Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

spotreba na dialnici


peterbarani

Recommended Posts

No sice nemám 5008, ale něco bych k tomu stejně podotknul:

1. Dovedeš si představit co by se na ty dálnici dělo, kdybys jel tak jak popisuješ v bodě b? Chvilku bys předjížděl ty, pak zase všichni tebe, no asi by to byly dost krizový situace. Takže takhle fakt ne :bojim

2. Kdysi dělali v Rusku test, jestli je výhodnější jet ustálených 60 nebo rozjet náklaďák na 80 a nechat spadnout na 40 a tak pořád dokola, takže trochu podobný tvojí otázce. No a výsledek byl, že to cyklování bylo výhodnější. Ale byla to jiná rychlost, jiný silnice, jinak těžký auta ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bavme se o teorii, protože v praxi je taková jízda nanic.

Opravdu prý ti, co dělají rekordy spotřeby, jezdí takto. Já mám podobnou zkušenost z jízdy přes kopce - nejmenší spotřeba je, když je prudký kopec nahoru, motor \"zdravě\" táhne, a dolů pak dlouhé mírné klesání (i 50 až 100 km, např. Hrabišína do Olomouce, nebo v Polsku od Lichkova do Wroclawi) - dá se udělat spotřebu např. 4,6 l včetně toho stoupání.

V praxi, když chci šetřit, tak jedu zároveň s náklaďáky a trochu rychleji, tedy asi 96, a když je husto, tak na to mírně šlápnu a předjedu a najdu si zase místo za náklaďákem.

[upravil dne 4.11.2011 12:50 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se jedná o benzínový motor, tak rozhodně varianta B, s naftou bych doporučoval A. Důvod ? Nové benzínové motory mají kvůli emisím katalyzátor těsně za motorem z důvodu 100% funkčnosti i za studena. Pokud se jede po dálnici konstantní rychlostí, katalyzátor se naopak přehřívá a je chlazen obohacením palivové směsi. Čili vzroste neúměrně spotřeba. Tak asi nějak takhle. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cartmen: on je rozdíl mezi 100-150 a 130-180 ... protože po dálnici se v pohodě dá jet těch 130-140 nekolísavě, ale 180 mnohdá ne, proto musíš zpomalovat na 130 ... pak mi přijde neracionální to rozjet na 150 a pak to nechat padat na 100, bez ohledu na provoz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj to co píše Zazimír je sice pravda a tak si pomáhají výrobci k euro 5 néli 6 atd , ale uritě to není problém při legálních rychlostech , obohacováním paliva pro ochlazení katu se děje někde až při rychlostech blížících se maximu .

To je moje zkušenost 5008 1,6 THP a řekl bych že v tomto konkrétním případě se tak kolem 160 a výš .

daja

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím ludia,

chcel by som sa opýtat, či máte niekto oskúšané ako je lepšie jazdit po dialnici z hladiska spotreby:

a. stabilne 130 km/h

b. vytiahnut to na 150 km/h, pustit nechať spadnúť na 100 km/h a opať dookola

budem vdačný za názory a skúsenosti

Peter

Nejlepší je vyjet na dálnici, výtáhnout to na 145-150, dát tempomat a vydržet co nejdýl...:D BTW Spotřeba ještě v pohodě a policejní Passati tohle ještě nechytaj...:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...