Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1,4 55kW Ako sa vám stláča plyn? Ľahko? Čo výmena lanka?


ferrari

Recommended Posts

Ako? lebo mne dosť brutáln eťažko, tak ma to štve...musím ale povedať, že ťažko mi to ide aj keď pridávam plyn ručne na motore = pružina na škrt. klapke je prisilná...ale nedrhne mi to nikde, žeby sa to zasekávalo...

Skúšal som na švagrovej Xsare 1,4, jemu to ide o poznanie ľahšie...ten istý motor, r.v.99

[upravil dne 13.2.2012 16:56 od ferrari]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tazko povedat, je to dost subjektivne, skus vycistit skrtiacu klapku + da sa to aj rozobrat, ale s tym velmi opratrne, nieviem co, ale viem ze nieco sa tak da ohnut / rozstelovat :D ... niekto zbehlejsi ti to presne napise...

A neuskodi ani premazat lanko v bovdene ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nuo, mazal som...už 3x...po prvom premazaní to pomohlo, šlo to hladšie, ale stále nie ľahko...vydržalo to asik mesiac, tak som to premazal znovu a to už nepomohlo...

Je mi jasné, že je to subjektívne, ale keď to porovnávam s mnou jazdenými autami (Corsa, OCtavia, Fabia, 407,...) ide to proste ťažko...to je taký paradox, brzda ľahúčko, spojka ľahko, ale plyn ťažko...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je nejake divné..Poradil bych to prostříkani ale když si to delal už 3X,tak nevim,ja mam ten samy typ motoru a auta,plyn mi jde o neco lehčeji než spojka a ta taky nejde buhvi jak težce,např oproti volkswagnu golf IV to jde lépe.Nevím jak bych to popsal,to asi jedine odzkoušet... :) JEště me napada,určitě bych promazal všechno kde se neco hybe a to musí pomoct

[Edited on 21/9/11 19:03 by roura]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, lenže hýbe sa jedine lanko v bowdene, potom hriadeľ škrtiacej klapky a nejaký čap pedálu...pedál chodí úplne ľahúčko (čo som odskúšal s odpojeným lankom), hriadeľ škrtiacej klapky premazať nejde no a zostáva už iba lanko...keby nestálo nejakých 50 € tak ho kúpim a uvidím...asi mi ani nič iné nezostane...ale chcelo by to ešte kuknúť nejaké 1,4ky, ale švagrovi na Xsare to ide omnoho ľahšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě jde taky ztěžka takže nejsi sám .. MIlanF1 může potvrdit .... také už jsem to mazal ale mě to ani tolik nevadí zvykl jsem si za tu dobu :) ..horší je když přesednu do jinýho auta to je rachot a pedál hned až na podlaze :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak se to vezme. Mě se stlačuje taky poněkud hůř než u jiné značky auta, ale není to zase tak moc znát. Ručně u motoru to jde samozřejmě hůř než pedálem. Spíš větší rozdíl od ostatních značek vozů je šlapání na spojku . Ta jde opravdu hůř, ale už jsem si na vše zvyknul hlavně , že nic nezadrhává a funguje jak má. :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale je jasné, těžko se dá namazat, jak tam natlačit vazelínu :

No jedine zobrať vazelínu s nízkym bodom tuhnutia, roztopiť ju a tak dostať do bowdenu...otázka ako hlboko by zašla...asik zainvestujem...ale keď som mal lanko odpojené od škrt. klapky, chodilo úplne ľahúčko...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Tak, páni, kúpil som new lanko...no ale Uff, páni, som dnes ho rozbalil a ehm, akosi je tam v tom balení toho veľa:

dm-VOT9.jpg

To bude chcieť špeciálnu vysokú školu to poskladať...to je asik univerz. lanko pre všetky druhy 306iek, Xsar a bohviečoho ešte....

Ani tento návod asik veľmi nepomôže:

dm-1OYF.jpg

To bude chcieť asik vymontiť staré a pekne podľa starého poskladať nové...no ale zaujímavé, no...a ja že to bude Plug and play :roll:

Nemenil ste to niekto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa podarilo kurióznym spôsobom utrhnúť plynové lanko a zrychtovať ho tak, že už som ho nemohol doviazať ani niejak poštengrovať, aby to bolo ok, tak som si objednal lanko ako ty.

