peterbarani Odesláno 3. listopad 2011 Sdílet Odesláno 3. listopad 2011 Zdravím ludia, chcel by som sa opýtat, či máte niekto oskúšané ako je lepšie jazdit po dialnici z hladiska spotreby: a. stabilne 130 km/h b. vytiahnut to na 150 km/h, pustit nechať spadnúť na 100 km/h a opať dookola budem vdačný za názory a skúsenosti Peter Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbadjohn Odesláno 3. listopad 2011 Sdílet Odesláno 3. listopad 2011 No sice nemám 5008, ale něco bych k tomu stejně podotknul: 1. Dovedeš si představit co by se na ty dálnici dělo, kdybys jel tak jak popisuješ v bodě b? Chvilku bys předjížděl ty, pak zase všichni tebe, no asi by to byly dost krizový situace. Takže takhle fakt ne 2. Kdysi dělali v Rusku test, jestli je výhodnější jet ustálených 60 nebo rozjet náklaďák na 80 a nechat spadnout na 40 a tak pořád dokola, takže trochu podobný tvojí otázce. No a výsledek byl, že to cyklování bylo výhodnější. Ale byla to jiná rychlost, jiný silnice, jinak těžký auta ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elton Odesláno 3. listopad 2011 Sdílet Odesláno 3. listopad 2011 Tohle vlákno by bylo super v pokecu. To by byla debata:D to by se člověk pobavil:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
godzila.01 Odesláno 3. listopad 2011 Sdílet Odesláno 3. listopad 2011 Sice taky nemám 5008, ale rozhodně bych se spíše držel bodu \"A\" .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 4. listopad 2011 Sdílet Odesláno 4. listopad 2011 Bavme se o teorii, protože v praxi je taková jízda nanic. Opravdu prý ti, co dělají rekordy spotřeby, jezdí takto. Já mám podobnou zkušenost z jízdy přes kopce - nejmenší spotřeba je, když je prudký kopec nahoru, motor \"zdravě\" táhne, a dolů pak dlouhé mírné klesání (i 50 až 100 km, např. Hrabišína do Olomouce, nebo v Polsku od Lichkova do Wroclawi) - dá se udělat spotřebu např. 4,6 l včetně toho stoupání. V praxi, když chci šetřit, tak jedu zároveň s náklaďáky a trochu rychleji, tedy asi 96, a když je husto, tak na to mírně šlápnu a předjedu a najdu si zase místo za náklaďákem. [upravil dne 4.11.2011 12:50 od P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vatsug Odesláno 5. listopad 2011 Sdílet Odesláno 5. listopad 2011 Nedovedu si přestavit jet takhle několik stovek km, to by bylo psycho a né požitek z jízdy 5008-ky. Většinou také jezdím na spotřebu, ale tohle fakt ale fakt nééééééééééé.:bojim:bojim:bojim:bojim:bojim:bojim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zazimir Odesláno 5. listopad 2011 Sdílet Odesláno 5. listopad 2011 Pokud se jedná o benzínový motor, tak rozhodně varianta B, s naftou bych doporučoval A. Důvod ? Nové benzínové motory mají kvůli emisím katalyzátor těsně za motorem z důvodu 100% funkčnosti i za studena. Pokud se jede po dálnici konstantní rychlostí, katalyzátor se naopak přehřívá a je chlazen obohacením palivové směsi. Čili vzroste neúměrně spotřeba. Tak asi nějak takhle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmen Odesláno 5. listopad 2011 Sdílet Odesláno 5. listopad 2011 Já nevím jak vy, po dálníci jedu kolísavě mezi 130 a 180 podle toho jak spěcham Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 5. listopad 2011 Sdílet Odesláno 5. listopad 2011 cartmen: on je rozdíl mezi 100-150 a 130-180 ... protože po dálnici se v pohodě dá jet těch 130-140 nekolísavě, ale 180 mnohdá ne, proto musíš zpomalovat na 130 ... pak mi přijde neracionální to rozjet na 150 a pak to nechat padat na 100, bez ohledu na provoz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
daja535 Odesláno 7. listopad 2011 Sdílet Odesláno 7. listopad 2011 Ahoj to co píše Zazimír je sice pravda a tak si pomáhají výrobci k euro 5 néli 6 atd , ale uritě to není problém při legálních rychlostech , obohacováním paliva pro ochlazení katu se děje někde až při rychlostech blížících se maximu . To je moje zkušenost 5008 1,6 THP a řekl bych že v tomto konkrétním případě se tak kolem 160 a výš . daja Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmen Odesláno 7. listopad 2011 Sdílet Odesláno 7. listopad 2011 Já spotřebu atd neřeším, protože jezdím úsporně už od přírody ) Nicméně moje zkušenost je držet konstatní rychlost bez velkých výkyvů. Brždění motorem atd.. 1,6HDI je ideální do 140km/h. Pak to moc žere. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Myšák1379 Odesláno 7. listopad 2011 Sdílet Odesláno 7. listopad 2011 moje zkušenost na dálku s plně obsazenou 5008 - 2,0 HDI (5lidí+bagáž) - 110 km/h a víc - 5,6 L na tempomat [upravil dne 7/11/11 10:51 od Myšák1379] [upravil dne 7/11/11 10:52 od Myšák1379] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
notys71 Odesláno 13. listopad 2011 Sdílet Odesláno 13. listopad 2011 Moje zkušenost : 2500km Chorvatsko a zpět pruměrná rychlost 140km/h spotřeba 7,8l Samorřejmě také plná polní... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
daja535 Odesláno 14. listopad 2011 Sdílet Odesláno 14. listopad 2011 průměrná rychlost 140 km/h . ??????? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peterbarani Odesláno 17. listopad 2011 Autor Sdílet Odesláno 17. listopad 2011 Díky za reakcie. A nemáte niekto aj zmeranú konkrétnu úsporu pri tom úspornom štýle? ja tak jazdiť ani neviem, hrozne ma to otravuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elton Odesláno 17. listopad 2011 Sdílet Odesláno 17. listopad 2011 A jakej máš vůbec motor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmen Odesláno 17. listopad 2011 Sdílet Odesláno 17. listopad 2011 Když jedu jako posera a čistě na spotřebu tak klidně za 4,2. Když jezdím po Praze tak 6,5. Po dálnici kolem 7 - 7,5 (ale jezdím kolikrát 180) jinak okresky, jízdy do 90 + města průměrně 5,8. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elton Odesláno 18. listopad 2011 Sdílet Odesláno 18. listopad 2011 No a ty jezdíš jak posera, tak máš průměr 4,5:D:D:D:P:P:P Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmen Odesláno 19. listopad 2011 Sdílet Odesláno 19. listopad 2011 No a ty jezdíš jak posera, tak máš průměr 4,5:D:D:D:P:P:P Budu se muset nad sebou zamyslet... občas se za mnou táhne hnědá stopa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ericn Odesláno 20. listopad 2011 Sdílet Odesláno 20. listopad 2011 Zdravím ludia, chcel by som sa opýtat, či máte niekto oskúšané ako je lepšie jazdit po dialnici z hladiska spotreby: a. stabilne 130 km/h b. vytiahnut to na 150 km/h, pustit nechať spadnúť na 100 km/h a opať dookola budem vdačný za názory a skúsenosti Peter Nejlepší je vyjet na dálnici, výtáhnout to na 145-150, dát tempomat a vydržet co nejdýl... BTW Spotřeba ještě v pohodě a policejní Passati tohle ještě nechytaj... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.