Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

1.4 55kW, olej ve vodě - opravit, nebo jiný motor? Opraveno!


honzasl

Recommended Posts

Mám 306 1.4 55 kW Break, r.v. 97. dle tach. 240 tis. km

Zjistil jsem, že olej, který musím dolévat do auta mizí těmito dvěma cestami: Netěsnost někde kolem řemenice (Gufero, vana?) a olej se objevuje ve vodě, expanzní nádobka je plná \"bahna\".

Zároveň mě čeká výměna rozvodů a spojky.

Potřeboval bych poradit:

- opravit motor v autě - tj. asi hlava, spojka, rozvody, přetěsnění

- nebo pořídit jiný motor?

Mám k dispozici 309 1.4 55kW jednobod , která půjde do roka na likvidaci - s polovičními najetými kilometry, zaručeně vyměněnými rozvody, nežeroucí mnoho oleje, s výbornou dynamikou (moje auto je proti tomu lenoch).

Je legislativně-technicky možné dát tento motor z 309 do 306? (samozřejmě s přestavbou na vícebodové vstřikování) Jakou cestu byste radili?

[upravil dne 20.4.2012 09:47 od honzasl]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Minuly tyzden som daval robit tesnenie pod hlavou. Trochu uz presakovalo asi 1 rok (iba na motor, cez to zoslabene miesto) a v tych najvacsich zimach prdlo uplne (zatecene rozvody, olej vo vode).

Tu je co som dal robit, chlapikom co fakt vedia.

Vymena tesnenia pod hlavou (Victor Reinz), zarovnanie hlavy+tlakova skuska, nove gufera a drieky na ventiloch, nove sroby na hlave, rozvodovy remen, gufero na kluke, gufero na vacke, vymena oleja (Castrol 10W-40)+filter, vymena chladiacej kvapaliny (G11 Antifreeze SYN) - cena 365 €.

Daj si rozhodne zrovnat hlavu, bo to za 5000 km prdne zase. Rozvody spolu s tym.

S tou vymenou motoru ti neporadim, spytaj sa niekoho za kolko (cas a suma) to je ochotny vymenit. Oznacenie motoru vsak maju rozdielne.

[upravil dne 12.2.2012 10:21 od jojtik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, trochu poteoretizujem...

1. Ak by si chcel meniť ten motor z 309ny, tak je to ten istý typ motoru (TU), ale je otázne, či má rovnakú prírubu

2. Nemôžeš dať do 306ky ´97 jednobod, boli by problémy na STK a EK. Tiež by bolo treba napasovať elektriku

3. Ak píšeš, že ten motor z 309ny papá neveľa oleja, čo to znamená? Ak je tak výborný, nemal by papať žiadny olej.

4. To že je tvoj motor leňoch závisí hlavne na týchto okolnostiach:

- je umiestnený v ťažšom aute

- pravdepodobne máš na 306 širšie pneu, ako sú na 309

- v 306ke máš MPi, v 309ne jednobod...jednobod ešte nebol tak uškrtený kvôli emisiam a teda ak by si aj dal 1,4ku z 309ny a nechal MPi, bopl by z toho možno leňoch (a to je ešte otázne, či napr. MPi nemá inú vačku a to by potom nemuselo MPI spolupracovať s motorom, ktorý mal jednobod)

- otázne je, či nie je 306ka aj ťažšie sprevodovaná

- v 306ke máš (asi) posiľovač riadenia, v 309 asi nie

=== aj ten motor z 309ny môže potrebovať výmenu tesnenia pod hlavou a takisto budeš potrebovať spojku a teda ja osobne by som pekne sundal hlavu z tvojho motora, hlava zrovať, nové tesnenie, nové gufero na remenicu, nové guferká na drieky ventilov, nové rozvody, spojka.

Toť teória, ale ja by som tam motor z 309ny nepchal.

[upravil dne 12.2.2012 10:34 od ferrari]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, pravda je, že v počátečním nadšení jsem si neuvědomil, že v rámci pokroku na tom motoru asi proběhl trochu větší vývoj, než jen ta změna stříkačky.

