Jump to content
Slayer

Stále se točí sahary...

Recommended Posts

Tak po delší době problémek. Asi rok mi nejely sahary, kontrola kabeláže a relátek... vše OK. Takže jsem usoudil, že asi bitron v podběhu a už jsem se k tomu napodzim nedostal.

Včera jsme přijeli, vypli motor ... ráno baterie bez šťávy- ale hned po převalení motoru se roztočily sahary na max. Tak si myslím, že se asi zaply i včera večer a oddělaly batrii...

Můj dotaz: Jde nějak odpojit sahary - pojistka, nebo relátka ven, aby se mi opět samy nezatočily ... než se dostanu k opravě?

Díky za nápady.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechcem zakladať nové vlákno tak sa spýtam sem ak nevadí... Mne sa stále po otočení kľúča do 2 polohy točí ventilátor kúrenia na min otáčkach... Regulácia funguje, ale keď to dám na min, nevypne sa, ale pomaly točí, je to v poriadku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno vadit mi to nevadí... jen jsou to věci co spolu nesouvisí a ke všemu, když dostaneš odpověď, tak se bude v budoucnu těžko dohledávat pod mým nadpisem :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čus,

mám podobnej problém.Občas se mi roztočí sahary naplno po nastartovani a občas se roztočí na polovinu výkonu po zhasnutí motoru.Je to pěkně otravný.

Teplota motoru max 90 a rozutáčí se to kdy chce...Dá se zjistit z diagnostiky co sahary roztáčí? Vyměnit čidla u termostatu? Čím začít?

PS:u mého auta se tak děje po výměně motoru, původní čidla jsem dal na nový motor a nepomohlo.

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, je to z důvodu ochlazování média v chladiči klimy. Jinak funkci bitronu jde vyzkoušet vytáhnutím hnědého konektoru z hnědého čidla teploty. Po chvíli se roztočí sahary na pomalo. Asi pět vteřin po té naskočí sahary na plno. Mě to i po vrácení konektoru na místo nevyplo. Vypnul jsem sahary vytažením klíčku

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jo.... jenže mi se točily celou noc, takže mám strach kdy se to zase stane a vybijou mi baterii někde, kde to budu nejméně čekat :( proto bych je dočasně rád odpojil.... než se tu u nás zase oteplí :)

ad bitron: mi se po vytažení konektorů neroztočily, proto to vidím na jeho chybu. za kolik se nechá sehnat? nekupoval někdo, počítám že asi na vrakárně....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, zkus sundat masku, vycvakneš dva úchyty za pomoci šroubováku a uvidíš 3 relátka. Zkontroluj nejdříve ty. Potom, budouli v pořádku, zkontroluj bitron sahar, který je pod levým podběhem. Bývají zkorodované dráty. Jestli nebudou, kontaktoval bych Ferryho nebo Devilse, za pár stokorun ti to určitě prodaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

tohle už je skontrolováno... bude to asi bitron. otázka. když vycvaknu všechny 3 relatka, sahary nebudou mít napětí, tím pádem se mi samy. neroztočí.... neovlivním těmi relatky ještě něco jiného?

Share this post


Link to post
Share on other sites

neměl bys, ty relátka přepínají mezi napojením na přímo plus přes rezistory pro pomalou rychlost, plus jestli máš autoklimu (většinou dvě sahary) takještě pomalou rychlost pro klimu.

To ale stačí nastavit na ECO a klima by měla být vyplá a sahary se nebudou točit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ještě mě napadlo...mohlo by být vadné třeba hnědé čidlo? že by poslalo info o vysoké teplotě. to samé loni- měřilo blbě, proto se sahary neroztočily. jestli už jste se s tím někdo setkali, nebo mám prvenství takové poruchy :)

Edit: tak jsem o tom uvažoval..a je to kravina.

Zrovna jdu od auta .... relátka fungují.... asi se opravdu po roce probral bitron... ale prapodivně.... Teď zrovna se to chová jak má - po odpojení hnědého čidla najede levá sahara a chvíli po ní i pravá... takže tak jak to má být... bez relátek se nehnou (to je fajn )

Jen už k \"panu bitronu\" nemám důvěru, musím se poohlídnout po jiném...

Jen ještě jeden dotaz: Kdo řekne saharám, že při odstaveném autě můžou přestat chladit....že už to stačí?

[upravil dne 9/4/12 17:05 od Slayer]

[upravil dne 9/4/12 17:06 od Slayer]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to asi týden co jsem měnil hnědém čidlo, shary spinaly brzo, cca na 70°C a na 80°C jeli na druhou rychlost, při klimě vždy na druhou. Po zastavení často dlouho dochlazovali. Nejdřiv jsem vyčistil konektory a relatka a zdalo se to být OK, při zkoušení sepnuli při 90°C, ale nebylo, asi za tyden to začalo znovu, po vyměně čidla je to teprv OK.

[upravil dne 26/6/12 17:42 od Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...