petan307SW Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Čau chlapy, nevíte kde může být zakopaný pes u týhle hlášky.Vím že to znamená \"anomálie dobíjení akumulátoru\" a taky to, že to může být víc věcí, ale jak znám Peugeoty může to být taky úplná blbost.Nemáte s tím někdo zkušenosti.Hlášku mi to vyhodilo během jízdy a zůstala svítit kontrolka dobíjení.Po chcípnutí a opětovném nastartování se hláška objevila po cca 3 km.Díky [upravil dne 17/3/12 12:19 od petan307SW] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twoolf Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 takhle se mi projevovala špatná volnoběžka alternátoru. Vizuelně to vypadalo ok, až to nakonec celé ulítlo... 307 ujede bez dobíjení cca 50km, pak vypne abs, servo a nakonec chcípne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petan307SW Odesláno 16. březen 2012 Autor Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Na kolik tě vyšla oprava? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twoolf Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 0,- a hodina práce v domácích podmínkách jsem se na volnoběžku vykašlal a řemenici jsme zavařili. Byl totiž v haji i zavit na hřídeli altíku a musel by se dávat celý nový. Volnoběžku jsem sháněl a nechá se sehnat kolem 1000,- ale v domácích podmínkách se bude špatně sundavat, je na to přípravek. Bez ní nepociťuju jakékoliv nedostatky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DanculD Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Hm, naco tam potom ta volnobezka je? Podla tohoto mi to az take zbytocne nepride. [upravil dne 16.03.2012 17:09 od DanculD] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twoolf Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 když to shrnu, s volnoběžkou lehce tišší a né tak citlivé na kvalitu řemenu. Bez volnoběžky to s levným řemenem ( DAYCO ) po startu sem tam kvíkne a víc to haraší, jak se to napínák snaží vyrovnávat pak už OK. Naposled jsem vyměnil řemen za ContiTech a je klid i po nastartování. Hluk nemůžu posoudit na autě které má podle tachometru 280tis a podle BSI o 70tis víc Já ji vyndaval, protože se mi nechtělo kupovat celej altík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petan307SW Odesláno 17. březen 2012 Autor Sdílet Odesláno 17. březen 2012 Tak problém vyřešen.Byla to vadná napínací kladka na klíňáku.Nejprve jsem to neodhalil protože klíňák byl na svém místě a byl i napnutý,ale zjistil jsem že čas od času se dostal do takové polohy že přestal napínat řemen a tak přestalo fungovat dobíjení.V pondělí mi bude známý měnit kladku i s řemenem.Děkuji za reakce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vítek1 Odesláno 17. březen 2012 Sdílet Odesláno 17. březen 2012 no jasne volnobezka je uplne nanic taky jsem ji mel spatnou uplne zaseklou prvne taky obcas propisklo jinak ok az remen praskl namotal se do rozvodu. On ten naftovej motor ma docela dost razy a ta volnobezka to prave koriguje u altiku kterej ma dost pohybove energie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zipan Odesláno 26. srpen 2015 Sdílet Odesláno 26. srpen 2015 (upraveno) Dneska jsem vyjel velkej krpál po příjezdu k chatě se mi rosvítila k. dobíjení po opětovnym nastartování zmizela. Upraveno 26. srpen 2015 uživatelem zipan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 23. srpen 2016 Sdílet Odesláno 23. srpen 2016 Dneska to na mě taky vyskočilo, čemuž se i divím jelikož loni jsem měl altík na diagnostice a výměně uhlíku. Nakonec jsem se dozvěděl, že to teď když jezdila s autem žena, vyskočilo už vícekrát a že když vypla motor a pak znovu nastartovala tak to zmizlo. Aha, v pohodě, proč mi to sdělovat že?! No tak dneska se mi už nechce hledat měřák ale zítra to změřím, zběžně jsem mrknul na řemen, vypadá být v pohodě a domácí test nabíjení ala šroubovák a na altík s ním proběhl úspěně, kope to, takže to nabíjí ale někde bude pokles, takže proměřím multimetrem hodnoty a pokud bude vše oka, očíhnu zbytek komponentu, sice poslední dobou jde slyšet mírné pískání některé z kladek bych řekl ale z