lmaslanak Odesláno 15. březen 2012 Sdílet Odesláno 15. březen 2012 Ahoj mám následující problém, mám auto dva měsíce po záruce. A zjistil jsem, že mám olej v chladicí kapalině. Nevím čím to může být. Emulzi na víčku od oleje nemám ani nemám při studeném stratu velký bílý dým z výfuku. V době velkých únorových mrazu se mi ztratila brzdová a chladicí kapalina. Následkem toho se mi zavzdušnila spojka. Brzdovku a chladící kapalinou jsem dolil. Hladina je od té doby pořád stejná. V té době tam olej ještě nebyl. Poslední dobou to sleduju jednou týdně a dnes se objevil olej v expanzní nádrži. Nevíte někdo čím to může být? Najeto mám 53.000km a motor 1.4 8V. Díky předem za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel00 Odesláno 15. březen 2012 Sdílet Odesláno 15. březen 2012 ze by ruplo tesnenie pod hlavou? to ze preco sa ti stratila brzdovka si vyriesil? pricinu si nasiel? dufam ze doliatim brzdovky nepovazujes problem za OK. [upravil dne 15/3/12 21:39 od Marcel00] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 15. březen 2012 Sdílet Odesláno 15. březen 2012 tlakují hadice? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lmaslanak Odesláno 15. březen 2012 Autor Sdílet Odesláno 15. březen 2012 Tak brzdovku jsem neřešil. Jenom dolil a odvzdušnil spojku zatim OK. Hledal jsem místo odkud vytekla ale nic. Pořád nevím jak ani kam zmizela. To stejné s chladící kapalinou. Chladící kapaliny mi chybělo 3/4 litru. Kdyby těsnění tak by taky ztrácela chladící kapalina? A teď se mi neztrácí od doplnění chybejících kapalin najeto přes 1.500km. Auto funguje normálně. Normálně topí všechno.Zdá se mi nějaké divné aby mi u nového auta ruplo těsnění, když jsem ho ani nepřehřál. S chladící soustavou mám stále problémy. Předtím to byla prasklá expanzní nádoba pak vadné teplotní čidlo s termostatem. To bylo řešeno v záruce. Někde jsem četl, že to může být i špatná vodní pumpa. Ale nevím nerozumím tomu. Další vliv, který možná by mohl to způsobit, že posldního 3/4 roku jezdím krátkem vzdálenosti. 5km do práce a 5 km zpátky a jednou do týdne 100km. [upravil dne 15/3/12 20:57 od lmaslanak] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 15. březen 2012 Sdílet Odesláno 15. březen 2012 jestli není jinak s motorem problém, vyměň tu chladící kapalinu a hned propláchni nějakým odmaštovačem, uvidíš, zda se mastnota vrátí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lmaslanak Odesláno 16. březen 2012 Autor Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lmaslanak Odesláno 16. březen 2012 Autor Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lmaslanak Odesláno 16. březen 2012 Autor Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lmaslanak Odesláno 16. březen 2012 Autor Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cinicman Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Olej vo vode znamená na 99% prasknuté tesnenie pod hlavou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest mischko11 Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Olej vo vode znamená na 99% prasknuté tesnenie pod hlavou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Podľa tých fotiek je to temer isto tesnenie hlavy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abula71 Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Nazdar,mal som ten istý problém,ale na 206 1.4i. A bolo to tesnenie pod hlavou.Celé ma to vyšlo na 175e. Nové tesnenie,zrovnanie hlavy,výmena,odmastenie.Od vtedy ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr král T Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Obdivuji ta tvrzení o prasklém těsnění pod hlavou. Mám osobní zkušenost, že v takovém případě jde voda do oleje. To znamená že přibývá oleje v motoru a ubývá chladiva v nádržce. Obojí zjistíš pohledem na měrku. Ale stále nemusí jít o prasklé těsnění. Náhodou při studeném motoru přidáš prudčeji plyn a v některém z válců snížíš přesah vložky pod povolenou úroveň přesahu oproti horní úrovni bloku motoru. Já tipuji na problém s vodní pumpou. Tak či tak, se návštěvě servisu nevyhneš. To není na opravu u \"kamaráda\". