Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Chybne ukazovanie teploty motora


Guest MMasterSK

Recommended Posts

Guest MMasterSK

V prvom rade chcem pozdravit vsetkych clenov klubu, kedze toto je moj prvy prispevok.

Mam problem s mojou 206tkou 1.4 benzin. Chybne ukazuje teplotu chladiacej kvapaliny motora.

Teplota sa z uplne chladneho motora pocas jazdy pomaly vysplha na 70 stupnov a tam zostane stat. Teplota oleja pritom dalej stupa az na 90 - 100 stupnov. Nasledne uz iba jemne stupne v pripade, ze motor zacnem vytacat na 80 stupnov ale okamzite ako prestanem tak znovu klesne na 70. Kedze stale ukazuje 70 stupnov tak sa nespusta ventilator chladica ktory sa spusta az pri 90 stupnoch.

To vsak nie je jediny problem - obcas este predtym ako sa stihne motor zahriat (asi po 10 minutach jazdy) zrazu zacne blikat STOP a nasledne ukazatel teploty chladiacej kvapaliny prejde plynule zo 70 stupnov az uplne naplno kolko stupnica dovoluje a tak uz zostane. Motor je pritom chladny a aj chladic je uplne chladny (bez problemov aj na motore aj na chladici udrzim ruku). Chladiaca kvapalina je tam presne medzi Min a Max. Nepari sa z nadrzky ani nic podobne.

Ked motor vypnem tak este 20 - 30 minut stale ukazuje naplno teplotu a necha bezat ventilator chladica. Nasledne sa zrazu chladic vypne a ked otocim klucikom v tom momente tak je teplota zase 70 stupnov.

Pred dvoma tyzdnami mi koli tomuto vymenili aj cidlo teploty a aj termostat. Kedze sa motor prehrial na dialnici pretoze sa mu nepustil vetrak a vytlacil olej cez vyduch motora, tak sa vsetko aj vycistilo a zaroven som rovno aj nechal vymenit olej. Problem s teplotou to vsak nevyriesilo.

Pred 3mi dnami ked som doniesol auto do servisu a ukazovalo teplotu naplno, tak servisak skusil odpojit to nove cidlo teploty a napriek tomu stale na palubovke svietilo STOP a ukazovalo teplotu uplne naplno.

Posledne 2 tyzdne sa v servise snazili dojst na to co s tym je a vzdy mi auto vratili s tym, ze to je v poriadku a robilo to stale to iste. Uz chodim po servisoch ako na klavir a nikto nevie co s tym. Dnes mi volali, ze uz na nic neprisli, ze diagnostika im nic neukazuje a mam si dojst pre auto. Kedze kazdy den chodim dialnicou na dlhsie trasy tak je takyto stav pre mna neprijatelny a neviem co s tym dalej.

Vedel by mi prosim niekto poradit co by to mohlo byt aby som vedel dat tym vymienacom dielov nejake indicie?

Velmi pekne vopred dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest MMasterSK
chce to VIN kod, 206tka mela 4 typy 1,4 motoru a navic nekolik typu elektroinstalace, bez toho se to neda spravne posuzovat

Nemam momentalne pri sebe ani auto ani technicak, takze VIN nemam, ale auto je vyrobene 12/2004 v principe posledny model predtym ako prisla 207. Dnes pojdem pre auto a dam vediet VINko. Dakujem za rychlu reakciu.

[upravil dne 16/2/12 19:45 od MMasterSK]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest MMasterSK

Tak som vyzdvihol auto zo servisu a oni uz treti krat tvrdili, ze im to nerobi a robi to stale to iste. Nechapem ako je mozne, ze im to nerobi, ked mne to robi uplne stale. Ani si nepamatam kedy som naposledy videl ukazatel teploty chladiacej kvapaliny na 90tke. A oni mi tvrdia, ze im to normalne islo az na 90 stupnov a pekne sa zapol chladic. Vobec tomu nerozumiem.

VIN: VF32CKFWA47451032

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest MMasterSK
Tak to je problém toho šmoulu naložit do auta a jít to projet aby to viděl na vlastní oči? A pak vytahat za uši, nechat si vrátit dosud zaplacené peníze a dát to jinam.

Není to spíš v palubovce?

