Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Hlásím se s novým P308SW 1.6 eHDi!


LubošK

Recommended Posts

Tak to jsi se mohl ozvat.Byla k mání za 385.000 kč,stříbrná Aluminium + vyhřívaná sedadla...za 385.000 Kč

TOMU ŘÍKÁM CENA PRO ČLENY KLUBU....:super

Ano, byly i levnější nabídky... ale bez tempomatu. A/nebo bez parkovacího senzoru vzadu. A/nebo bez dvou měsíců již bežící záruky. Atd. Ještě podstatně levnější pak byla auta s 90k 1.6HDi, s pětikvaltem a bez eHDi - ale to bylo něco už úplně jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cafte vo spolok,

takze pridam aj ja svoje dojmy z P308SW e-hdi.

Povodne som mal v meritku jazdenky(max 2 r.), ale po hladani slusnej som koncil niekde v cene okolo 13K, a po dobrych skusenostiach v rodine (brat 307 80kW) a naslednym 0% financovanim, som nevahal a zatial som urobil aspon podla mna :super

- vybava : tempomat, delene zadne sedacky, sklenena strecha, elektrika, clonitka na zadnych oknach, dual klima, elektricke vyhrievanie spatakov, hliniky R 16 205/55, arkticka modra metla, 6kvalt, automat svetla/stierace

Kupene : 23/12/2011 - ako darcek pod stromcek leasing na 3 roky :D

chvalabohu, ze s 0% navysenim, neratam poplatok za zmluvu :grr

momentalny stav 7 500km

dojmy :

+ relativne priestorne auto(hlavne razvor) s normalnym kufrom (predtym SEAT IBIZA 6L)

+ motor tak akurat na vahu 1,6t

+ variabilita zadnych sedaciek :potlesk

+ makko ladene auto - tak akurat :potlesk

+ konecne ma Peugeot manualnu prevodovku s relativne jasnymi drahami 6 kvalt

- troska tarbavy dojem z auta - velka vaha

- spotreba - palubny 5,5 (klame asi o cca -0,3l)

rezim v akom sa auto pouziva : BA-TT dialnica denne tempomat 115km/h - 90% jazd - preto som cakal nizsiu spotrebu

- mozno urcitu rolu hra aj obutie 205/55 R16

Preto som velmi prekvapeny tu uz udavanou spotrebou 4,6 :super

Auto jazdim maximalne ohladuplne a neprehanam ho s tocenim, ale ani ho nepodtacam.. Snazim sa jazdit okolo 2 000 otmin.

V podstate ani negativny dojmy z auta ako celok nemam... Je to rodinny dialnicny \"kriznik\", nie moc na primetske jazdy a jazdu v meste... Ale na to som ho nekupoval :D

Jedinym negativom je drncanie plastu v oblasti interierovej lampicky ako je spatak - docasne vyriesene pichnutim pletenej detskej rukavice medzi rolovacie plató a konzolu s lampickami.:super

Pazvuk sa objavuje len sporadicky a hlavne vtedy, ked je motor este studeny...

Motor je tak akurat a ide slusne. Ma vsak co robit s autom, ked je uz nalozene, ale znova opakujem ako rodinne kombi je to uplne dostacujuce...

Ked sa nebude drbat elektrika a FAP, tak je to slusne auto za dane peniaze :mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lord D: co se týká spotřeby, každý se \"učí\" jezdit s novým autem, kruté mrazy a sníh taky zvýšily spotřebu. Mám asi stejný motor (82 kW/3600 ot) a automat, který řadí, jak sem už psal v sekci 5008:

U mého motoru a převodovky (1,6 HDi a 2-tronic) je zajímavé, že automat drží otáčky kolem 1500. Řadí při 1750 (např z 5 na 6) a na 6-ku to dělá 1400. Asi to motoru nevadí. Má při těch otáčkách překvapující sílu a zrychlení.

:DNemůžete mi nadávat, že řadím moc nízko...je to automat:D

Automat řadí při:

3 při 32 km/h

4 42

5 56

6 72

Do kopce tam řadí taky při nízkých otáčkách, ručně bych si netroufl do prudkého kopce dávat 4 i 5, ale automat to tam dá a motor točí kolem 1600...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, sipka ukazuje len radenie hore, dole este ani raz :bojim

Je to haluz, cca 1800-2000ot, podla zaradenej rychlosti...