Prišlo mi presne hento to isté, po rozbalení a uvedomení si situácie som to rýchlo zabalil a vrátil, okamžite skočil na bazoš a našiel 306 s takým istým motorom na náhradné diely, nové lanko komplet so všetkým od pedálu až po škrtiacu mi poslal za 15 eúr a len som to vymenil kus za kus.

Nehovorím, že sa to nedá, priemerne zručný človek to asi dokáže, ale treba to odmerať + odhad ako to ustríhnúť tak, aby si nemal vôlu/aby neťahal, aj keď sa to dá zoštelovať u motora, treba to dostať nejako cez tú gumenú vecičku medzi motorovým priestorom a interiérom, uchytiť to ku pedálu, čo bez toho stromčeku nie je možné ... prúser.

Za originál v peugeote si pýtali niečo okolo 60 eúr, pričom ako mi to oznámil, začal som sa hlasno smiať a človek na druhom konci po telefóne spolu so mnou, pochopili sme sa :)

nuž, moja rada je - ak s tým nechceš zabíjať čas a drancovať nervy - radši vymeň kus za kus.

EDIT : Poriadne som sa pozrel na obrázok toho lanka, no, zjavne sa ti to o čosi viac podobá na to, ako to má vyzerať a máš tam aj nejaké veci, ktoré som ja v mojom balení nemal, čiže u teba by to mohlo fungovať ;)

Inak, určite si dobre skontroluj, či je pohyb pedálu skutočne bez nejakého drhnutia, prípadne ho skús troška povoliť pri uchytení ... ak behá lanko keď je vybrané zo škrtiacej klapky úplne hladko a pedál tiež, tak to bude v škrtiacej logicky ... ale ktovie, po hentých strastiach s lankom som rád, že jazdím a že mi to ide hlaďúčko, mal som šťastie.

[upravil dne 13/2/12 19:34 od Ivkopivko12tka]

[upravil dne 13/2/12 19:38 od Ivkopivko12tka]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono, ja som proste uvoľnil lanko na škrtiacej klapke a úplne ľahúčko som hýbal pedálom hore dole (myslím popoťahovaním lanka), takže chybu pedála som hneď vylúčil...ja to chápem tak, že proste lanko je vydraté v o hybe a preto po odpojení od šk. klapky (a teda po narovaní) pedál chodí úplne ľahúčko...

No keď som vybalil to lanko, tiež mi nebolo všetko jedno...a presne, obávam sa toho, že to pôjde ťažko prepchať do kabíny...no ale - uvidíme. Nechcem staršie lanko, bo ľahko môže byť rovnako vydraté, ako toto moje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nuž ... tak to želám pevné nervy.

Treba použiť silu, neboj sa šrubovákom či niečím poriadnym vykmásnuť to tesnenie medzi motorom a interiérom, kadiaľ vedie lanko, určite si si pozrel od pedálu, že tam je ešte spona, aj tú si odlož s takým tým gumovým krúžkom.

Je tam otrasný prístup, ak budeš mať okolo deti či slečnu, určite to nerob, to bude bohov, kristov, ko***** a pi** :)

Koniec lanka pasuje do škrtiacej klapky? Neviem, aké ukončenie má 1.4, moje na 1.6 má valček, pričom v tom balení na tom lanku valček taktiež nebol, zjavne bordel v označovaní, aby si to nezačal robiť a neuvedomil si, že to tam nakoniec neuchytíš, to isté u pedálu, aj keď vždy sa dá vyrobiť nejaký homemade spôsob.

A nemyslím si, že čím staršie/novšie/ojazdenejšie lanko aj s bohdenmi a se vším všudy = tuhší chod. To moje \"nové\" je pekne plynulé, dokonca aj keď to auto vyzeralo, že už nejaký čas stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nuooo, v tej sade je taký valček so šróbikom, čiže sa dá uchytiť na lanko, predpokladám, že je to tam na to...

Som zvedavý na ten prístup, nerád by som to dodrbkal...inak určite to najskôr riadne preskúmam, hádam to nedopadne ako na mojej škodovienke, kde som výmenu bowdenu taktiež vzdal....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...