Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

"Brblanie" motoru


Leftfield

Recommended Posts

jv1-a to je nový auto?

Já mám teda taky hlučnější motor při akceleraci i brždění, ale mám najeto přes 130 tkm. Při brždění motorem je slyšet takové rrrrrrrrrrrrr. Tak nevím,jestli to je dvojhmota.

Řeknu to takhle: měl jsem předváděčku 308 1,6 HDi 112 k a ten motor byl slyšet až od 3 tis otáček, ale zvuk byl prakticky jako vytočenej benzíňák. žádných pazvuků jsem si nevšiml ani při zrychlování ani brždění motorem. Při jízdě po městě bylo jen slyšet při soustředění se úplně vzdáleně takové bzučení-asi turbo,ale to je tak vše. Mělo to najeto asi 10 tkm.

Jestliže je auto v záruce, šup do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď jezdím se zapnutým rádiem a a užívám si jak nové autíčko pěkně jezdí. Na poslech motoru nějaký čas kašlu a pak se uvidí. Je to v záruce, tak houby zle. Pro jistotu jsem ještě zkontroloval olej a toho je tam dost (je tak čistej, že není na měrce skoro vidět).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, měl jsem to tehdy (2011) u nového auta stejně - \"syrový\" zvuk při zátěži, jakoby klepání ventilů. Taky jsem si říkal, že si to časem sedne, ale nakonec mi to nedalo. V servisu (Domanský P5-Stodůlky) po krátkém čase nakonec vyřešili, prý nastavení časování vstřiků. Tedy softwarová záležitost -ani ne tak verze sw ř.j., jako nastavení/kalibrace těch časů. Tuším, že to dělají v konstantní zátěži (tedy za jízdy), např. při 2500ot.

Mimochodem, nechce se mi to hledat, ale myslím, že je to už v tomto vlákně (nebo jiném) takto popsáno. Tak to zkus u svého prodejce, měl by to vyřešit. Tehdy to byl nový problém, teď už si to snad mezi sebou řekli.

A druhá věc, to pravidelné jakoby klepání ventilů, které se někdy ozve, když po delší chvíli (např. na dálnici) pustíš nohu z plynu. To mi dělalo taky, ale to je zas asi jiný problém. To bych řekl, že se časem zlepšilo, už jsem to dlouho neslyšel (musím teda ťuk, ťuk,... na dřevo) Ale to bylo tak nahodilé, že to jsem snad ani radši v servisu řešit nezkoušel... :)

Tak hodně štěstí a ať auto dobře slouží :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...

Přesto že jsem se zařekl, že se na identifikaci různých zvuků vykašlu, oprostím se od obav z provozu předchozího staršího auta, pustím si rádio a budu si užívat nového vozu, nedalo mi to, a dnes jsem se vyptal v servisu u svého prodejce. Na první pohled bylo jasné, že moje otázky servisáka nijak nepřekvapily a věnoval mi poměrně hodně času vysvětlením chování auta.

1. Vyvrátil moje obavy abych něco nezanedbal a nezničil tak motor. Motor 1,6HDI je prý časem velmi prověřený agregát, uživatelsky jednoduše nezničitelný a s velmi dobrou diagnostikou. Pokud by se dělo něco špatného, na 99% to prý odhalí včas diagnostika

2. Cvrlikání při akceleraci dělají ventily. Ventily se během provozu samy adaptují a nastavují dle aktuální stavu motoru. Tento proces probíhá občas při brzdění motorem, kdy si řízení motoru vstřikuje malé množství paliva a provádí si kontrolu a následné seřízení funkce vstřiků. Na moji námitku, že se situace nijak nevyvíjí a zvuk je po celých 2.500km prakticky stejný mi doporučil zatím nijka neřešit. Prvních 10.000km se prý auto adaptuje na způsob jízdy a pokud by \"problém\" trval, tak by se na to podívali při servisní prohlídce.

3. Dal jsem ještě dotaz na občasné cvakání při dojíždění bez plynu při otáčkách kolem 2000 ot/min. Občas je to dost markantní a jindy to nejsem schopen vůbec navodit. Odpověď byla s úsměvem, že to je přesně to co jsme řešili před chvílí, tzn. samokalibrace vstřiků.

Chci tomu co jsem se dozvěděl věřit a dál jezdit bez starostí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A pro ještě větší spolehlivost se nechává vyndavat sítko, které se zanáší a přestává se kvůi tomu mazat turbo a z toho důvodu tyto motory trpí na dřívější odcházení turba.

Může za to menší olejová náplň. Dokonce se nechává i přerazit olejová vana, aby se tam vešlo víc.

Stačí zajít do jakéhokoliv servisu (asi ne aut.) a toto je všeobecně známá věc u 1,6hdi a těmito úpravami se velmi pomůže.

Jinak co se týká zvuků ventilů, tak rachotěj všechny 1,6hdička (takový typicky kovový cvakání) a můj dvoulitr taky občas zařechtá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...