Neviem ci je tam nejaka umera, ale cim vyssia rychlost, tym nizsie otacky na preradenie :roker

troska ma to vyhodilo z konceptu, nakolko som urcity cas jazdil poslednu Toyotu Corollu sedan 1.6 93kW benzin a tam fungovalo aj hore aj dole radenie..

Je to sice mozno smiesne, ale mal som dojem u Toyoty, ze vyhodnocuje viacero ukazovatelov a to ako rychlo bol stlaceny pedal, pod akou zatazou motor pracuje...

Tam to az take vyhranene otackami nebolo ... Neviem, bolo to prve auto, kde som sa s takym niecim stretol a tak som to dost skumal... Mozno to boli len moje subjektivne dojmy....

U 308-micky mi to pride viac podla urcitej sablony :-)

hm... preco automat tak nizko radi, tak to som prekvapeny, nakolko tak automat ako aj manual maju dvojhmoty, ktore dostavaju na drzku, pri velmi nizkych otackach pod 1500 ot.

Dolezitejsie je nasledna akceleracia z tak nizkych otacok, ked 2hmota dostava daleko viac zabrat...

Pri manuali je clovek lenivy, automat si asi podradi :mad:

V kazdom pripade Ti zavidim, lebo automat som chcel aj ja, ale to by poslalo cenu auta o skoro 20% vyssie..

20% je porovnanie voci cennikovej cene s podobnou vybavou ako mam ja + samozrejme automat

No, mno nic na veci nemeni, spotrebu a hlavne automat zavidim :)

Jasne, ze sa ucim jazdit na spotrebu... Dufam, ze aj naucim :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsi se mohl ozvat.Byla k mání za 385.000 kč,stříbrná Aluminium + vyhřívaná sedadla...za 385.000 Kč

TOMU ŘÍKÁM CENA PRO ČLENY KLUBU....:super

Ano, byly i levnější nabídky... ale bez tempomatu. A/nebo bez parkovacího senzoru vzadu. A/nebo bez dvou měsíců již bežící záruky. Atd. Ještě podstatně levnější pak byla auta s 90k 1.6HDi, s pětikvaltem a bez eHDi - ale to bylo něco už úplně jiného.

Ty jsi mě nepochopil...u nás byla k mání 308 SW ACTIVE e-HDI STT 1.6 HDi 112k + METALÍZA + TEMPOMAT+ VYHŘÍVANÁ SEDADLA+ ZADNÍ PARKOVACÍ ASISTENT...celkem 385.000 Kč vč. DPH plná záruka !!! :o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, skape = vypne ho...

Az tak inteligentne to zase nie je :bojim

Mne sa osobne stalo, ze aj ked bolo -20, tak mi e-hdi po 100-200 metroch na semaforoch vyplo motor na cca 5-10 sekund a ked sa zorientoval, tak zapol motor znovu..

Stalo sa to par-krat, cize nie je to pravidlo....

Dialnica detto... Odpaja...

Myslim, ze niektore motory od VW maju turba chladene vodou a obeh vody aj po velkej zatazi chladi turbo, aby sa vychladilo postupne....

Toto neviem ci maju motory od PSA.

Viac sa mi nepaci to, ze ak ho chcem odpojit, tak musim stlacit tlacitko a nie naopak... Ak ho chcem aktivovat, tak by som ho mal zapnut...

E-hdi je pouzitelne len do mesta, ale vlastne primarne na to urceny aj je...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
Ty jsi mě nepochopil...u nás byla k mání 308 SW ACTIVE e-HDI STT 1.6 HDi 112k + METALÍZA + TEMPOMAT+ VYHŘÍVANÁ SEDADLA+ ZADNÍ PARKOVACÍ ASISTENT...celkem 385.000 Kč vč. DPH plná záruka !!! :o

Škoda, mohl bych si ještě více zapotit svůj tlustý zadek - a za méně peněz:fnuk

Jinak s eHDi se dá žít docela příjemně. Ono je to asi tím, že to není jen tak \"obyčejný\" start stop, ale že ten sdružený starteroalternátor je doplněn kondenzátorem se supervelkou kapacitou, který i bez běžícího motoru udrží chvíli při životě i elektroinstalaci (jestli ale i klimu a jak dlouho, to se doopravdy pozná až v parném létě).

