Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spam na mobil a přístup operátorů


GhostBoxer

Recommended Posts

Protože mě tento problém do dneška nepostihl, začínám se v tom orientovat jen jako laik. Na mobil jednoho člena rodiny začaly chodit spamové sms-ky. V tomto případě kamuflované jako kontakty z sms-seznamky mající za úkol podnítit k zasílání drahých prémiových smsek. Není to nic nového, na googlu již dostatečně popsáno:

http://www.lupa.cz/clanky/pozor-na-falesne-sms-seznamky/

Volal jsem na danou infolinku provozovatele, na netu již profláklé číslo 844444484 a šišlající krávě z Polska nahlásil blokaci. Prý to zruší za 24 hodin, zatím to chodí dál, uvidíme.

A teď kvůli čemu to hlavně píši. Volal jsem na Vodafone s přáním zablokovat veškeré prémiové služby ( začínající 90.. )

a bylo mi oznámeno, že to nejde. Že odchozí lze zablokovat, ale příchozí nelze. Čemuž už rozumím, neboť daná podvodná firma je u Vodafone vedená jako oficiální partner. Zřejmě z každé prémiové zprávy či volání teče operátorovi slušná provize. A ještě je nutno brát v potaz, že kromě odesílaných prémiových sms-ek existují i přijímané prémiové sms-ky.

Tak jsem se operátorky na Vodafonu zeptal, jak Vodafone na tomto vydělává. Slečna mi sdělila, že z toho Vodafone vůbec nic nemá. Protože jsem nechtěl být na ni sprostý, požádal jsem ji o kontakt na tiskového mluvčího Vodafonu, že bych se na ty provize radši přeptal. Slečna operátorka mi po poradě s nadřízeným odpověděla, že si mám poslat písemně dopisem žádost o kontakt na tisk.mluvčího. Kua je toto v dnešní době možné? :bacha

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Gabriel

Možná, ale tady jde o starý mobil, který má starší člověk pouze na volání. Mě jde hlavně o princip a přístup operátorů. A že takové podvody tady mohou léta fungovat. Zmrdi to rozesílají denně na tisíce čísel, občas se někdo chytne a operátor i podvodník mají skvělý byznys.

A prý má poslat Vodafonu dopis, ten já neposílal už tak 10 let, existují ještě vůbec známky? A poštovní budky? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Naozaj nikde nie je mozne oficialne blokovat, aby ti nejake cislo nevolalo (oficialne, myslim od samotheno operatora, myslim, ze je to dokonca dane zakonom), takze to bych absolutne nehodnotil, jako ze sa k tebe operator nejako sprava zle, je to normalne na celom svete. Obmedzit sa to da jedine SW v danom mobilnom telefone, pokial podporuje.

2. Na tvoju ziadost ti akakolvek firma musi prestat zasielat reklamne a marketingove SMS, telefonaty alebo emaily. Osobne by som to riesil skorej pisomne, alebo elektronicky, aby si mal od toho nejaky \"doklad\", telefonat mozu a nemusia riesit.

3. Kazdy operator ma standardne v zmluve polozku, ci suhlasis s podanim tvojho cisla na reklamne a marketingove uceli podniku (napriklad vodafone) alebo na reklamne a marketingove uceli 3 tich stran. Niektory operatori to maju na zmluve \"volitelne\" tj pred podpisom, si kvazi mozes vybrat (casto sa ani nepytaju, zaskrkavaju ANO, ale keby si si cital zmluvu, tak na to prides, a mozes poziadat o zmenu), iny operatori to maju automaticky v zmluve povolene, a zrusit sa to da na poziadanie. Na tvojom mieste by som oslovil Vodafone, ze nesuhlasis s akymikolvek reklmanymi a marketingovimi SMS tretich stran, ze akceptujes iba podnika (vodafone, pripadne ani ten nie)

Je uplne \"trapne\" pytat sa na zisky cez info linku, ta posledna osoba na call centre to vedet nebude, a ona za to nemoze, ze tebe vodafone posiela SMS. Tym, jej akurat stazujes zivot, ale tvoj problem to nezmeni, a k nadriadenim, ktory o tom rozhoduju, sa ta informacia ani len nedostane. Oficialnym listom, mailom, telefonatom na tiskoveho mluvci si tiez nepomozes, lebo nikto ti nic neprezradi, napise ti v uvode standard ktory ma predpisany, ze je mu luto, ze si nespokojny, vymenuje ti tam par zakonov, pripadne dodatok zmluvy, kde s danymi vecami suhlasis, a samozrejme sumu, kto na tom kolko zaraba, ti uz duplom nepovedia :D

Teba sa tiez nikto nepyta, kolko zarobis alebo usetris penazi s tym, ze mas telefon, a telefonujes s nim nie ?

