Přejít na obsah
slanskym

Ventilátory na chladiči u dieslu P205

Recommended Posts

Nazdárek lidi,

tak jsem si prošel celej motor, našel jsem dokonce i ty tři relátka, která mají ovládat ty ventilátory (skutečně jsou tam dvá - no jo je to diesel), ani jeden jsem ještě neviděl v pohybu a to jsem pořádně zatápěl pod kotlem, ale kontrolka ohledně přehřátí se také nerozvítí a vypadá to že se to uchladí i bez těch větráků, dokonce jsem trčel i v pěkný koloně na dálnici, ale asi se to uchladí.:) Jakej máte názor na to zprovoznit ty větráky (říkla jsem si že kouknu na ty relátka a pojistky), má to smysl? Jinak jsem udělal jednu fotečku s detailem, nevíte na co jsou ty dvě čidla? Díkec za odpovědi, Michal :cool:

detail.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To zapojený čidlo je spínací na teplotu a na to nezapojený si můžeš připojit teploměr,frantíci ho tam zapoměli namontovat,což je u ropáka docela blbý:bojim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jsou to dvě čidla. Jedno (to s vyžším tělem a vyraženou hodnotou na těle105 - teplota při které sepne) je čidlo který spíná kontrolku STOP a přehřátí motoru. To druhý, menší je na budík k teplotě.

Pokud ti jedou ventilátory na poloviční výkon, tak to skoro vevnitř neuslyšíš. Jsou hodně tichý.

Testnout se dají jak tu bylo psáno, že na tělese chladiče, na straně kde je baterka je bimetalový dvourychlostní (3 dráty - napájecí +, 1 a 2 stupeň chlazení) vytáhneš zástrčku od čidla a drátkem propojíš mezi sebou. Nic nemůžeš skratovat, otestuješ činost relátek jak spínají a jak běží ventilátory.

Vlastní čidlo já jsem otestoval, že jsem ho vymontoval a vařil v hrnci s vodou na šporheltu spolu s teploměrem pro zavařování. Krásně tam jde vidět, při kolika stupních zapne ventilátory.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To chci takýýýý. V zimě,kdy se teplota motoru drží okolo 88 stupńů tak nevrčí ale čím víc se otepluje tím víc se mi připomíná. V létě se mi teplota za jízdy drží okolo 90 ale stačí první semafory a vyjede to na 92-93 stupně a už spíná. Když jezdím nedejbože po městě tak fičí skoro . . . \"celej , jeden , FURT\". :papa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak ty ventilátory jsem vyřešil, byly skutečně pouze dost zaoxidovaný kontakty relé, jinak to fachá skvěle:cool:

Mám ještě jeden dotázek:)

Od hrdla kudy se nalévá olej do motoru mě vede hadice do vzduchového filtru, je to pravděpodobně na odvětrávání klikovky,ale když vždy otevřu vzduchovej filtr tak je to hnus, jak je doslova zas.... od oleje. Nevíté co se stane když bych se na tuto hadici vykašlal a zacpal bych jí. Zajímalo by mě jestli tám má ta hadice vůbec nějaký zásadní význam? Mám tam sice teď molitanovej vzduchovej filtr, tak ho vyperu v naftě, ale v létě se tam chystám dát papírovej original (harmoniku), tak a? tam chvilku vydrží. Dikec za odpověď. Michal:)

Jinak ta hadice je vidět taky na to fotce;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Olej se nalévá nalévacím hrdlem, v kterém je zastrčena měrka.

Ucpat hadici odvětrávání je pěkně velká hovadina, pokud to uděláš, vystřelí ti víčko nebo nějaké těsnění. To hadice tam není jen tak pro srandu králíkům. Navíc, 205/309D má molitanovou filtrační vložku, která musí být mokrá - zaolejovaná, jinak nefiltruje. Takže takto je to uděláno schválně. Žádněj \"papírovej originál\" neexistuje, originál je molitan! Pokud tam za každou cenu chceš cpát papír (což nechápu), tak si tam na tu hadici zařaď odlučovač.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zajisté, ta hadice má zásadní význam (jinak by tam nebyla ;) )

Vzhledem k tomu, že dieselové modely 205/309 používají pro vzduchový filtr mokrou pěnovou vložku, tak ta hadice má opodstatnění v tom, že navlhčuje ten molitanový filtr olejem (aby to lépe zachycovalo nečistoty, a vůbec .. aby to funkovalo)

Něco jako \"originální papírová harmonika\" pro tenhle typ motoru se sice dělá, i já jí tam chvíli měl.

