Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Za kolik tankujete?


oddie

Recommended Posts

V ‎26‎. ‎6‎. ‎2018 at 16:40, David 106s16 napsal:

Na naftu z ONO máme najeto určitě přes milion km, já osobně tak 400tkm. Žádné zvláštní problémy jsem nikdy nesledoval, jeden můj transit má najeto cca 750tkm a má stále ještě původní vstřiky, bez zásahu. Naftové filtry jedině origo Ford.

Nicméně, ve Vysokém Mýtě, kde obvykle na ONU tankuju, jsem "objevil" před cca rokem Benzinu, taková ta samoobslužná, Express. Cena stejná jako na ONO, max o dvacetník více, jak kdy. Lidí míň, žádné fronty. Co je ale zajímavé a proč to píšu, co jsem začal tankovat na té Benzině, tak mám dlouhodobou spotřebu o cca 1l na 100km nižší. Místo 11,5l mám teď 10.5. Je to vysledovaný průměr za cca 100tkm, píšu si kilometry a každé tankování, předtím vycházelo těch 11.5. Jezdím pořád stejně, většinou tempomat na 87-90km/h.

Zdá se mi, že to i jede o malinko líp, ale to může být subjektivní pocit. Naopak pokud musím vzít na ONU, třeba na Nýřanech, tak se mi pak zdá, že slyším lehounce při polovičním plynu "cvakat" 1, možná 2 válce/vstřikovače. Na Benzinu to nedělá.

Takže, pokud je někde Benzina Express, vždy si s radostí vezmu plnou a jsem si skoro jistý, že není nafta jako nafta.

Ale znovu opakuju, nafta na ONU je taky v pohodě, ničemu nikdy neuškodila.

Netvrdím že by nafta od ONO byla špatná nebo úplně jiná než kde jinde. Jisté je že na většině těch jejich pump je díky výtoči pořád čerstvá. Podle mě je to nafta která splní požadované parametry normy a nic navíc. Nemyslím si že by ostatní prováděli nějak extra sofistikovanou aditivaci svých produktů možná OMV o těch se pořád povídá že velkou většinu nafty vozí z venku ( A ) jinak všechny pumpy zaváží z jedné nebo druhé české rafinerky a povětšinou se to do cisteren stáčí i z jedné lávky takže k aditivaci podle značky dochází až v okamžiku stáčení buď v rafinerce nebo na místě na pumpě a je to pouhé přidání aditiv v nějakém poměru vůči množství v té cisterně takže lepší je to v rafinerii protože po cestě se to sešplouchá s tou naftou lépe než když to naleje do nádrže na pumpě a pak do toho pustí naftu z cisterny.  Třeba tady u nás máme z kamarády vypozorováno že na PHM od Eurooilu  najedeme na plné nádrži o cca 100-150 km víc než na PHM od jiných čerpaček v okolí. A to bez rozdílu nafta benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked vidim Tank Ono v Prahe (Mecholupy, Sterboholy), tak su tam vzdy rady aut. Ked idem okolo Shell alebo OMV alebo tak, su vzdy prazdne.

U nas lokalne otvorili EuroOil, to kupili nejaku sukromnu pumpu a premenovali ju. Mali tam ceny lepsie ako na ONO (so zlavou CSOB), ale ze by auto islo lepsie na ich naftu.

Do noveho benzin. auta som musel zacat tankovat na radu servisu Vervu 100. Auto som dostal so svietiacou rezervou. Prve tankovanie Albert, druhe Aral E10 v Nemecku, tretie Esso E10 dtto, potom uz len EuroOil E5.

Dotankoval som tam teda tu Vervu (bolo tam pod 1/2 nadrze stareho benzinu) a ono sa to naozaj zlepsilo. A to malo auto nejakych 2600km. Placebo efekt to nie je, znizili sa aj volnobezne otacky. Co sa tyka spotreby, neviem, to uz by som kecal.

Zda sa, ze v Cesku sa stale predavaju ako benzin "sracky" a clovek to musi zachranit nakupom aditivovanych benzinov z dovozu. Myslim, ze prave tu Vervu 100 vozia zo zahranicia.

No ale co s tou naftou? Asi skusim natankovat aj tam tu Vervu... jo a k tomu benzinu, na ONO bol klasicky 95 za 31.90, najnizsia cena v okoli. a na Benzine Verva 100 bola 36.10 (to sa da zlacnit o korunu s ich Tank Kartou easy, ktora sa da kupit za 20Kc, akurat sa komplikuje platba, ze si clovek najprv nabije tu tank kartu, a potom nou zaplati za palivo)

hezky den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes Trnava a okoli SK: 1,456 €/l :grr. U znackovych vsichni stejne a vuuubec nemaji karterovou dohodu:grr

EDIT jeste pikantmost od Shellky: vsechny benziny oznaceny E5, tj. ani u premioveho V Power Racing neni zaruceno ze meobsahuje BB [Babisovy Biosra*ky]!

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pesastor, obsahuje biozlozku inej generacie, takze to nemusi byt etanol.

ked Slovnaft kupil Agip na SK, tak sme tam boli na navsteve a vsetky pumpy na juznej trase mali rovnaku cenu. Bolo to pohodlne, pretoze predtym musel clovek planovat, kde natankuje a takto to bolo jedno :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...