Jasne ze ma operator biznis, o tom to vsetko je, o zarabanie prachov nie ? Aj tym ze telefonujes ma operator biznis ... Aj ty chodis do prace kvoli peniazom, aj to je biznis ?

Rozpisal som sa tak preto, lebo ludia su neni ani schopny casto si precitat podmienky zmluvy, ktore podpisuju, pripadne podmienky prepaidovych kariet, ktore su obsahom balenia, a potom sa stazuju na nieco, co pouzivanim akcepotvali, alebo co dokonca podpisali. Zmluva ma kopu drobnejch pismen, ale je takym istym pismom pisana skoro cela, aj tieto veci ohladne marketingu. Nezaskodi si aspom doma precitat, co si podpisal ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Lubko

1. Nechci blokovat jedno číslo, tento tvůj bod je OT

2. Kde posledních 20 roků žiješ? Podvodná firma nemá důvod přestat dělat prasárny, neboť případný trest přijde za hódně dlouho a je v trapné výši. Někde jsem četl, že tuším ČTÚ (Český telekomunikační úřad) rozdá ročně pokuty v celk.výši 0,5 milionu Kč, což je směšné.

3. Jde o předplacenou kartu, já ji nekupoval, ale pochybuji že se uzavírá smlouva s nějakým výběrem zasílání u karet. Celý tento Tvůj bod vyznívá trošku hloupě, neboť veškerá má snaha u operátorky byla o zrušení zasílání těchto zpráv. Viz můj první příspěvek: \"Volal jsem na Vodafone s přáním zablokovat veškeré prémiové služby a bylo mi oznámeno, že to nejde. \" NEJDE TO !!!!

Čili abys to lépe chápal, to posílání neprovozuje Vodafone, pouze na ni sviňsky participuje, proto ho blokace nezajímá (tzn. NEZABLOKUJE příchod sms-ek z prémiových čísel začínajících 9 ... )

4. Znovu upozorňuji, že mi operátorka tvrdila, že s těmito firmami nemá Vodafone vůbec nic společného. Což podle mě není pravda, neboť mezi sebou mají určitě smluvní vztah.

5. Ano, mě osobně je úplně jedno, kolik na tom vydělává Vodafone. Mě jen sere ten princip, že je Vodafone schopen kvůli nějakému kšeftu nechat otravovat tisíce svých klientů. To ti přijde morální? Takových spamových firem napojených na operátory jsou desítky. Každá jednotlivá firma má zaregistrováno třeba 10-15 čísel a k tomu přifařených jakobyfirem. Na jednom to zrušíš a z druhého to přijde znovu. Přijde ti normální, až se budeš muset pracně doprošovat u každé jednotlivé podvodné firmy, aby tě vyškrtla z databáze? Nebo až za rok budou tyto firmy profláklé, změní jméno a zase nanovo?

6. Ať si operátor dělá svůj byznys, ale ne spamem či zneužíváním nepoučených lidí. A ty kecy o čtení smluv sis mohl odpustit.

[upravil dne 11.4.2012 01:02 od GhostBoxer]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Je uplne jedno kolko cisiel chces blokovat, blokovat sa NEDA !!! Chapes ? Ziadne operator, nemoze zakazat inemu cislu, aby sa na nejake cislo dovolalo chapes ? Je uplne jedno, ci skupina cisel, alebo jedno cislo ! Nemozes hocijakemu cislu \"zakazat\" aby sa nedovolalo na to či ono číslo ... A je uplne jedno, ci je to premiova linka, zelena linka, call centrum linka, linky policie, alebo bezna linka, je to jedno ... Takze to neni chybou operatorky, operatora, ani ničoho ineho ... Pokial ti toto vadi, mal by si prestat vyuzivat sluzby VŠEOBECNE, pripadne mat telefon, ktory umoznuje instalaciu programov blacklistu ...