Nakonec jsem se ze zvědavosti vrátil zase k původnímu molitanu vlhčenému olejem (já používám Silkal 93 ve spreji), a světe div se, spotřeba stejná, výkon stejný (a šestku to do převodovky nepřidalo :( )

Navíc, cena těch filtrů je zhruba stejná.

Pro bližší info doporučuji přečíst třístránkový článek - Olej, dolít či nedolít (tam je více informací)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ok, tak já se vy.... na ten rádoby original vzduchovej filtr, nevím, tvrdili mi že je to pro 205, to už je teď jedno.

Vypláchnu ten molitanovej v naftě a pk jek nastříkam nějakým olejem, píšeš že na to stříkaš Silkal 93, kolik tahle věc stojí v tom spreji? Je jinak nutné vyměňovat tu molitanovou vložku, když vypadá OK, nebo ji stačí vyprat v naftě? :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No, příručka říká měnit po 10 tkm.

Nový kupuju po 20 tkm, přičemž ho po 10 tkm vyperu v benzínu.

Používám Silkal 93 (kupoval jsem ho za 93,- Kč - výhoda je, že je ve spreji), ale na papíru k té motlitanové vložce bylo napsáno že lze použít i motorový olej (ale zatím jsem se k rozprašovači nedostal). Rozhodně ta vložka musí být \"mokrá\"

Jsem holt šetřílek ;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš, že kdyby nebyla postříkaná olejem a pouze vypraná v naftě, že to nestačí, ona nafta je dost sama mastná? Ale nebudu radši experimentovat. Jak by se to asi chovalo kdyby to nebylo postříkaný olejem? Asi by šel do motoru bordel, že?;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Hadici, co vede do hrnce vzduchovýho filtru jsem odpojil od hrdla filtru a nechal ji volně. Zacpat se nesmí, vyrovnává atmosferický tlak v prostoru klikovky a ventilů. Pak by to sálo kolem měrky a je to jenom o problémy. Na filtru jsem po té hadičce ucpal hadrou. Dal jsem tam papírovou harmoniku. Jsou spolu uváděny s molitanem jako možné alternativy.

Na papírovou harmoniku mi to podstatně líp jede. Nedá re regenerovat praním. Ale investice 120 kč za harmoniku není zase tak bolestná, nezasírá se olejem a nesnižuje se odpor na sání, motor má subjektivně větší tah jít dopředu.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Guest Filip

No,.. to máte pak tu hadici nastavenou a vyvedenou kamsi co nejníž, aby to neflusalo olej nahoře. Pokud by teda její aktivní délka neovivňuje-neznemožňuje vyrovnání tlaku klikovky .?.

AD větráky: ty se mi točí převážně nonstop, to mě dost síří :o(

Za chodu je neslyším ale jelikož mam slabší baterii na volnoběh dost seberou na otačkách anebo když vypnu klíček slyším (skoro pokaždé) dobíhat motory větráku/ů.

Odvzušňoval jsem nedávno, způsobem povolit ventil na hadici topení při sepnutém termostatu - žádný bublinky jsem nezaregistroval, ale zarazillo mě, že to nestříkalo ale jen tak vytékalo ! ... Že by pumpa ? Jak se dá poznat že je k.o.

Nebo čím by to mohlo být, v servisu mi řekli, že je to normální stav, spínají-li se větráky i po 3km vláčné jízdy. tak nevím.

děkuji děkuji

:papa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To Oddie: Jako ekolog vidím každodenně mnohem horší zvěrstva než pár kapek oleje :( Ale jinak samozřejmě na tu hadici myslím pokaždé když nasedám do auta :D

To Vix: Sibiřský tygL už pomalu vychází z módy ... ale zaslechl jsem že teď frčí kůže z yaka :D:D

[Editován dne 25/4/05 Kik]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×