Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Sádrokartónová místnost - teplota


Ivouš

Recommended Posts

Je tady někdo kdo rozumí sádrokartónu.

čau,v rodinném domě asi před 11roky nám firma dělala na půdě sádrokartonovou místnost v které jsou v letních a zimních měsících dost rozdílné teploty.Zima když se ráno už netopí tak 15 stupňů,v létě tam mám někdy i 30 stupňů.

2 boční stěny stojí jsou umístněné volně do půdy ,třetí stěna je těsně pod křidlicemi a ta čtvrtá je nalepena na obvodové zdi domu (tvárnice asi 36cm,nezateplena)na této stěně je i okno klasické kastlové(není úsporné),strop volně do půdy.

Zatepleno to mám žlutou vatou (13 cm).1 čtverečkovaný igelit (černé čtverečky)mám položený na sádrokartónu pod vatou(strop a stěna co je u křidlic,zbylé boční stěny jen asi 30 cm od vrchu).2 čtverečkovaný igelit (fialové čtverečky)položen nahoře na vatě je pouze na stěně která je u křidlic.

Můj soused si nedávno dělal místnosti ze sádrošu a říkal že tam mají být všude na stěnách igelity 2 a že jeden z těchto igelitů má být asi termo (nepamatuji si ten název - prostě že on zabrání těmto velkým výkyvům teplot)

A že prý si si hodně zateplit strop.

A ta firma co mě to dělala tenkrát říkala že to nebudou komletně přidělávat sádrokartonem(z půdy) že to nechají volně kdyby se dále pokračovalo v dalších místnostech.

A popřípadě kolik by zhruba stála oprava tohoto problému aby byla teplota bez velkých výkyvů.

Místnost má rozměry 6m krát 4 metry.

Posílám i foto

post-10989-14109619765579_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Igelit ma zanedbatelne tepelno izolacne schopnosti, takze tym to urcite nebude. 13cm vaty je zalostne malo. Ak chces mat v podkrovi aspon aku taku tepelnu pohodu, tak minimalne 30cm izolacie je nutnost. Sestra prerabala podkrovie a davali sme tam 45cm vaty. Cez leto ked je viac ako tyzden velmi teplo tak tam ma o cca. 3 stupne teplejsie ako dole, co je si myslim velmi slusne. Cez zimu cez noc nekuri a teplota neklesne o viac ako 1 stupen. Igelit, odborne sa nazyva parozabrana ma len hydroizolacne vlastnosti aby sa netvorila vlhkost pri strete studeneho a tepleho vzduchu. Takze v tvojom pripade jedine pridat izolaciu.

[upravil dne 17.09.2011 10:09 od DanculD]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je tam malo izolace norma min. 26cm nejlepe ve dvou vrstvach( treba 16+10 cm) krov,strop podkrovi u predsazenych pricek kde uz je nejaka zed treba 36cm tloustka izolace nim. 10cm a hlavne pred 11lety byla norma izolace 16cm

[upravil dne 17/9/11 19:32 od Roky]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Složení musí být následující, myšleno směrem zevnitř - ven. Sádrokarton, parozábrana, tepelná izolace a zeď, nebo volný prostor. Nerozlišuje se jestli je to strop, nebo boční stěna, podlaha (nevěř tomu, že vlhkost stoupá vzhůru, tam stoupá teplejší vzduch). Na rozhraní mezi studeným a teplým prostředím ti vzniká rosný bod, kde se vlhkost obsažena ve vzduchu za určitých podmínek vysráží. Je tedy potřeba parozábranu udělat co nejkvalitněji a veškeré spoje slepit a prostupy - kabely... taky. Těch 13cm izolace je opravdu málo, ale pokud je to kvalitně provedeno, nemusí to být taková tragédie. Špatně provedená parozábrana bez problému zdegraduje po čase i těch 30cm. U pokládání izolace je třeba dodržet opravdu kvalitní položení bez mezer... A že už jsem toho viděl, jak to umí někteří řemeslníci zpra..t . A hlavně nezapomenout dobře větrat.

Na značku vaty se dneska moc nemusíš dívat. Ani jeden z výrobců (Knauf, Isover, Rockwool ...)si nedovolí dát na trh nějaký nekvalitní výrobek. Záleží co si vybereš a poměr cena/výkon. Některé vaty mají lepší tepelně izolační parametry. Páska raději nějakou kvalitní. Viděl jse i normální izolepu a po cca 15 letech držela poměrně dobře.

Nekamenujte mě za slovíčka, psal jsem to, aby to pochopil i laik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

taky přispěju do tématu, ale trochu jinak.

V podstatě jsou předchozí názory správné, ale v žádném případě to není tak snadné, jak by se mohlo zdát.

Správně provedené a funkční zateplení střechy popř. podkroví přeci neděláme na rok. Takže když se budeme držet norem, jak už tady bylo psáno, tak především nám norma v žádném případě neříká, jaká tloušťka izolace by měla být tam a tam. Určuje nám součinitel prostupu tepla konstrukcí a tepelný odpor. V praxi to znamená, že zvolená skladba třeba střechy má mít 0,24 Un(W/(m2.K) a doporučenou hodnotu 0,16. Je to vlastně odolnost konstrukce zadržovat tepelnou výměnu.

S tím je spojený i tvůj dotaz ohledně \"igelitů\" jak píšeš.