které, no snad nebudu muset ještě udělat letos rozvody v cca 177000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 24. srpen 2016 Sdílet Odesláno 24. srpen 2016 Tak jsem se do toho dneska pustil. Nejdříve jsem změřil napětí na baterce při volnoběhu a se zapnutými všemi elektrickými žrouty (světla, klimatizace naplno, mlhovka, dálkové, výstražné, otevřené dvěre = stropní svítidla, otevřený kufr = svítidlo, zapnuté rádio, stěrače v pohybu) no a čistě na volnoběh baterka drží dodávané napětí 12,7 - 12,9V ale po ranním nastartování kdy bylo vše studené to pokleslo pod 12,5V jelikož to je hodnota což jsem se dočetl při které sepne čidlo poklesu napětí/chybného nabíjení. No posléze jsem zkusil přidat trošku plynu, okamžitě to letělo nahoru až 14,8V takže dobíjení je v pořádku. Dále jsem sundal řemen, zkontroloval kladky, ukostření, kontakty na altíku a vše oka, takže pojezdíme dále a uvidíme ale je to jasná předzvěst, že altík je zralý na repas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 24. srpen 2016 Sdílet Odesláno 24. srpen 2016 Co to je domácí test ala šroubovák? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pajas502 Odesláno 24. srpen 2016 Sdílet Odesláno 24. srpen 2016 To radši nechtěj ani vědět Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 24. srpen 2016 Sdílet Odesláno 24. srpen 2016 (upraveno) Taky odpověď. Takže víš a neřekneš, nebo nevíš? Proč jsi vlastně odpovídal? Upraveno 24. srpen 2016 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pajas502 Odesláno 24. srpen 2016 Sdílet Odesláno 24. srpen 2016 No podle toho co jsem si přečet, tak škrtnul kostrou na + altiku jestli něco dává, když nebyl měřák k dispozici Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 24. srpen 2016 Sdílet Odesláno 24. srpen 2016 (upraveno) Tony: na 307 by mělo být 14,4 i na volnoběh. Z pravděpodobnosti plyne, že obvykle odejdou uhlíky. Pří zvýšených otáčkách se ještě chytnou. Chtělo by to někoho, kdo má zkušenosti. V okolí nemáš dílnu, kde jsou specialisti na repas alternátorů a startérů? Tam by to rozeznali prakticky na první pohled. K tomu škrtání, bo to mi hlava nebere: Plus altíku je trvale připojeno na plus baterky a rozpojit se za chodu nesmí. Takže když škrtneš o kostru (nebo kostrou o plus), tak vlastně škrtneš napětím baterky, ať už altík něco dává, nebo ne. Takže jiskra bude vždycky (díky baterce). Takže to mi připadá jako nesmyslná zkouška. Nebo se mýlím? Upraveno 24. srpen 2016 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 24. srpen 2016 Sdílet Odesláno 24. srpen 2016 a co kdyz skrtnul o D+ ?? tam diky "zarovce" je ochrana od baterie a zaprskat to teoreticky muze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 25. srpen 2016 Sdílet Odesláno 25. srpen 2016 Jj, z alternátoru se zabudovaným regulátorem jde vývod pro indikační žárovku. Když tam škrtneš, žárovka se rozsvítí a trochu to zajiskří. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foma2805 Odesláno 17. listopad 2020 Sdílet Odesláno 17. listopad 2020 altoš je třífázový generátor střídavého napětí se stejnosměrným buzením rotoru (kotvy). Tyto 3 vygenerované fáze se ještě v alternátoru jednocestně usměrňují polovodič. diodami ukrytými v tom černém plastu (myslim). Těch diod je tam 6 nebo 9, teď si nejsem jistej, jsou to takovy knofliky na pulkruhovým Al-chladiči. Když altoš nedostatečně dobíjí, nemusí to být zákonitě uhlikama nebo prošlehlým vinutím. Ty diody se dají jednoduše změřit diodovym testem, jenž je součástí i těch nejlevnějších měřáků za 200,-(v propustném směru by diody měly každá vykazovat úbytek cca 0,6V ale pozor: ke změření je nutno panel vypájet z alternatoru! ). Stačí 1 odhulená dioda a systému už to nemusí stačit. Panel s diodama se dá vybastlit a nahradit funkcnim z vrakace, kde jsou altoše na 90% kleklý na ložisku nebo uhliku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foma2805 Odesláno 17. listopad 2020 Sdílet Odesláno 17. listopad 2020 Při výměně je potřeba dát pozor na dostatečnou ampéráž dárcovského alternátoru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.