Jump to content
Sign in to follow this  
Guest StibTo

P306 1,4 benzín - co vše "způsobí" výměna svíček ?

Recommended Posts

Guest StibTo

Mám takový dotaz (na toto vlákno výjimečně NE problém :) ) : včera jsem vyměnil svíčky na své 306té .. vůbec netuším kdy byly dělaný naposled ale tipuju že před cca 40.000km. Zatím pozoruju dvě věci : jednak jde motor (subjektivně) ochotněji do otáček a to s výjimkou pětky prakticky na všechny rychl. stupně ale také jsem si všiml že provozní teplota motoru teď vyleze na cca 82 stupňů (odhadem - je to těsně za čárkou \"80\") a už se nehýbe. Předtím motor standartně pracoval na 90 stupňů. Mám si to s tou výměnou svíček spojovat ? A je to pozitivum nebo negativum ? Co případně lze ještě očekávat po výměně svíček za nové ? Díky :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, to asi hodne zalezi na tom, jaky svicky jsi poridil a v jakym stavu byly ty puvodni :) ale krom nizsi spotreby a prave a vetsi ochoty jit do otacek muze dojit i k jeho hladsimu chodu, pripadne i snizenim emisi (vicemene zmenou vlastnosti vseho co se spalovanim primo souvisi). S tou teplotou je to vic nez divny :) ta se tak neridi kvalitou spalovani, jako spis spravnou funkci chladiciho systemu a to predevsim spravnou funkci termostatu.

Moje bezna pracovni teplota (406 2.0i, 406 3.0i) je mezi 80-90ti stupni v zavislosti na tom, jestli je a nebo neni zapnuta klimatizace. Jde predevsim o to, ze pri tusim 83 stupnich se otevira termostat a pokud je vypnuta klimatizace, pak se sahary zapinaji az kdyz teplota stoupne nad 90 stupnu. Pokud je zapnuta, pak sahary bezi na prvni stupen porad a tim se udrzuje teplota +- na hranici otevreneho termostatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest StibTo

Termostat budu měnit taky už je koupenej ale ještě jsem ho tam nedal :) No v jakém byly stavu .... Těžko popsat ... měl bych sem býval dát foto ale už jsou někde v odpadu. Ty dvě části elektrody nebo jak se tomu říká kde přeskakuje jiskra byly každopádně již docela daleko od sebe ve srvonání s novou svíčkou. Jo a dal jsem tam Brisk A-line (yttrium)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no pokud byly svicky spatne, tak lambdasonda hlasila bohatou smes RJ motoru, tak zareagovala tak, ze smes ochudila a cim chudsi smes, tim vyssi teplota spalovani, tedy vykon sel dolu a teplota nahoru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest StibTo

tak doufám že Brisk A-line nejsou špatný mno a kdo sleduje moje vlákno o autě ví že olej+veškerý filtry jsou dělaný poměrně nedávno a žádný Starline mi do auta nesmí :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest StibTo

..teď jsem si vzpomněl že jsem si včera po vyndání starých svíček všiml že mají nápis \"Made in France\" .. tak jestli to byly ještě originály z výroby tak to potěš teda ... :blicismajlik:bacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to klobouk dolu, ze jeste vydrzeli :) kazdopadne tovarne se snad ve valne vetsine montuji svicky NGK. Ale je to fama, kterou nemam potvrzenou :)

Kazdopadne se pokud se ti lisi mezera mezi vnitrni a vnejsi elektrodou, zkus se podivat do manualu, co mas predepsano. Pripadne si nech najit na netu neco jako \"odtrh <typ-motoru>\". Na motoru RFV mam predepsano 0.8mm na XFZ 1.0mm (abys mel prehled jake hodnoty +- hledat.

edit: a nebo zkus pohledat tady: http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-plug.cgi?name=306&filename=4w-66.txt&action=search

[upravil dne 18.9.2011 18:17 od švejk]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest StibTo

No vis jak. Vetsina svicek ma interval vymeny 45tkm, ja mam to auto 2,5 roku a najeto s nim prave tech 45tkm. Zda a kdy byly predtim meneny zjisteno nemam kazdopadne odtrh urcite BYL vice jak 0,8mm za to dam ruku do ohne. Takze jeste ze jsem to poresil !

Share this post


Link to post
Share on other sites

srry že se vetřu s dotazem, teď jsem koukal do odkazu co sem dával švejk, a podle něj bych měl mít na svíčce vzdálenost elektrod 0,9 ale při poslední výměně jsem dával brisk a ty mají 1,1 je v tom nějakej problém nebo něco:myslim, jinak mam na nich najeto kolem 60000km a chystám se na další výměnu proto se ptám

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lepsi nastavit ten mensi odtrh, neni pak tolik zatezovana zapalovaci civka (civky) a mohlo by to i lepe jet, chce to odzkouset, spravny odtrh dokaze udelat hodne (nespravny dokaze i rozsvecovat kontrolku diagnostiky)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest StibTo

Ferry : ted budu znit asi jak lama ale... Nastavit ? On se na koupenych svickach da jeste ten odtrh nejak stelovat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jasne, muzes si bud elektrodu odehnout pro vetsi odtrh nebo priklepnout pro mensi, ja je vetsinou kontroluju pred montazi listovou merkou pro jistotu vsechny a nastavuju si kvuli LPG trochu mensi odtrh, nez je predepsanych 0,9mm

[upravil dne 19/9/11 08:18 od Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest StibTo

Uff.. Fajn no. Ja je tam dal proste tak jak byly. Tohle mi vubec nedoslo. Ale tak jede to fajn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...