Mimo město je to tak sice vcelku na prd, ale teď, když jsem si užil několikadenní soustavné \"hopkání\" po Praze, to bylo na spotřebě docela dost znát.

Takže když vidím, že budu stát déle, pustím spojku a ono to zdechne a při opětovném sešlápnutí zase bleskurychle a v kabině téměř nepostřehnutelně nastartuje.

No a když vidím, že stát déle asi nebudu, držím tak jako v obou našich starších P307SW spojku vyšlápnutou, takže motor běží zatížený o malinko méně beze těch třecích ztrát v \"neutralizované\" převodovce a navíc si mohu předřadit jedničku...

...jen škoda, že to nevypíná motor (nebo to nemá nějaký čudlík na jeho ruční vypnutí) i při sjezdu táhlých, tj. např. dálničních kopců - to by to bylo znát na spotřebě i mimo město. Ten kondenzátor s ultravelkou kapacitou by určitě \"utáhnul\" leccos i tam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lord D + P607Olda

Ona spotřeba není jediné co se podepisuje na provozních nákladech. Podtočený motor je hůř mazán, více namáhaná je klikovka, o dvouhmoťáku ani nemluvím. Jen je mi divné proč to tak podtáčí i ten automat. Asi to bue proto aby s mohli do papírů napsat nízkou spotřebu na což lidi slyší a pozdější problémy s motorem už prodejce nezajímají.

Oldo až budeš mít an tom autě najeto více km, dej vědět zda se to podtáčení motoru na nějakých dílech nepodepsalo. Docela by mě to zajímalo. Díky :)

Jinak si myslím, že jak 308SW tak 5008 jsou výborný auta, ale taky bych šel do ty 5008. Vyšší posaz za volantem je k nezaplacení. Navíc se mi u 308SW nelíbí ten zadek.

LubošK:

Hnát cenu auta dolů i na úkor bezpečnosti (hlavové airbagy, nemožnost nastavení opěrek hlavy) a pohodlí (společná loketní opěrka, absence šuplíků pd sedačkou), no nevím, nevím :myslim

Ale jinak je to cena fakt výborná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lord D + P607Olda

Ona spotřeba není jediné co se podepisuje na provozních nákladech. Podtočený motor je hůř mazán, více namáhaná je klikovka, o dvouhmoťáku ani nemluvím. Jen je mi divné proč to tak podtáčí i ten automat. Asi to bue proto aby s mohli do papírů napsat nízkou spotřebu na což lidi slyší a pozdější problémy s motorem už prodejce nezajímají.

Oldo až budeš mít an tom autě najeto více km, dej vědět zda se to podtáčení motoru na nějakých dílech nepodepsalo. Docela by mě to zajímalo. Díky :)

Jinak si myslím, že jak 308SW tak 5008 jsou výborný auta, ale taky bych šel do ty 5008. Vyšší posaz za volantem je k nezaplacení. Navíc se mi u 308SW nelíbí ten zadek.

LubošK:

Hnát cenu auta dolů i na úkor bezpečnosti (hlavové airbagy, nemožnost nastavení opěrek hlavy) a pohodlí (společná loketní opěrka, absence šuplíků pd sedačkou), no nevím, nevím :myslim

Ale jinak je to cena fakt výborná.

Co je ale míněno tím \"podtočeným\" motorem? To, co by u benzínu bylo brutálním podtočením, mohou být u dieselu s maximem točivého momentu kolem 1750 rpm optimální otáčky...

... a na kecy o tom, že \"honba za nízkou spotřebou\" = \"podtáčení\" motoru, už začínám být pomalu alergický.

I u beziňáku ve Škodě 105, ve které mě učitel v autoškole už v 80. letech učil jezdit úsporně (asi aby mu pak zbylo více benzinu pro soukromé jízdy;)), totiž platilo, že \"podtočený\" motor žral více.

A u moderních motorů, kde dokáže elektronika a vstřikování kompenzovat skutečné \"podtočení\" udržováním výkonu vstřiky zvýšených dávek paliva, to platí dvojnásob - stačí jen sledovat údaje o okamžité spotřebě.

Ono je to tak něco co jako malá násobilka - když někdo ujede např. 100 tkm s motorem, který udržuje v otáčkách v průměru o 1/3 vyšších, než někdo, kdo \"ničí motor\" úspornější jízdou v nižších otáčkách s nižší spotřebou, tak ten motor toho otáčkumilovnějšího maníka holt za tu dobu také dohromady \"natočí\" o 1/3 více otáček.

