Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Přestavba na E85 ethanol má někdo?


luky106rolandgaros

Recommended Posts

Jen soft (berme do toho i tu \"krabičku\" jak píše výše straki007), ono je to palivo s příměsí dost podobné benzínu. V old V6 coupe se starou řj Bosch to jezdí i bez úpravy i když už to není tak nějak ono, při 50/50 nepociťuju rozdíl... Do novějšího auta to bez úpravy softu nejde, nejede to a žere to, výkon je o tolik nižší že nevyjedeš ani prudší kopec (když tedy vynechám extrem že ani neodjedeš od pumpy). To tak okrajově bez technických detailů jako je chudá směs atd., kterým moc nerozumím a beru to tak že to buď jede, nebo ne...Teď budu kupovat něco s PSA 1,8 16V v nějaké poslední verzi, tak se o to budu taky zajímat... Jinak tady na to jezdí kde kdo, vím o citroenu C3 s 1,1, pár fobiích 1,4 MPI, citygo (motor nevím), teď na sezonu s tím vyjede známého prsche 944S a alfa GTV 1,8TS (vše s úpravou) a na benzínce vidím tankovat felicie a fáva bez úpravy mix 50/50.

[upravil dne 29/3/12 07:02 od rootsky]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono vsechny jednotky vlastne jsou programovatelne.

Na starsich tipech ale nejde pamet prepisovat vickrat ale musi se menit.

Momentalne resim Citroen C5 s motorem V6 kde by pan chtel aby mel prepinac na E85 a klasiku benzin.

Je to vlastne z 90% podobne chiptuningu s prepinatelnym vykonem.

Jinak PAJA: Ano i 106 jsou programovatelne ,ale jak jsem psal.Jenom jednou.Resp.pamet neni prepisovatelna.Jde udelat maximlne patice(jak se kdysi delali zavodaky)a prehazovat v jednotce pamet.

Pokud ale budete kupovat nejake krabicky na E85 tak radeji ty ktere stoji vic penez,protoze jak jsem psal vyse tak ta za tech 4000,- byla opravdu hloupa a nedokze sama urcit jaky druh paliva zrovna spaluje.Jinak ale bezi docela gut.Vstrik si pekne prodlouzi a i za studena startuje.Horsi ale asi bude kdyz se natankuje benzin a neprepne se to:D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic negativního nepozoruji, měním po 10 tis olej + filtr (to dělám ale běžně) a k tomu jsem si přidal měnit i palivový filtr a jak jsem to začal lít tak jsem palivový vyměnil po cca 400 km, prý to uvolní nečistoty (nijak jsem to neověřoval)... Po pravdě řečeno mě se to ani moc při poměru 1:1 co jasem tak počítal (s cestou pro E85, proti nejlevnější \"traktorce za barákem\") nevyplatí, ale při čisté E85 to bude celkem slušná úspora - Jak mi potvrdil kolega co na to tak 1/2 roku deně jezdí cca 40 km (Fobie 1,4 MPI s úpravou) a nemůže si to vynachválit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při úpravě softu jsi na svém, to co píšeš tak zhruba platí při experimentech se směsí, čím větší poměr E85 tím větší příznaky co píšeš - moje zk s novějším autem Fobií 1,4 16V s řj MM bez úpravy, na čistý jsem to jen zkusil a byl jsem rád že jsem objel pumpu (motor neměl žádný \"tah\") a dotankoval B95tku. Jak jsem psal výš na V6tce (140 kW) to pozoruji jen mírně, těžko poznám zvýšenou spotřebu o litr když mi to běžně žere 14 - 17 :), jezdím spíš na směs 1:1, ale často se mi mění výrazně ve prospěch E85. Je to taková znouzectnost, kdybych to bral vážně jeedu k straki007 pro \"krabičku\". Teď na voze s 1,816V 85kW (kde to myslím jde změnou softu) to plánuji:papa...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PSA V6tka 14-17 (je to v textu ;)), Fobie je minulost... Napiš straki007, on ti dá vědět co a jak. Mě osobně nabídka, kterou výše inzeruje přijde zajímavá, kolega dával za \"krabičku\" na fobii 1,4 MPI 6500Kč, ale myslím že to umí přepínat benzín/E85. Technická stránka věci mi uniká, jen na to jezdím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

ty kouzelné krabičky, tak do nich píšeš kolik procent víc to má dávat, jednak občas už nestačí vstřiky a jednak to máte buď moc bohaté nebo chudé :bojim , dále E85 zvyšuje výkon asi o 18% :D když je to správně naladěno. Mám známeho který se tím živý a rozumí tomu. Auta vždy ladí na válcové brzdě s lambdou ve výfuku aby udělal správný směsi při různých zatíženích. Dodává tam také krabičku, kterou taky ladí, ale tahle je napíchnutá i na předstih a váhu vzduchu, takže dokáže vše naladit narozdíl od kouzelné krabičky která dává jen víc paliva. Jinak spotřeba čistého E85 je pak větší než benzínu, ale finančně to vychází levněji. :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když ti to tak vychvaluje, tak se ho zeptej co to dělá pod 10st.C. Ona je jedna věc s tím jezdit v létě a jiná v zimě. Jako za mne to není žádná výhra a úspora je taky docela nevýrazná (pro mě - moc nenajezdím), taky krabička která má výrobní cenu max pár 100 korun za tu raketu. Člověk ušetří, ale ne tolik kolik počítal, začal jsem v zimě jezdit na vervu a žere mi to proti lihu o 2 l méně, startuje, rychleji se zahřívá, atd. Startuju v zimě na 3x a víc, parkuju v jizerkách uprostřed lesa, kde bývá - 20 => výrobce té krabičky - mám Europeconflex (dle asi všech E85 nadšenců best of best záležitost) - garantuje starty bez potíží do - 30ti a opakovaný start nepovažuje za obtíž, jen ti nedovezou asi novou baterku, když ty \"neobtíže\" přetrvávají).

