Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Tažné zařízení


kveton

Recommended Posts

před 2 hodinami, Vlado81 napsal:

2,2hdi 125kw (1870kg brzděny)

Jak je to se skupinou? Musim mít B+E, i kdyz souprava bude do 3500kg?

Pokud si dobře pamatuju, tak se sk. B můžeš táhnout vozík težší než 750 kg, ale celková hmotnost přívesu nesmí být vyšší,než pohotovostní hnotnost vozidla, souprava ale nesmí překročit 3500 kg. Ale nevím, jestli to tak ještě platí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, kirkiz napsal:

Vezmi velký TP, a typový list od TZ.
V každém máš nějakou maximální hodnotu a tu nižší z nich by jsi měl mít zapsanou.

Právě typový list nemám, protože jsem to dovezl z CH i s tažným. A origi TP mi nevrátili, tak nemůžu porovnat původní zápis v TP. Asi zajdu do Peugeotu a zeptám se tam. Mohli by to vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4/17/2018 at 17:52, petr.inout napsal:

Pokud si dobře pamatuju, tak se sk. B můžeš táhnout vozík težší než 750 kg, ale celková hmotnost přívesu nesmí být vyšší,než pohotovostní hnotnost vozidla, souprava ale nesmí překročit 3500 kg. Ale nevím, jestli to tak ještě platí.

Pochopitelne to v 2013 posranci inovovali - takze v tom udelalli jeste vetsi bordel:

-Auto + prives do 750kg - pouze B bez ohledu na celkovou maximalni hmotnost soupravy (coz muze byt az 4250kg)

-Auto + prives pres 750kg, hmotnost soupravy max. 3500kg - pouze B

-Auto + prives pres 750kg, hmotnost soupravy pres 3500kg ale do 4250kg - budto B + harmonizacni kod 96 (tzv. B96), nebo B+E

-Auto + prives pres 750kg, hmotnost soupravy pres 4250kg - B+E

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...
  • O 4 roky později...

Ahoj,

pokusím se oživit vlákno. Podědil jsem C8 bez tažného a aktuálně ho dodělávám. Mechanická část byla v pohodě, ale u elektriky jsem se trochu zasekl. Před montáží jsem procházel všechny dostupné informace, včetně zahraničních fór a spíš jsem si to znepřehlednil. Pochopil jsem, že je několil typů svazků, například podle roku výroby auta a typu rozvodů, ale taky podle stupně přípravy kabelů a extra kategorie je asi origo. Moje C8 je z 2014, takže jsem koupil typ "s krabičkou" https://www.quasarelectronics.pl/pl/wiazki-do-hakow-holowniczych/wiazki-haka-7-pin/wh1-pro-g7/ a přestože principu montáže rozumím, je tam pro mě pořád několik neznámých. 

-V návodu natahují extra kabel k baterii (včetně pojistky), což se mi moc nechce. Můžu použít konektor v levé kapse světla? Je to extra příprava pro tažné a souvisí s tím pojistka přívěsu u baterie, nebo je to obecných 12V?

-Zvažuji kudy se dostat svazkem pod auto - obě průchodky v kapsách jsou obsazené, pravou prochází kabely k couvacím senzorům a levou identický husí krk, který je ukončený na středu nárazníku pod autem a je zaslepený. Zlehka jsem ho nařízl a uvnitř je nejspíš jen jeden kabel. Co to je (viz obrázek)? Zvažuju krk vytáhnou a nahradit svazkem pro tažné.

-Na fórech jsem zaznamenal poznámky k mlhovkám v nárazníku a jejich deaktivaci při připojeném přívěsu. Můžete někdo objasnit o co jde, proč je to potřeba a jak ta deaktivace funguje?

Předem díky za každou radu.

PXL_20230813_163314506_s.jpg

Upraveno uživatelem pm_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkusim prvne obecne, pokud mas spravnou krabicku a kabelaz....

-pak by na sobe kabelaz mela mit pruchodku a ty vrtas novou diru zkrz podlahu v kapse naboku kufru.

-12V musis opravdu az k baterce a zrovna u c8 to neni problem kdyz je pod spolujezdcem v podlaze.

- ad mlhovky . zasuvka ma v sobe mikrospinac kdy po zapojeni voziku se pres krabicku odpoji samy mlhovky na aute, viz legislativa kdy pri voziku za autem v mlze ,mohou svitit pouze mlhovky voziku, nikoliv i na aute. 

- posledni krok pred spravnym fungovanim TZ je pres diagnostiku Lexia nastavit v aute ze ma namontovane tz.

mmch typovy list mas ? kvuli zapisu? mam pocit ze nove musi montovat jen certifikovany montaznik abys mohl zapsat do TP 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za postřehy.