2. Zijem v realite ... Ty tu firmu nazivas podvodna, je to v pohode, tvuj nazor. Pokial pisomne poziadas danu firmu, aby ti nezasielala ziadne marketingove a reklamne spravy, a odmietnes ich v hocijakej forme, firma je podla zakona POVINNA, ti taketo spravy ihned po zpracovani prestat posielat ! Na tom nic nie je, je to bezna vec, ktoru som i ja asi 2 krat v zivote vyuzil ...

3. Ked kupujes predplatenou kartu, musis suhlasit zo Vseobecnymi podmienkami :) Tie najdes s prstom v nose na internete, alebo ti ich poskytnu na hociktorej predajny Vodafone :) A zase, chcel si od operatorky nieco, co nedokaze spravit :) Ale to nedokaze ani nasa operatorka v Telekome, ani v Orange, O2, a neviem akych operatorov :) Lebo to proste nejde :)

4. Operatorka, co tam sedi za 15 tis. Kč mesične, neovlada všechny partnerske vztahy ... Ona je tam na bezne veci, ne na to, s kym ma vodafone jakou zmluvu, a podobne ... Takisto neni opravnena hovorit o nejakych zmluvach, do ktorych teba nic nie je... Proste to jako keby som zavolal ja k vam do firmy, a ptal se, ze komu dodavate tovar, a za jakou cenu ... V kazdom pripade ti musim znova pripomenut, ze o tom operatori nemaju ani šajnu.

5. a 6. = podla mna zijes v nejakom scifi :) Je uplne jedno kolko ma dana firma cisiel, ide o firmu, ako celok, a o tom, ako pristupi k tel. číslam ... Pokial takato firma uzavrie zmluvu z operatorom, tak je to tzv. marketingova zmluva, kde operator poskytuje tel. čísla svojich účastníkov, ktorý súhlasili zo zasielanim reklamy podniku a tretich firiem ... Ine cisla podnik urcite neposkytne, je uplne nerealne, aby si si toto myslel, su to prisne pokutovane zalezitosti, a ver ze o tom viem dost ... Nasledne takato firma dostane databazu, a moze tam posielat taketo SPAM sms. Pokial takato firma o rok zanikne, a vytvori sa nova, musi cerpat zase z novej databazy, o ktoru poziada operatora, na zaklade zmluvy, pripadne moze odkupit databazu, zo starej firmy. Nic to vsak nemeni na fakte, ze pokial poziadas VODAFONE aby ta vyclenili zo zoznamu na zasielanie reklam, tak v NOVOM zozname ta uz ta prislusna firma nedostane, a takisto pokial poziadas o vyclenenie z databaz tej \"podvodnej firmy\" tak tiez ta kontaktovat nemozu :)

Tym ze ziadas o vyradenie, to neziadas na kazde cislo zvlast :D

A teda aj ked s o ceskych operatoroch viem prd, tak som si dal tu 5 minutovu namahu a tu mas krasne v podmienkach

Citujem

\"Jako Zákazník souhlasíte, abychom zpracovávali Údaje, a to titul, jméno, příjmení, adresu, datum narození, e-mailové spojení, obchodní firma/ název,

sídlo/místo podnikání, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, IMEI, typ a objem využívaných služeb a údaje o koncovém zařízení k obchodním

a marketingovým účelům, včetně provádění průzkumu trhu a nabízení obchodu a služeb. Dále souhlasíte, abychom vás informovali (zejména formou

obchodního sdělení označovaného pro takové účely jako OS) o našich službách a produktech a o službách a produktech třetích stran, které jsou

s Vodafonem ve smluvním vztahu, a to užitím vaší adresy, telefonních čísel nebo elektronické adresy. Dále souhlasíte, abychom vám bezplatně zřídili

informační službu, prostřednictvím které vás budeme informovat o nabízených službách a produktech třetích stran. Více informací najdete

na stránkách w w w.vodafone.cz.\"