Jinak ten výkon + je kravina, 18 proc. je tak na úpravu vaček a pečlivé nalazení v řádu desítek tisíc na brzdě. Takže když takové info tak s grafem. Mám jednotku kde se dá volně štelovat délka vstřiku za studena a jak to nastartuje, tak další přínos \"lazení\" je jen vyšší spotřeba paliva a mazut na svíčkách, žádný nárůst výkonu se nekoná (jak je popsáno nad mnou).

Měl jsem s aute ještě víc starostí, které s E85 dále gradovaly, ale na servisní prohlídce mi aktualizovali soft řj, což všechny potíže vyřešilo (chcípání po startu, nepravidelný chod, vyšší spotřeba). Teď mi auto s 1,8EW dělá jen radost. Na E85 se na jaře těším, ale vědět co vím teď, tak si koupím auto na naftu...

Velký problém z mého pohledu u E85 je, že ho každý vychvaluje a pak na podzim točí a točí. V mém okolí na to jezdí víc lidí, než jsem to pořídil, tak mi to chválii a když jsem za nimi přišel, že to v zimě nestartuje, tak to potvrdili a doporučili přes zimu vervu. Lidi jsou různí i pitomí...

jirka1297: Jestli ta jeho krabička umí vše co píšeš tak je to pigiback pro ladění a ne konversní kit pro E85. Taková věc stojí od bura a určo si jí každý nenaladí jen tak doma. Např. PSA V6 s 250PS na brzdě, jezdí na E 85, je to tím? Ne to není, je to přelazením motoru (a vačky od Dbilas) a palivu vůbec nezáleží ( a v zimě to na E85 bez potíží nenastartuje)...

[upravil dne 8/2/13 11:58 od rootsky]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s tím stratem v zime a ano ta krabička je pigiback. Ono těch 18 % dostavám ještě naladěním předstihu a váhou vzduchu, jinak k té krabičce je ještě přepínáč map, který dokáže přepnout 5 map, dělá i jednu mapu na zimu kde je 2x více paliva než v mapě na E85, další mapa je pak E85 a 3 dává benzín. Teď pracuje na senzoru který dokáže rozpoznat kolik je ethanolu v palivu a podle toho upravý dávku paliva. A nevím jestli to víš ale na zimu by se neměl tankovat E85 ale E70, čím pádem je tam více benzínu a chytá to lépe, ale souhlasim že pořád né tak dobře jako na benzín Jinak souhlasím že lazení je dosti složité, viděl jsem i že směs v základu (od výrobce) byla tak chudá že šlo o životnost motoru. Souhlasím i s tím že to není nejlepší řešení a že to stojí okolo 15 tis. komplet. Ale zase oproti té krabičce co tam máš to dokáže mnohem více věcí. Jinak ta jeho krabička pracuje tak, že máš třeba čidlo otáček a sériovou řídící jednotku a tuto krabičku dáš mezi to a tím pádem posíláš jiné udáje řídící jednotce a takhle to jde u všeho, takže dokáže nastavit i elektronicky štelovatelné ventily a spostu věcí. Jinak touto krabičkou lze naladit auto který bylo atmosférický a dodalo se tam turbo. Já ten ethanol mám ve P106 se kterou závodím, takže ji nepoužívám na normální ježdění, ale jinak jezdí k němu hodně lidí který to chtěj z důvodu úspor. Když budeš mít ještě nějaké otázky tak se ptej rád ti odpovím (předpokládám že je budeš mít). Teď odíždím na týden na hory, tak se neděs že tu nebudu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jirka1297: Tohle už dost odbočuje od tohoto tématu (E85), ale máš pravdu, když jezdit na E85, tak změnit celou mapu, jak už tady psal straki007. Otázku bych samo měl: O jakých jednotkách mluvíme? A jsou k tomu nějaké stránky, manuály, parametry + třeba další reference a tak? Má tvůj známý stránky? Zrovna řeším jak oživit pár koní ve V6 a blázni na jiných vačkách a s pigi dělají až 280PS a to už je slovo do pranice, tuhle sezonu bych chtěl udělat pořádnou dia u náplní, vzduchu a výf plynů, abych vzal podnik s pigi (či s plně prog řj) za správný konec. Asi použiju dia comp, vychází to na půlku než řešení s \"budíky\". Jednotku však nenamontuji a nenaladím - to neumím, takže tak napřesrok budu shánět někoho kdo to umí. S tímhle pekáčem jezdím jen v létě, takže s E85 tam počítám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stránky jsou uni-tec.com, jinak ta řídící jednotka má název unichip a dělá takzvaně koreční mapu. Jinak letos stavím dalšího závoďáka a tam už jde haltech, jelikož origo jednotka na to nestačí (4 klapka, 2 vstřiky na kanál atd.) a těch jednotek od unichipu by bylo potřeba aspoň tři, ale bylo by je snaží naladit jelikož by se vzalo to z origo na nastartování motoru, do toho haltechu nic takového nedokážeme nahrát, takže první problém jak to nastartovat :myslim

jak tam píšeš že nevíš jak jednotky, tak nevím kde

když mi napíšeš víc věcí o té V6 tak ti dokážu říct jestli na to stačí základní unichip nebo rozšířenější. Jinak s tím lazením perfektně znají ten unichip a když se tam přiveze něco jiného co je programovatelný tak se to musejí naučit když to neznejí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...