Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Naviják na rezervu


ANDR11

Recommended Posts

Zdravím,tak jsem dnes potřetí a naposled použil tu neštasnou věc co navíjí rezervní kolo.Když jsem vracel rezervu zpět.Tak asi v půlce navíjení to zachrastilo a od té doby rezerva nejde dotáhnout.Kolo se samo vahou sune k zemi.Auto má asi půl roku,volal jsem do servisu.Technik řekl že se na to mrknou,ale pokud je to v záruce tak to objednaj nový a vyměněj.Zlatá rezerva v kufru,tohle je děs:grr.Nechci ani domyslet co by se stalo kdyby se to takhle uvolnilo za jízdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už se to tu někde probíralo, za jízdy je to ještě držený takovým zařízením, že i kdyby lanko povolilo, tak rezerva dolů nespadne. Tuším, že to bylo v sekci 807, ale nejsem si jistý, zkusím se po tom podívat.

Všechno má svoje pro a proti, když píchneš a máš rezervu v kufru pod všemi věci na dovolenou, tak to je taky radost a pokud by to bylo v dešti, tak je to hrůza. Ale zase je kolo v suchu a nehrozí, že ho nenavineš.

Edit:

Tak jsem to našel. Je to tady:

a cosi se řešilo i zde:

a nakonec to vlákno stejně odkazuje do ty sekce 307

[upravil dne 17/3/12 16:20 od Bigbadjohn]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bigbadjohn-Dík za ty odkazy,koukám že se to už dost řešilo.Tohle se Frantíkům moc nepovedlo,jsem zvědavej jak to dopadne v servisu.Co ale vím jistě,hevér už tam nikdy nedám,radči ho nechám v kufru.A budu se modlit abych nikdy nepíchl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

Mám 308 SW, r.v. 2008 a právě se mi stalo to samé - při pokusu o vrácení rezervy se mi lanko zamotalo a zpřetrhalo, což jsem zjistil až při rozdělání. Vyndat a rozbrat naviják je snadné. V kufru se rukou sejme plastový kroužek, zespodu se povolí 4 matky a jeden šroub, sundá plastová objímka, která drží bowden v podlaze. Potom stačí na navijáku povolit 4 vruty, \"zahýbat\" s bowdeny a je to rozdělané. Opravit jsem se to pokusil naletováním nového válečku na konec zbylého lanka. A teď se uvidí, jestli to vydrží. :) Ale navíjecí lanko kolo nedrží, takže by to mohlo takto stačit.

post-47264-14109627782818_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to použil jedno nebo 2x, když jsem dofukoval rezervu. Povolit to je dobře, při cestě nahoru je třeba udržovat lanko napnuté, aby se to nezamotalo. Pak taky není problém. Pokud bych už měnil kolo na cestě (místo volání asistence), tak se mně místo dojezdovky pod auto ta 17\" stejně nevleze, takže kolo by stejně muselo tak jako tak do kufru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 roky později...

Ahoj, tak bohužel se mě to stalo také, sundával jsem rezervu, abych ji dofouknul a jen co si kolo sedlo na zem, tak dál už se lanko neposunovalo a při dalším odvíjení v tom divně chrastilo. S pomocí známého jsme sundali naviják z auta a rozebrali. Lanko je poškozené, museli jsme navíc na navijáku odvrtat  3 vruty, abysme se dostali dovnitř.

Takže sháním nový naviják, nebo nějaký použitý funkční. Má cenu pořizovat v autorizáku nový díl (auto staré necelých 5 let) nebo hledat jinde? Předem dík za nějaké tipy, kde to sehnat za rozumnou cenu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V autorizáku necelých 2500 s DPH a prací - jen se musíš připomenout, že chceš slevu na  materiál na staré auto (i když Ty ho máš mladší, tak to může být o něco víc.

Objednali díl, v domluvený den a hodinu jsem přijel a do 20 minut bylo hotovo. Tak akorát vypít kafe, prohlédnout nové modely a dát řeč.

Takže teď mi doma zbyl "rozbitý" naviják - kromě lanka vypadá dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle fotky je to stejné, jako na 307.

Odvrtat vruty není vhodné, když hlavičky pokapeš čímkoli (olej, WD, Kontaktol) a pečlivě vyčistíš jehlou, tak jdou povolit vždy. Odvrtáním můžeš poškodit obaly (krabici), pak už to nepůjde opravit.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vruty jsme museli odvrtat, protože byly tak zrezlý, že se vršek rozpadal na prach a nešly vyndat. Jak psal RichVa, tak to asi nechám vyměnit v tom autorizáku. Pokud by mi prodali samotnej díl za slušnou cenu, tak dát to zpátky na auto bych snad zvládnul taky. Neví někdo, jestli by mi ten díl prodali samotnej? Asi se jim nebude chtít, aby nepřišli o kšeft co?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...