-Průchodka nebyla a myslím, že se tady počítá s využitím stávající. Procházel jsem X návodů a každý to má trochu jinak. Někde využívají průchodku v podlaze kapsy, a viděl jsem i vedení skrz průchodku která je pod navíjením pásu. Vrtat do plechu novou díru je pro mě až poslední možnost. 

-Ten drát kdyžtak natáhnu, ale nechtěl jsem to tahat pod koberečkem a dostat se pod plasty je zase náročnější, tak jsem pokukoval po těch v igelitu zabalených 12V, které jsem tipoval jako přípravu pro tažné. Netušíš k čemu jsou?

-S tím mikrospínačem jsi si jistý? To bude jen u některých typů, ne? Já mám ve svazku u zásuvky jen 7 drátů...

-ad Lexia - tenhle typ prý nevyžaduje kódování. Jestli tomu dobře rozumím, tak krabička je autonomní a jen sbírá signály z řídící jednotky na kabelech a adekvátně posílá proud z baterky do správné zdířky v zásuvce. 

Trochu jsi mě znejistěl, žil jsem v tom, že můžeš namontovat sám, jen musíš na STK a potom necháš zapsat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, pm_ napsal:

Vrtat do plechu novou díru je pro mě až poslední možnost. 

proč jsou všichni z jedné díry do plechu tak mimo ??   dyť tu díru ošetřím, nasadím průchodku a pokračuju v montáži..., lepší než elektriku tahat nějak krkolomě kvůli jedné díře, a ještě na cca deset let starém autě  :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Pe.Tr napsal:

zkusim prvne obecne, pokud mas spravnou krabicku a kabelaz....

-pak by na sobe kabelaz mela mit pruchodku a ty vrtas novou diru zkrz podlahu v kapse naboku kufru.

-12V musis opravdu az k baterce a zrovna u c8 to neni problem kdyz je pod spolujezdcem v podlaze.

- ad mlhovky . zasuvka ma v sobe mikrospinac kdy po zapojeni voziku se pres krabicku odpoji samy mlhovky na aute, viz legislativa kdy pri voziku za autem v mlze ,mohou svitit pouze mlhovky voziku, nikoliv i na aute. 

- posledni krok pred spravnym fungovanim TZ je pres diagnostiku Lexia nastavit v aute ze ma namontovane tz.

mmch typovy list mas ? kvuli zapisu? mam pocit ze nove musi montovat jen certifikovany montaznik abys mohl zapsat do TP 

Nahlodán příspěvkem jsem zjišťoval legislativní podmínky a uvedu na pravou míru co tu zaznělo, třeba se to ještě někomu hodí:

-přívěs můžete (2023) stále namontovat svépomocí, nutná prohlídka STK a následně zápis

-podle ECE R48 mlhovky na tažném vozidle při zapojeném přívěsu nemusíte odpínat, ale MŮŽETE. Je to z důvodu možného oslňování řidiče odrazem intenzivního červeného světla mlhovky od přední (dost často bílé) strany velkého přívěsu.

Stále bych potřeboval informace ohledně zaslepeného kabelu u nárazníku a konektorů v levé kapse. Podle všeho to opravdu vypadá, že ty tři konektory v igelitu jsou příprava na připojení tažného. Jeden z nich je 12V jištěných 30A pojistkou. Jestli je dobrý nápad na ně připojit napájení mého modulu si nejsem 100% jistý, ale říkám si, proč ne? Neví někdo přesně? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kabel nemusíš tahat dopředu , ten nejsilnější v tom igelitu je přívod od baterky , tam by měla být pojistka . Na ostatní nic nepřipojuj . Mlhovky by to odpojovat nemělo , aspoň podle toho návodu od pšonků . Originál průchodka pro kabel TZ je kulatá v kapse za LZ světlem .

Jenom doplním , že u tohohle typu instalace netřeba diag , nekomunikuje s BSI .

Upraveno uživatelem jarokare
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky pánové, Pe.Tr za mobilizaci a jarokare za potvrzení! Tak nějak jsem si to představoval. Ještě k průchodce: jsou tam dvě, jedna v kapse, ale tu zabírá neznámý zaslepený kabel viz fotka výše a druhá ještě hůř přístupná pod navijákem pásu. Asi myslíš tu první, ne? Nevíš k čemu je ten kabel/husí krk? Příprava na couvací kameru? 

Upraveno uživatelem pm_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, pm_ napsal:

Díky pánové, Pe.Tr za mobilizaci a jarokare za potvrzení! Tak nějak jsem si to představoval. Ještě k průchodce: jsou tam dvě, jedna v kapse, ale tu zabírá neznámý zaslepený kabel viz fotka výše a druhá ještě hůř přístupná pod navijákem pásu. Asi myslíš tu první, ne? Nevíš k čemu je ten kabel/husí krk? Příprava na couvací kameru? 

couvaci kameru C8 nikdy nemela.  napada me fakt jen asi priprava pro TZ . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...