Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

306 break - benzín vs. nafta


Marlin

Recommended Posts

Mám hrozné dilema, nevím co za motorizaci.

¨

RV. 2000 - 2001

motor buďto 1.8 16V nebo 2.0 HDI.

Pro a proti, abych se mohl snadněji rozhodovat.

Jinak pro info, za poslední tři měsíce jsem zničil 5 motorů.... Takže potřebuji nesmrtelný, a aby byly vyvážené kupní cena, servis a provozní náklady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak nesmrteľný tak 1,9D 51kw, ale ten si nepísal.

2,0HDi je v Partneroch a Berlingách, zväčša sú tieto autá firemné a nezaobchádza sa s nimi šetrne (studené štarty, krátke trasy v mestách...) takže a tie 66kw sú spoľahlivé, ale majú aj tie svoje muchy ako každý iný motor, ale to všetko vieš, takže za mňa 2,0HDi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tažko napísať aky motor sám musíš vedieť na čo auto potrebuješ ja mám 2,0HDI nabehal som na nom 80 000km som spokojný aj ked auto ma svoje muchy a viem kedy čo spraviť a ako ho opraviť. Ako písal marko ak chceš auto ktoré je ako sa hovorí nezničitelné tak 1,9. Ale to len ak spravíš väčší počet Km ak spravíš pár KM do práce a dom tak by som išiel do benzínu. Je menej náročný na údržbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádný motor není nesmrtelný, když jej dostane do ruky pako. Jak už někdo napsal, je to úplně jedno, co to bude za motor, když to stejně není na dlouho...

Oddie, ty motory odešly ne moji vinou. Třeba spadlý ventil do válce, bloklý vodní kanálek na chlazení, vyžralý blok, šroubek v olejovém vedení etc... takže to není o tom že bych se k tomu choval neslušně.

Jinak auto bude na dojíždění z práce a domů (cca 15km) hlavně jako pracant na stehování, na ježdění po okrese a tu a tam větší výlet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádný motor není nesmrtelný, když jej dostane do ruky pako. Jak už někdo napsal, je to úplně jedno, co to bude za motor, když to stejně není na dlouho...

Oddie, ty motory odešly ne moji vinou.

Tak ale 5 motorov a náhoda ?:myslim No neviem...:roker

1, cosi vyžralo mezeru v bloku mezi válcem a chladícím kanálkem... něco dlouhodobého

2, od rozvodového kola oholený nový rozvoďák

3, kde se vzal tu se vzal v olejovém kanálku šroubek, který vyplaval do hlavy a dostal se mezi hydro a vačku v nesprávnou chvíli....

4, spadlý ventil do válce

5, ucpaný vodní kanálek na chlazení - zapečené pístní kroužky. Nic se nikde nehlásilo že je něco špatně, teplota vody oka a žádné příznaky.

Takže asi takhle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám 1,6 benzín r.v.1999 síce HB ale s motorom som spokojný, spotreba 6,8 - 7,2 l a ked treba má aj dobrý tah. v zime chytá na prvý brnk, takže na kratke vzdialenosti celkom fajn motor svižný s dobrou spotrebou. myslím si že 1,4 je na kombík slabá a spotrebu má približne ako 1,6 no a 1,8 zase nie je tak veľa tak treba poriadne pohľadať a pozor na tech.stav

ak viac najazdíš tak chod do HDI so spotrebou cca 5l

avšak žiadny motor nevydrží večne ak sa oňho riadne nestaráš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče \"nesmrtelnosti\" 1,9D, který tady byl okrajově zmíněn, tak HDI vydrží mechanicky podstatně horší zacházení než ten komůrkový diesel, kterému při honění zastudena ráda praskne hlava nebo vyletí těsnění. Nicméně na popojíždění okolo komína bych si pořídil nejspíš ten. Když pominu, že 306 combi bych si asi nepořizoval vůbec, 406 je rozumnější i servisně, i když se to na první pohled nezdá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam asi rok a pol 306 Break, motor 51 kw, hladky, na tachometri mam cca 205k.

Auto s touto motorizacoiu by som neodporucal \"vodicovi\" , ktory musi byt vsade aspon o minutu skor ako ostatni, ale na plynule a pohodove jazdy je fajn. Aj ked je to tazsie auto ako HB, spotrebu myslim nemam zlu. Trebars na poslednych 750 km mi vysla 5,13. Z toho 100 km doma kratke trasy, potom do Brna, cca 60km v Brne z coho 30 min v piatkovej zapche cestou von a spat domov. Celkovo to bolo asi 120 km po dialnici, obcas zapnuta klima, 3 osoby, kufor dost plny cestou tam, spat uz len dve osoby a kufor prazdnejsi. Spotreba za cely rok 2011 k poslednemu tankovaniu (aj zima, zimne pneumatiky..) mi vychadza 5,21 l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

miroja: to bych chtěl mít tvoje auto nebo tvojí nohu :D já s 50kw jsem v životě hranici 5l/100 neviděl. Kolik jezdíš reálných po dálnici (podle gps třeba) ? Protože se mi zdá jedu tich 130 reál tak to podle mě bere tak nějak stejně jako když pojedu už tich 150...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sa ani na dialnici spravidla nikde nenahlim. Uz mam svoj vek,tak nieto kam. 5 ci 10 minut moj zivot nezmeni... ;) Len obcas to na par km necham prefuknut tak na 140-160, ako kde.

Spravidla sa snazim udrziavat na tachometri okolo 120, podla GPS vychadza cca 110-115.

Myslim, ze moja spotreba nie je nejko extremne mala, ale je fakt, ze nejazdim brza-plym, vyuzivam hybnost auta, berem na vedomie, ako ochotne ide auto za \"plynom\" ....

Nemyslim si vsak, ze by som bol brzdou dopravy, len najazdim viac, ako dovoluju predpisy, mozno daky ten kilometrik rychlejsie :)....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...