Jump to content
Lukas...

Termostat u 306

Recommended Posts

Čus chlapi, chystám se měnit termostat u své 306 a potřeboval bych vědět kde přesně ho najdu. Je k tomu potřeba nějaký specoš vercajk? Dík.

[upravil dne 25/9/11 11:08 od Lukas...]

[upravil dne 25/9/11 11:10 od Lukas...]

post-38294-14109619929056_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vedľa palivového filtra je modrý konektor pre snímač teploty. Tak tam je termostat. Druhý krát aspoň napíš o aký motor sa jedná, toto je 1,9D 50kw? A urob detajlnejšiu fotku toho konektoru, nech ti to viem na 100% napísať.

[upravil dne 25/9/11 11:59 od marko306]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dík a omlouvám se za nedorazy, přidal jsem detailnější foto. Ano je to 1,9D...50kw. Musím při výměně sundávat palivový filtr nebo můžu nějak přes hadici od chladiče? Dík moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud nevíš jak je chladící směs stará,tak jí rovnou vypust celou a vyměn za novou.Jinak si myslím že tak 3l by mohly stačit.Ale to je jedno protože stejně potom musíš odvzdušnovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obsah by mal byť cca 9 l, ale aj tak nevypustíš všetko, rátaj tak okolo 7 l, že vypustíš. Ja by som vymenil všetko, stará zmes stráca antikorózne účinky a nevieš koľko má rokov, či?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cau kluci, mám ještě pár dotazů. 1. Kde jsou všechny ovzdušňovací šrouby? Jeden je na chladiči a další? 2. Mate nějký ověřený postu při výměně chladici kapaliny? Jak ovzdušňovat, na co si dat pozor, atd.? Je to Motor 1,9D 50kw.

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Další odvdušnovací šroub(čepička) by měl být u vstupu do topení do kabiny.

Odvdušnuj několikrát,a znova po otevřění termostatu a ještě jednou zkus po jízdě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a další z mých možná hlopích dotazů, kdyz budu mit vypuštěnou všechnu kapalinu, vyměnim termostat. a budu nalevat novou jak se mi dostane do motoru ta nova kapalina, když bude motor studený a termostat zavřený? Protlačí se tam tou spodni trubkou z chladicče? Vyplachovali byjste motor nezli date novou kapalinu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z motora vsetku nedostanes, to by si musel vypustit cez skrutku na bloku motora äak ju tvoj blok ma) ... takze v bloku ti ostane kvapalina (2 - 3 litre? ) ... zbytok sa dolieva cez chladic, ono sa to zmiesa :) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj lidi. Po dlouhé době mám problém s 306. Tak nějak sem byl zvyklý, že mi auto při cestě do práce 2km netopí, ačkoliv bývalé felicie stihla topit. Teď sem se přestěhoval a mám to do práce 4km, ale i tak auto začalo topit až u vrátnice. Zkusil sem hadici od termostatu k chladiči a byla vlažná, tak sem se rozhodl, že novým termostatem nic nezkazím. Tak sem vyměnil termostat, dolil chladící kapalinu a odvzdušňoval čepičkou na plastovém kolenu do kabiny, občas vystříklo trochu vody a pak zase jenom pára. Tak sem auto projel a pořádně zahřál jízdou do kopce, ale znovu nebylo možné dostat z hadice vzduch. Sundal sem víčko z vyrovnávací nádobky i z chladiče, zkoušel do nádobky foukat a zase vyteklo trochu vody a pak vzduch. Pak sem zkusil projet už dosti zahřáté auto s povolenou čepičkou na tom koleně, ale pořád z tama stabilně voda neteče :myslim Výkon topení je pořád stejný, těsně před otevřením termostatu to trochu topí a po otevření vlažný vzduch, spíš studený a motor na provozní teplotě.

Edit: Motor 1,6 benzin - 65kW

[upravil dne 1/2/12 21:14 od JoseA]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale já sem taky přidávál plyn a zkoušel i skoro na plný, už se pustil i ventilátor před chladičem a pořád jenom trochu prskala voda a do toho pára. Když sem mačkal tu přívodní hadici, tak bylo poznat, že tam voda nečvachtá, ale nechápu proč se tam ta voda nemůže dostat, zamrzlé nikdy nic není, chladící kapalinu sem měl do -30°C a to sem tam ještě po výměně termostatu dolil litr neředěné nemrznoucí kapaliny. Teď dokonce jezdím s povoleným odvzdušňovákem a pořád to netopí normálně.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest katadesign

taky mam problem ohřeje se na 90 vlažně fouká a po chvílyi to spadne na 75-80 a už nevyleze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...