Je to bod 5.4 vseobecnych podmienok

Je tam kopa stati o odvolani, a jako to muzes udelat, ale myslim, ze tato to vysvetluje najlepsie, citujem

\"U zpracování Údajů, které je prováděno na základě souhlasu, jste jako Zákazník oprávněn souhlas kdykoli odvolat, a to bezplatně prostřednictvím

zákaznické linky, není-li v těchto podmínkách stanoveno jinak. Zpracování takových údajů ukončíme v přiměřené době, která odpovídá technickým

a administrativním možnostem.\"

Takze treba odvolat tvoje cislo zo siete vodafone, aby nebola zaradena na poskytovanie 3 tim stranam, a nasledne treba poziadat prislusnu \"podvodnu\" firmu na zrusenie tam, verim, ze ti nebude chodit nič :)

Ja som to tak absolvoval 2 krat, a 2 krat pohoda :) Nevidim v tom problem ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nie, ale robim v tomto obore pomerne dlho ... A celkovo cesi aj slovaci si skoro nikde necitaju zmluvy, neprecitaju si zmluvy u mobilnych opertaorov, u fixnych operatorov, necitaju si zmluvy v bankach, casto si necitaju ani kupno predajne zmluvy na auta, na nic ...

Potom to podpisu, suhlasia s tym, hoc casto ani nevedia s cim suhlasia, s prehlasenim, ze je zbytocne si to citat.

Potom nastane problem, ako je popisany vyssie, a clovek nehlada chybu v tom, ze si ani len neprecital to co mal, ale vsetci ostatny su ty zly, a zlizne si to nakoniec najposlednejsi zamestnanec, ktory tam robi len preto, aby volaco zarobil, a nebol bez prace ...

Pokial by si tie podmienky niekto po kupe karty doma na hajzli precital, tak by zistil, ze ten suhlas moze hned pomocou bezplatnej linky odvolat, a ziadny takyto problem by nenastal. Lenze toto si nikto neprizna, a vsetci su vynni a podvodnici, len on chybu nespravil ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj mne často chodili SMSky s rôznymi výzvami na poslanie SMS či už na zapojenie do nejakej hry alebo dobročinné účely a podobne. Zavolal som na linku zákazníkom a požiadal aby mi takéto kraviny neposielali že ma to obťažuje. Je od vtedy asi tri týždne a neprišla ani jedna.

Možno je to rozličné podľa operátora ale v Orange to funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Nevím jak je to u předplacených karet, ale u mojí simkarty jsou Obch.podmínky v rozsahu 20 stran !!! psaných písmem vysokým cca 1.2 mm . K tomu je ještě Ceník - 20 stran a Brožura - 20 stran. Máš pocit že to někdo studuje na prodejně???

2. Moje simkarta je stará a obchodní podmínky byly osekané, ale abych byl aktuální, zde citace z platných podmínek Vodafonu:

\"...souhlasíte, abychom zpracovávali Údaje ... k obchodním

a marketingovým účelům, včetně provádění průzkumu trhu a nabízení obchodu a služeb. ...souhlasíte, abychom vás informovali o našich službách a produktech a o službách a produktech třetích stran, které jsou s Vodafonem ve smluvním vztahu, a to užitím vaší adresy, telefonních čísel nebo elektronické adresy. ... souhlasíte, abychom vám bezplatně zřídili informační službu, prostřednictvím které vás budeme informovat o nabízených službách a produktech třetích stran. \"

\"... berete na vědomí, že vaše údaje mohou být ... zpracovávány třetími subjekty, a to

společnostmi ze skupiny Vodafone Group Plc za účelem zajištění technické a administrativní podpory pro poskytování služeb, dále subjekty ve smluvním vztahu s Vodafonem zejména pro zajištění plnění práv a povinností vyplývajících ze smlouvy (např. Roaming, služby třetích stran, vymáhání atd.) a dále pro zajištění marketingových či obchodních akcí, kterých se účastníte. Seznam zpracovatelů je k dispozici na stránkách www.vodafone.cz. Ujišťujeme vás, že vaše Údaje poskytneme pouze zpracovatelům, s nimiž jsme uzavřeli smlouvu o zpracování osobních údajů, a to pouze pro výše uvedené účely a v nezbytně nutném rozsahu. \"

Lubko, můžeš mi sdělit, na kterou věc chceš naroubovat zprávy typu \"zlato proč mi nepíšeš\" , \"ty se na mě zlobíš, odepiš\" z podvodné seznamky ?????

