Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Olej v chladící kapalině


lmaslanak

Recommended Posts

Ahoj mám následující problém,

mám auto dva měsíce po záruce. A zjistil jsem, že mám olej v chladicí kapalině. Nevím čím to může být. Emulzi na víčku od oleje nemám ani nemám při studeném stratu velký bílý dým z výfuku. V době velkých únorových mrazu se mi ztratila brzdová a chladicí kapalina. Následkem toho se mi zavzdušnila spojka. Brzdovku a chladící kapalinou jsem dolil. Hladina je od té doby pořád stejná. V té době tam olej ještě nebyl. Poslední dobou to sleduju jednou týdně a dnes se objevil olej v expanzní nádrži. Nevíte někdo čím to může být? Najeto mám 53.000km a motor 1.4 8V. Díky předem za rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak brzdovku jsem neřešil. Jenom dolil a odvzdušnil spojku zatim OK. Hledal jsem místo odkud vytekla ale nic. Pořád nevím jak ani kam zmizela. To stejné s chladící kapalinou. Chladící kapaliny mi chybělo 3/4 litru. Kdyby těsnění tak by taky ztrácela chladící kapalina? A teď se mi neztrácí od doplnění chybejících kapalin najeto přes 1.500km. Auto funguje normálně. Normálně topí všechno.Zdá se mi nějaké divné aby mi u nového auta ruplo těsnění, když jsem ho ani nepřehřál. S chladící soustavou mám stále problémy. Předtím to byla prasklá expanzní nádoba pak vadné teplotní čidlo s termostatem. To bylo řešeno v záruce. Někde jsem četl, že to může být i špatná vodní pumpa. Ale nevím nerozumím tomu. Další vliv, který možná by mohl to způsobit, že posldního 3/4 roku jezdím krátkem vzdálenosti. 5km do práce a 5 km zpátky a jednou do týdne 100km. :myslim

[upravil dne 15/3/12 20:57 od lmaslanak]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obdivuji ta tvrzení o prasklém těsnění pod hlavou. Mám osobní zkušenost, že v takovém případě jde voda do oleje. To znamená že přibývá oleje

v motoru a ubývá chladiva v nádržce. Obojí zjistíš pohledem na měrku. Ale stále nemusí jít o prasklé těsnění. Náhodou při studeném motoru přidáš

prudčeji plyn a v některém z válců snížíš přesah vložky pod povolenou úroveň přesahu oproti horní úrovni bloku motoru.

Já tipuji na problém s vodní pumpou. Tak či tak, se návštěvě servisu nevyhneš. To není na opravu u \"kamaráda\".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie je čo obdivovať.

Ak poznáš konštrukciu motora a hlavne kanály v mieste tesnenia tak je možných viacej prejavov poškodeného tesnenia. Záleží v ktorom mieste povolí.

Najčastejšie to býva mdzi spaľovacím priestorom a chladiacim plášťom. Vtedy vytláča vodu, tlakuje hadice, na hladine vody v expanzke sa objavujú mastné škvrny a občas je z expanzky cítiť pach spáleného paliva.

Stáva sa že povolí medzi chladiacim plášťom a okrajom hlavy. Vtedy sa tratí voda a v mieste úniku sa objavia belavé krištáliky.

Napríklad chorobou motora 1,4 8V od Renaultu je vznik netesnosti medzi mazacím kanálom a okrajom bloku. Vtedy sa objavuje únik oleja na spodnej hrane hlavy a steká po bloku.

Tebou popisovaný prejav - voda v oleji sa objaví ak zlyhá tesnenie na rozhraní chladiaceho plášťa a kanálov odvádzajúcich olej z hlavy späť do kľukovej skrine.

Konkrátny prípad čo sa tu rieši je evidentne poškodenie tesnenia medzi mazacím kanálom hlavy a chladiacimn plášťom motora. Svedčí o tom veľké množstvo oleja v expanzke.

O problém vodnej pumpy by teoreticky mohlo ísť. V tom prípade je možné že z poškodeného ložiska uníká mazivo, dostáva sa do chladiva a prejaví sa masnotou v nádržke. No v tomto prípade to má malý háčik. To mazivo býva maslovej farby a množstvo je veľmi malé na taký prejav ako tu vidíme.

... tie informácie o znížení presahu vložky prudším pridaním radšej prehliadnem ako prvoaprílový žart.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj díky, za rady. Byl jsem v Peugeotu. Tam se mi na to podívali. Mechanik se díval a říkal, že to může být hlava. Ale expanzka je na to málo špinavá. To by se mi musel na to podívat, ale asi ne zadarmo. Řekl, že to mám dát propláchnout a dát tam jenom destilku a pozorovat. Pokud se to objeví znovu. Dát to na výměnu těsnění. V origo servisu chtějí za výměnu těsnění chtějí 12 000Kč. Cena je i s těsnící zkouškou hlavy jestli není prasklá. Což je hodně přehnaná cena, když šrouby a těsnění koupím tak za 1600Kč. Tak teda zkusím proplach asi si myslím, že to nepomůže. A nechám to někde opravit ale ne v peugeotu, protože ta cena je hodně velká. :( Takže budu proplachovat a pozorovat :nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...