kiss_cz Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Zdravím, mám problém s autobaterií Varta 44Ah stáří necelé 3 roky. Doposud žádné problémy nebyly, až nyní, kdy se mi samovolně vybila. Klidový odběr je nyní 0,12A. Nikde mi žádné světlo nesvítí. V autě je od výroby alarm a centrální zamykání, které nyní začalo zlobit, poněvadž dveře u řidiče se nezamknou a ani se o to centrálem nepokusí (necvakne), ostatní dveře se normálně zavřou. Specifikace auta: Peugeot 306 1.1i 44kW rok výroby 96. Předem děkuji za jakékoliv rady a zkušenosti s podobným problémem. Případně pokud by někdo věděl, která pojistka je pro centrál a pro alarm, tak napište, zkusím ho odpojit a pak proměřit baterii bez něj. Případné foto skříně s pojistkami zašlu, pokud bude potřeba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Centrál bude problém jen v kabelu ( případně konektoru nebo motoru zámku ) Klidový odběr 120 mA je velký, předpokládal bych nějaký neorigo spotřebič - třeba neoriginální rádio... [upravil dne 15/1/12 14:45 od koblih69] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stifler Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Jakým způsobem mohu změřit ten klidový odběr? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Zapojíš do série s baterií apérmetr. Tedy odpojíš svorku z baterie, a baterii zapojíš jeden fous měřáku a na svorku druhej. Rozsah nech 10A. Mělo by být zavřeno, vypnuté zapalování... pak to nech několik minut stát a koukni na měřák. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kiss_cz Odesláno 15. leden 2012 Autor Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Klidový odběr baterie byl možná před prvním vybitím daleko větší, poněvadž se baterie vybila za necelých 10 dní zcela. Auto si ani neškrtlo při startování. Centrál občas jde a občas nejde. Předchozí majitel auta dělal nějakou úpravu na autě a přestřihnul kabeláž v ohybu mezi dveřmi a karoserií auta. Každý zvlášť je spájen a v izolaci, ale mohla se tam dostat vlhkost. Auto mám 3 roky. V loňské zimě centrál také chvilku blbnul, ale jak se oteplilo, tak to přestalo. Kabely byly v létě přepájeny a přeizolovány, přesto se problém objevil nyní znovu. Nevím, zda by centrál mohl nějakým způsobem vybíjet baterii. Je to možné? Nebo by to mohl dělat alarm? Rádio je neoriginální, značkové, je v autě od počátku, co ho mám, je vypnuté a panel vyndaný, tudíž by odběr neměl být tak velký. Mohu ho zkusit odpojit a pak přeměřit baterii v klidu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vendelinek Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 a co třeba světýlko v kufru:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Klidový odběr baterie byl možná před prvním vybitím daleko větší, poněvadž se baterie vybila za necelých 10 dní zcela. Auto si ani neškrtlo při startování. Centrál občas jde a občas nejde. Předchozí majitel auta dělal nějakou úpravu na autě a přestřihnul kabeláž v ohybu mezi dveřmi a karoserií auta. Každý zvlášť je spájen a v izolaci, ale mohla se tam dostat vlhkost. Auto mám 3 roky. V loňské zimě centrál také chvilku blbnul, ale jak se oteplilo, tak to přestalo. Kabely byly v létě přepájeny a přeizolovány, přesto se problém objevil nyní znovu. Nevím, zda by centrál mohl nějakým způsobem vybíjet baterii. Je to možné? Nebo by to mohl dělat alarm? Rádio je neoriginální, značkové, je v autě od počátku, co ho mám, je vypnuté a panel vyndaný, tudíž by odběr neměl být tak velký. Mohu ho zkusit odpojit a pak přeměřit baterii v klidu. Centrál budeme řešit až potom, jo? Teď vyndej to rádio a vyzkoušej kolik je klidový odběr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Myslím, že tahle světýlka (i v kufru) časem zhasnou. Ale jist si nejsem, nikdy jsem se v kufru nezavíral. To s tím rádiem je dobrá cesta.. Aspoň něco by se vyloučilo. Jinak mě se občas (velmi zřídka) nevypne třeba podsvětlení displeje PC (zatím jsem to zpozoroval dvakrát). Jinak s drátama od CZ bych tu myšlenku taky tak moc nezatracoval.. Kdo ví, kde může být nějaký svod. A napětí tam určitě někde nějaký je trvale. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kiss_cz Odesláno 15. leden 2012 Autor Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Tak světýlko dělalo před třemi lety problém, protože spínač nerozpojoval, takže stále svítilo. Koupila se kvůli tomu tato baterie a spínač světýlka se nechal odpojit - zůstal pouze manuální. Světlo je vypnuté. Tím to určitě není. Zkusím odpojit rádio a změřím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kiss_cz Odesláno 15. leden 2012 Autor Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Po odpojení autorádia klidový odběr baterie činí 0,00 až 0,01, i při nižším nastavení, není schopne multimetr více naměřit. Toto bude pravděpodobně odběr alarmu. Baterie ukazuje 12,5 V. Po zpětném zapojení autorádia se měřené hodnoty nezměnily, i při nesprávném vypnutí autorádia (odpojením jen panelu při přehrávání). Mohlo se něco odpojením a zapojením autorádia změnit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Nevím jeslti se něoc změnilo, myslím, že ne ... problém bývá ve špatném zapojení Pinů A4 a A7 - jsou přehozené mezi sebou. Jde rádio zapnout bez klíčku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kiss_cz Odesláno 15. leden 2012 Autor Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Tak rádio funguje i bez klíčů v zapalování a nevypíná se po určité době, jako např. u 206. Raději jsem ho odpojila. Jela jsem auto projet, aby se dobila baterie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 No takže by mělo stačit prohodit piny A7 a A4 mezi sebou, buď je vypíchnout z ISO konektoru a nebo je střihnout a přepájet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 Se to nějak množí, co, Koblihu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 No, aspoň nad tím člověk nemusí přemýšlet :D:D vono je to zimou a tím, že se míň jezdí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 15. leden 2012 Sdílet Odesláno 15. leden 2012 To taky... U feldy jsem si kcysi všiml, ře jak baterka stárla, tak se citlivost na tyhle typy spotřeby zvyšovala... No.. přecijen kapacita šla dolů, že a tím i napětí po delší době. Nová baterka tyto problémy tak na rok... dva... umí dobře skrýt... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.