I když tedy pominu vyšší spotřebu danou vyššími třecími ztrátami (= více vykonané \"práce\" i z čistě fyzikálního hlediska) , tak že by takový motor s oněmi o 1/3 více Carnotovými cykly za sebou vykazoval nižší opotřebení ... no tomu by snad nevěřila ani má drahá polovička!

[upravil dne 22.3.12 20:32 od LubošK]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží opravdu na každém jednom případu. Ne že bych motor podtáčel, ale pokud jedu po rovině 60km/h a mám tam pětku, tak plynový pedál občas jen lehounce s citem přišlápnu (otáčky jsou pod 2000), nevidím na tom nic špatného. A spotřeba je o nějaký ten litr menší. Když tam nechám čtyřku, zbytečně auto brzdí a musím přidávat víc. Samozřejmě jde o cit a týrání auta na pětku též neuznávám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takze po dlhsej dobe sa hlasim znova....

Spotreba podla palubaku spadla po prezuti na letne gumy... o 0,1 dcl na 5,4l... Sice iba dva nadrze vyjazdene - cca 2000km...

Ja osobne som toho nazoru, ze je lepsie nepodtacat, lebo nasledna oprava mechaniky stoji celkom majland ...

Styl jazdy som nemenil, takze uvidime, ci to este troska klesne...

:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zdravím majitele vozu Peugeot.Cca za mesic se stanu dlouhodobějším uživatelem vozu Peugeot 308 SW s motorem 1.6 Hdi 68kw. Přiznám se ze ne úplně dobrovolne.

Rad bych se zeptal zda ma někdo zkušenost s tímto motorem ,hlavně by mne zajimalo jak si poradi s 1500 kg těžkým vozem. Ted jsem 3 roky jezdil se Subaru Outback 2.5 l ,které nebylo o moc těžší a motor byl tak akorát. Našel jsem hodně informaci o výkonnější variantě 1.6 Hdi , ale o té slabší skoro nic. Předem dekuji za nejake info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím majitele vozu Peugeot.Cca za mesic se stanu dlouhodobějším uživatelem vozu Peugeot 308 SW s motorem 1.6 Hdi 68kw. Přiznám se ze ne úplně dobrovolne.

Rad bych se zeptal zda ma někdo zkušenost s tímto motorem ,hlavně by mne zajimalo jak si poradi s 1500 kg těžkým vozem. Ted jsem 3 roky jezdil se Subaru Outback 2.5 l ,které nebylo o moc těžší a motor byl tak akorát. Našel jsem hodně informaci o výkonnější variantě 1.6 Hdi , ale o té slabší skoro nic. Předem dekuji za nejake info.[/rquote

no, mno ja mam 82kW a ma co to robit s takou vahou... A zhodou okolnosti ked to mam porovnat s danym Subaru(svagor ma take), ale matematika nepusti....

2,5 myslim je 121kW a tociak je okolo 230Nm

1,6 HDI je 68kW ( skoro polovica menej) a 230Nm tiez

Subo ma sice AWD, ale aj tak je to AWD \"nezozere\" tych 53kW ani nahodou....

Tak ako vo vykone je rozdiel polovicny, tak aj v spotrebe, ale v tomto pripade pre HDI :super

:myslim Prve a posledne plus pre HDI :fnuk

P.S.: Osobne by som isiel do 82kW - myslim, ze dost velke plus pre 82kW je nova relativne konecne presna 6stupnova prevodovka, co myslim 68kW nema a montuje sa pre mna s dost nepresnou \"starou\" 5 stupnovou prevodovkou....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za reakci.

Jak jsem jiz psal budu cca 3-4 letym uzivatelem ne majitelem,tudiz ani na vyberu jsem se nemohl moc podilet.

Samozrejme je me jasne ze silnejsi e-hdi i s 6-st. prevodovkou by byla lepsi,ale byl nejaky fin. limit a sefovi se ted zalibila 308SW.

Alespon bude slusna vybava a mensi spotreba.

Jsem zvedav na ty xenony u Subaru zadna slava svitily hodne dolu-potkavaci(na dalkove byla normalni zarovka) .

Ale to vite chtel jsem trochu uklidnit:)

Snad bude zacatkem kvetna ,tak dam kdyz tak vedet pokud by to nekoho zajimalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...