Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kalibŕacia EGR - Odpojenie???


martinobi

Recommended Posts

Dobrý deň,

S istým odstupom času sa opäť potýkam s problémom u môjho peugeota 308 1,6 HDI. Po zaslepení EGR ventilu, tak ako bolo už veľa popísané sa mi stala istá. vec. Zaslepenie som previedol len na hornom konci a teda plyny sa tlačili do EGR, až ho tie nanosračky postupne „zalepili“. Ono vlastne zalepenie to nebolo, ale v istom momente jemne zadŕhal. samozrejme hláška „ANTIPOLLUTION FAULT“ ... tak som EGR vymontoval a vyčistil.

Samzrejme vo ventile je pružinka, ktorá má za úlohu vrátiť ventil do 0 pozície pri vypnutí motora, ale zároveň dáva aj odpor rotačnému solenoidu. Systém pracuje tak, že PWM (pulzne modulované napätie) od ECU pomocou naprogramovanej šírky impulzov vytvára na cievke určitý výkon a tá pôsobí proti pružine a ventil sa natáča o určitú výchylku. Tá sa meria Halovou sondou (usudzujem podľa prítomnosti permanentných magnetov) a vracia feedback do ECU o správnom/nesprávnom natočení EGR. No a keď som to celé zložil, zistil som že je to v ri..., lebo EGR sa musí po každej zmene interných síl kalibrovať. Na to ale bežná diagnostika nestačí, treba:

a) EGR úplne vyhodiť z ECU

b) mať PP 2000 (Lexia 3).

No keďže do budúcna by som nerád ostal stáť na ceste kvôli zle skalibrovanému EGR (áno je to tak, dokonca keď je odpojený auto ide s poruchou, ale ako náhle ho zapojím do ECU, tá vyhodnotí EGR ako „B“ závadu a auto nenaštartujete – smiešne že - tak stretnúť toho, kto to programoval do ECU), tak som sa rozhodol pre a). Tak som si otvoril fóra a dočítal som sa, že isté GALLETTO by to malo zvládnuť. No, ale nezvládlo! V propozíciach ku GALLETTU je síce písané, že aj pre ECU EDC16C34, ale vo vlastnom starte je len pre EDC16+C34. Neviem aký je medzi tým rozdiel, obidve sú 16 bitové, ale je tam množstvo ďalších kódov, ktoré budú zohrávať pri kompatibilite istú úlohu. Nevylučujem aj to, že GALLETTO je nefunkčný klon, preto prosím niekoho, kto sa už na podobné ECU pripojil s Gallettom, aby mi potvrdil, že je to možné.

Ako poslednú alternatívu volím odovzdanie auta do rúk chip tunerom, ale to by som nerád, nakoľko neviem čo budú robiť, či tam nahrajú súbor, ktorý naozaj vytvorili, alebo len otvoria DVD KWP 2000 a nahrajú tam hocičo, čo odpojí EGR a motor sa mi onedlho rozsype. Navyše ten konkrétny pán chce za to dosť veľa (150€) a to nebola ešte posledná bilancia. Ak by niekto poznal niekoho, kto sa zaoberá s podobným problémami z okolia TN, bol by som vďačný za tip.

Inak, len mimochodom, tá moja ECU sa správa absolútne divne. Podľa EU protokolu o ECU (RJ) by sa autá s Euro 4 mali po nastaní chyby „E“ obmedziť v otáčkach, maximálke (resp. výkone). znížiť teplota motora, .... ani jedno z toho sa nestalo. Auto ťahá ďalej ako ďas a to som s ním odvtedy prešiel cca 1000 km. Jediné čo to urobí, po naštartovaní pípne, zobrazí hlásenie a ďalej funguje ako Francúzske hodinky.

Ďakujem za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...