Takže výměnu zavrhuji a budu hledat šikovný servis, kde se s tím poperou. Jen doufám, že cena \"generálky\" nevyleze nad pořizovací cenu auta..... (35 tis.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a budu hledat šikovný servis, kde se s tím poperou.

Možná když by jsi měl vyplněné místo bydliště (město..) tady na fóru někdo od Tebe z okolí by Ti mohl nějaký dobrý servis doporučit ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

vix

1.4 se sice všude válí, jenže kdo mi zaručí, že to samé nebudu muset dělat na novém motoru? Taky jsem o tom uvažoval, ale usoudil jsem, že půjdu do jistoty.

Druhá věc je, že stejně bych vyměňovaného motoru musel nechat udělat spotřební materiál - spojku a rozvody a zaplatit za nový motor.

Prostě, přiznejme si - v naší kategorii přestárlých trosek je jedno, co se na autě dělá - vždycky je to nenávratná investice.

Navíc, co bych chtěl od auta za 35 tis, míň, než dvě výplaty?

A potom, co ho mám ty dva roky, tak mě včetně oprav a gum stál nějakých 50 tisíc a najel jsem 30 tis. kilometrů - to podle mě dobrá amortizace.

Když do něj teď dám dvacku a vydrží dalších 30 tis. km, budu spokojený. :)

[upravil dne 30.3.2012 11:44 od honzasl]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Takže oprava proběhla, kdyby někoho zajímalo, jak to dopadlo, tak ať čte dále:

Kromě objednané trojkombinace spojka+rozvody+těsnění hlavy se navíc udělal vymlácený čep na pravém předním kole, tyčka stabilizátoru a protékající čidlo tlaku v servu. Celá ta sranda ve výsledku stála 21800 Kč, takže to dopadlo tak, jak jsem si představoval.

Přidáme i nějaké ceny:

- čep....................577

- tyčka stab.........698

- pumpa...............848

- těsnění hlavy.....706

- šrouby hlavy......845

- snímač tlaku......960

- rozv. řemen.......503

- kladka rozv. ....1356

- těsnění víka.......176

- kladka altern. ..2309

- spojka Lucas....4314

- olej přev.............220

- režie..................300

Práce 32 hodin za 8000 rovných.

Včil mudrujte. Jediné co mě překvapilo, je cena toho podělaného napínáku řemenu k altíku. Druhá věc, která mě vrtá hlavou je ten čep, který byl rok starý, leč vymlácený fakt byl, i při jízdě to bylo cítit..

A abych nezapoměl: Je nádherné zase jezdit autem, které má sametovou spojku, ze spojkového ložiska se neozývá šumění a kvikání, motor není obalený olejem a zmizel akustický otáčkoměr v podobě ječícího napínáku. Auto se najednou krásně hřeje a jako bonus mechanik namazal dveře...

[upravil dne 20.4.2012 10:07 od honzasl]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to pěkná pálka do auta 1997 :myslim, ale hlavně,že jsi spokojený

podle mých zkušeností, je u staršího auta nutné investovat ročně do oprav a dílů cca 10 tisíc Kč, včetně pneu,filtrů,olejů atd., aby auto bylo pořád v celkově dobrém technickém stavu (mimo paliva samozřejmě):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, když jsem si sečetl úplně, ale úplně všechno (pořizovací cena, přepis, opravy, pojištění, gumy atd.), co jsem nasypal do auta od jeho pořízení do dne před touhle opravou, tak jsem dostal částku 62 tis. korun a najel jsem 29 tis. kilometrů. Tj. plus mínus 2 Kč/km.

Takže tahle investice je v podstatě do auta, které jsem dostal zadarmo a potřebovalo jen tuhle opravu, aby jezdilo dál. Bo co se nasype do oprav, to jiní vrazí do úroků svého úvěru, takže to akorát není tolik vidět.

P.S. Jako jedinou správnou cestu k pořízení auta vídím naspořit milion a koupit si za hotové nějakého vymakaného Japonce, kterej by mě vydržel tak 20 let a milion kilometrů....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...