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Nie je čo obdivovať. Ak poznáš konštrukciu motora a hlavne kanály v mieste tesnenia tak je možných viacej prejavov poškodeného tesnenia. Záleží v ktorom mieste povolí. Najčastejšie to býva mdzi spaľovacím priestorom a chladiacim plášťom. Vtedy vytláča vodu, tlakuje hadice, na hladine vody v expanzke sa objavujú mastné škvrny a občas je z expanzky cítiť pach spáleného paliva. Stáva sa že povolí medzi chladiacim plášťom a okrajom hlavy. Vtedy sa tratí voda a v mieste úniku sa objavia belavé krištáliky. Napríklad chorobou motora 1,4 8V od Renaultu je vznik netesnosti medzi mazacím kanálom a okrajom bloku. Vtedy sa objavuje únik oleja na spodnej hrane hlavy a steká po bloku. Tebou popisovaný prejav - voda v oleji sa objaví ak zlyhá tesnenie na rozhraní chladiaceho plášťa a kanálov odvádzajúcich olej z hlavy späť do kľukovej skrine. Konkrátny prípad čo sa tu rieši je evidentne poškodenie tesnenia medzi mazacím kanálom hlavy a chladiacimn plášťom motora. Svedčí o tom veľké množstvo oleja v expanzke. O problém vodnej pumpy by teoreticky mohlo ísť. V tom prípade je možné že z poškodeného ložiska uníká mazivo, dostáva sa do chladiva a prejaví sa masnotou v nádržke. No v tomto prípade to má malý háčik. To mazivo býva maslovej farby a množstvo je veľmi malé na taký prejav ako tu vidíme. ... tie informácie o znížení presahu vložky prudším pridaním radšej prehliadnem ako prvoaprílový žart. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MatrixChose Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Ještě je jedna možnost a na tu jsme po sudání hlavy přišli, když jsme vyměnili těsnění a po prvním startu ZASE. A byl to chladič oleje - Made in USA - 406 HDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Ak si myslel výmeník tepla pod filtrom tak ten by tiež pripadal do úvahy pri týchto prejavoch ale, ak sa nemýlim, tento konkrétny motor ho nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MatrixChose Odesláno 16. březen 2012 Sdílet Odesláno 16. březen 2012 Jo, to bude on A nadtím, jestli tam je, jsem taky přemýšlel, ale o benzíny se nějak moc nezajímám, jdou mimo mě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lmaslanak Odesláno 17. březen 2012 Autor Sdílet Odesláno 17. březen 2012 Ahoj díky, za rady. Byl jsem v Peugeotu. Tam se mi na to podívali. Mechanik se díval a říkal, že to může být hlava. Ale expanzka je na to málo špinavá. To by se mi musel na to podívat, ale asi ne zadarmo. Řekl, že to mám dát propláchnout a dát tam jenom destilku a pozorovat. Pokud se to objeví znovu. Dát to na výměnu těsnění. V origo servisu chtějí za výměnu těsnění chtějí 12 000Kč. Cena je i s těsnící zkouškou hlavy jestli není prasklá. Což je hodně přehnaná cena, když šrouby a těsnění koupím tak za 1600Kč. Tak teda zkusím proplach asi si myslím, že to nepomůže. A nechám to někde opravit ale ne v peugeotu, protože ta cena je hodně velká. Takže budu proplachovat a pozorovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 17. březen 2012 Sdílet Odesláno 17. březen 2012 jak píšu nahoře, propláchnout, odmastit (zkus sodu) a sledovat... P.S.modli se,aby byl potom klid , osobně myslím,že se výměně toho těsnění pod hlavou nevyhneš [upravil dne 18/3/12 07:51 od ozzy56] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.