3. Ono je potřeba rozlišit dvě věci: solidní firmy dodržující pravidla a podvodné firmy. Zarážející je, že operátoři bez skrupulí spolupracují i s podvodnými firmami a vedou je

jako partnery.

4. Na infolince mi měli říct, že aspoň zablokuje souhlas s poskytováním údajů, čímž by se vyřešil alespoň problém do budoucna. Řekli mi, že se s tím nedá nic dělat.

5. Jak se dá snadno zrušit posílání spamů u dané firmy se můžeš dočíst zde, je tam 11 stran

jejich \"spokojených\" zákazníků a trestní oznámení. Jejich případy jsem nijak nestudoval, tak ani nevím o co přesně šlo. Nevím jestli jde o stejnou firmu, ale telefonní číslo je stejné. Podle čísla najdeš přes google i další spokojené zákazníky. A tyto firmy jsou vedené u operátorů jako Partneři.

http://www.mundome.estranky.cz/clanky/kdo-napise-prvni_.html

nebo http://www.podnikatel.cz/clanky/figl-mobilniho-byznysu-zneuziva-premiove-sms/

[upravil dne 11.4.2012 18:06 od GhostBoxer]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to uz len skratim :)

Na 1. stranke, kde je 11 stran, som sa akurat docital, s prvych stran, ze zrusili to lahko, pomocou zaslania nejakej SMS s textom STOP na nejake cislo, a ostatok sa tam hlasi k hromadnej zalobe ... Avsak z vlastne iniciativy by sa nehlasili, vidia v tom len moznost niekde napisat cislo, mail, a dufat, ze to co minuly na premiovych sluzbach, sa im vrati ...

Obchodne podmienky sa daju precitat aj doma :) Hlavne u predplatenych kart je to jedno, ked sa neviazes na 2 roky, ale ji muzes proste zahodit do kose, po precerpani kreditu.

Ono je uz dost na hlavu i to, ze nekdo odpovi na cislo 909 88 50 = neštandardne čislo, ktore samo o sebe smrdi ... Ak mi prijde taka SMS, tak cislo je podstatna vec, na ktoru sa pozrem ... Ak by bolo v tomto tvare, uz nemam ani najmensi dovod odpisat :) Teprv po tom, co tato SMS je az 3 ti v poradi, kde najskor nabadza k zaslani nejake MMS a pristupu k jeji fotkam ...

Spolecnosti, ktore vyuzivaju dieru v zakonoch, alebo su \"podvodne\" je tu plna prdel. Vzdy su najviac tam, kde je viac hlupejsich a najivnejsich ludi ... V kazdom pripade si stojim za tym, ze vodafone nema niest za toto zodpovednosť ... Ono je vubec otazka, ci to cislo maji od vodafonu ... To ze su jejich partnerem neznamena, ze maju pristup k cislam ucastniku jen tak :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoši, ale to je právě ten špatný přístup. Začíná to blbou sms-kou, vymažeš a neřešíš. Potom si koupíš zkažený salám, vyhodíš a neřešíš. Támhle přibude další blbý formulář, vyplníš a neřešíš. A končí to tím, že ti zase zdvihnou daně, zaplatíš a neřešíš. A potom se tady daří lumpům, tunelářům a podvodníkům.

Tak a skončili jsme u politiky, prosím naprášit adminovi a zamknout. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ale porovnávaš neporovnatelné :)

To, že mi príde SMS, ma nič nestojí :) To je že ju vymažem, mi zabere pol sekundy môjho života, čo ma zase nič nestojí ... Stojí to akurát nejaké minimálne drobné toho, čo spam posiela :)

Ak si kupim salamu, dam za to peniaze, takze som kvazi o niečo prišiel ... Formular zabere viac, času, atd ... Nehovorim, že som spam SMS rád, ale berem ich ako beznu vec, ked to otravuje, napisem zasielatelovi spamu jeden email, telefonat, list, hocico, a je pokoj ... Ak to je raz za cas, necitam, mazem, neriesim ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...