filter stačí mi len tá vložka,alebo treba objednať prevedenie celokovovy olejový filter?

asi jsi olej v motoru ještě neměnil, protože tam máš vložku, celokovový olejový filtr tam nikde nenašroubuješ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...