No ja som ho zobral so sebou. Dokonca som mu to doniesol pocas toho ako to ukazovalo naplno teplotu - vtedy skusal odpojit to cidlo a ukazovalo to stale naplno. Chlapik to skusal aj priamo v Peugeote na valcoch vytacat. Aj mi ukazoval zaznam a naozaj to vyzeralo tak, ze sa im to tam neprejavilo. Potom sa na tom 2 hodiny vozil a tiez sa mu to zevraj neprejavilo. Ako vravim on uz mi to vratil s tym, ze naozaj netusi co s tym je.

Neviem ci to moze byt na palubovke, ked to na mna zacne aj pipat a blikat STOP. Ja sa velmi nevyznam v tom co vsetko tam je. Viem vsak, ze to nie je termostat a cidlo teploty. Viem, ze chladiacej kvapaliny mam dost. A viem, ze ked to zacne ukazovat plnu teplotu tak motor ani chladic nie je prehriaty (aspon teda na dotyk). Neviem ci tam je este nejake ine cidlo ktore by to mohlo ovplyvnovat, alebo nejaka centralna jednotka ktora zle vyhodnocuje udaje co dostava z cidiel. Naozaj netusim. Preto som sa obratil sem. Mam to auto uplne od novoty uz skoro 8 rokov a dal som do neho uz kopu penazi na rozne opravy za ten cas ale prvy krat som sa dostal do situacie kde mi ani servisaci nevedia vobec pomoct. Ma to najazdene iba trosku cez 70 tis. takze si nemyslim, ze by uz patrilo do srotu. A urcite nie koli takejto blbosti.

No vazne sa bojim jazdit na nom, ked na mna palubovka kazdu chvilku blika STOP a ked viem, ze sa nespusta spravne chladic, pretoze si mysli, ze teplota je nizsia ako naozaj je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest MMasterSK
Jakou to ukazuje teplotu pres diagnostiku,kdyz se rozběhnou větráky?

Na diagnostike sa to prave spravalo uplne normalne a teplota vody nepresiahla 95 stupnov. Aspon z toho co som videl. Bohuzial sa mi nepodarilo to dat na diagnostiku pocas toho ako to ukazovalo prehriatie.

Chlapik uz rozmyslal, ze vymeni tesnenie pod hlavou a vodnu pumpu, ale nakoniec zahlasil, ze to zatial menit nebudeme, pretoze aj ked to pise prehriatie a jazdi sa na tom dalej, tak nic nevyviera ani nepari a motor je chladny. A zaroven aj kurenie vnutri v aute funguje uplne normalne.

Jedine raz sa prehrial ale to som isiel 150 po dialnici a teplota vody ukazovala stale 70 stupnov, takze sa nepustil vetrak. Ale to som videl aj na teplote oleja ze uz bola nad 110 stupnov. Preto predpokladam, ze to samotne prehriatie bolo az druhotnym efektom toho, ze to zle mera tu teplotu. Ale moze to byt zly predpoklad.

Normalne teplota oleja ukazuje 90-95 stupnov momentalne. Voda stale 70.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 let později...

Ale ano ozve :) Aj ked je to uz poriadne davno ..bola to kombinacia chybneho senzoru na teplotu a prasknuteho tesnenia pod hlavou. Po vymene tychto dvoch veci auticko spolahlivo jazdi do dnes :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, voda pod 100 a olej kusok nad 100 je normalne, ale to ze po 10 minut jazdy voda vybehne zrazu zo 70 na maximum stupnice a palubovka na mna zacne blikat STOP STOP uz normalne nebolo ;)

Upraveno uživatelem MMasterSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 roky později...

Ahojte ja mám podobný problém z 206 ale 1,6 16v 

Po asi cca 2 km tiež vybehne ručička teploty motora na Max. Pritom je motor studený.Začne blikať stop ale občas sa to opraví samo na chvíľku a potom sa to opakuje alebo je ručička teploty je v mieste max. teploty stale.Zapne sa aj ventilátor.Počas jazdy alebo po skončení jazdy vypnem motor a naštartujem a je všetko ok.Čidlo som dal nové.

Môže to byť prasknuté tesnenie pod hlavou tiež?

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorový svazek, co je na motoru. U 206 1.6 jsem měl něco podobnýho, prodřel se a vyoxidoval drát v motorovým svazku. Obzvlášť v místech ohybů husího krku mot.svazku se to takhle stane. Musíš celej svazek vyndat, inteligentně rozmotat a projít postupně drátek po drátku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...