Správně ti tu psali, že parozábrana musí být provedena parotěsně v každém detailu a každý výrobce k tomu má příslušný těsnící program a postup.( parotěsná páska, tmel, butylová těsnící páska)

Z hlediska tepelné úspory je výhodné koupit reflexní parotěs, ale musí být zachována vzduchová mezera mezi SDK a folií.Je to i výhodné řešení, protože tam pak s klidem protáhneš všechny kabely bez narušení folie.

Vata, skelná, nebo minerální se většinou dává u zateplení střechy mezi krokve( třeba 18 cm) a 10 a více v plné ploše pod krokve. Je to z důvodů minimalizování tepelných mostů( nebudu rozvádět, je to kapitola sama pro sebe)

Každopádně si vybírej vatu s co možná nejnižším součinitelem tepelné vodivosti. Je to to číslo označené Lambdou (např. 0,039). Já osobně mám nejlepší zkušenost s Isoverem Unirol Profi ( λ 0,033). Dobře se s ní pracuje a skvěle drží mezi krokvemi.

Píšu to všechno z praxe, protože jsem dannou problematiku dlouho studoval abych si mohl sám udělat zateplení podkroví. Mám tedy následující skladbu: zevnitř-ven- SDK-vzduchová mezera 4 cm-parotěsná reflexní fólie-10 cm vaty-18 cm vaty mezi kr.-difuzní podstřešní fólie-větraná mezera-bednění-krytina.

K tvému dotazu musím ještě dodat, že pokud máš stěnu, nebo příčku sousedící s nevytápěným prostorem, tak platí jiné požadavky na zateplení.

Každopádně firma co vám to zateplovala nedodržela správné postupy a normy. Nechci se tu ohánět furt normou, ani ti nechci radit abys měl NED nebo pasív,ale musíš si sám zvážit jestli chceš mít v zimě tepelnou pohodu a v létě příjemné klima.

doba se mění a požadavky a nároky na zateplení s ní. I ke stoupajícím cenám energií se pak každý cm zateplení navíc vyplatí:super

Je hrozně těžké takhle radit na dálku, protože každá stavba potřebuje konkrétní řešení. Všechny doporučené postupy si v kllidu najdeš na stánkách výrobců. Např. Isover-http://www.isover.cz/zatepleni-strechy , nebo Rigips má dobře zpracované detaily montáže.

No snad jsem ti alespoň trochu poradil;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám ještě dotaz:

1.Na stropě v jednom malém místě je bílá malba (primalex na sádrokartóny - malováno před 11 lety 2 vrstvy bílé malby) trochu jsou tam takový varhánky od malby válečku.Je možné tyto nerovnosti něčím obrousit?Slyšel jsem názor že to nepůjde už ničím že by se tím broušením zničil sádroš ten papír co je na něm a musela by se tam na to místo dát fungl nová deska sádrošu.

2.Jelikož budu si stěny barvit nějakou barvou barevně zatím ještě nevím jakou použii,tak se ptám jestli na netu nejsou nějaký rady ohledně barev na sádrokartón.prostě co a jak ohledně malování na sádrokartón.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Nerovnosti zbrousit lehce jemnější brusnou mřížkou, samozřejmě s ohledem na ten papír. SDK se normálně spáruje a přebrušuje, takže jedině nepřebrousit papír.

2. Před malováním napenetrovat, aby se snížila a sjednotila nasákavost sádrokartonu a tmelení spár. A pak už stačí barva podle libosti. Já používal Remal, Primalex plus a nějakého Soudala - ten pěkně samatově bíly a vše v pohodě již několik let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych tě trošku uklidnil...mám skladbu střechy ( podkroví ) Taška, Latě+kontra, difůzní fólie, mezi krokvemi Isover Domo tl 18cm, dřevěnej rošt a v něm 10cm Isover Domo, Parozábrana Dekfol N170 AL reflex, spojeno páskou Delta Multiband, popř Dektape Reflex, přelepeny všechny sponky atd, dvojitej rošt a protipožární impregnovanej sádrokarton.Obvodová zeď je 44 Porotherm, okna plastová s dvojsklem. Nemám fasádu. Nicméně v letošních hicech nebyl problém kolem 26 stupňů. Dům je na slunečném místě. Dělal jsem to víceméně sám, takže vím, že je to udělané dobře. Uvidím co udělá fasáda :). Jinak s tím sádrošem.....jak píšou kolegové, křivosti finiškou, malé díry taky nebo akrylem, nechat zaschnout a přeletět sítkem. A natahuj tam tu vrstvu opravdu malou, jinak budeš pořád brousit a nebude to ono.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další dotaz ohledně malování:

1. Penetrace:kolik metrů čtverečních se udělá z toho 5 litrového kanystru hloubkové penetrace? Původní malba před 11 roky nebyla použita penetrace tak to musím udělat hloubkovou penetrací.Ředí se asi vodou?Jakej je nejvíce používanej poměr ředění té penetrace.Bude mi těch 5l stačit na 60 metrů čtverečních?

2.Co je to za roztok ta penetrace,spíš z čeho se skládá?.Jestli jsem to správně pochopil tak natřením penetrací povrch sádrokartónu bude tvrdší a vznikne ochraná vrstva proti případnému poškrábání toho kartónu.

3.Barevné barvy:Stěny si budu barevně malovat a řeším od jakého výrobce je koupit Het (Klasik color) ,nebo Primalex?Het se mě zdá o něco lacinší,ale jestli ty barvy nejsou nějaký šmejdy?

Od Primalexu nevím jaký název si vybrat z těch barev.Buď Primalex Plus barevný nebo Primalex bonus color,jaký je mezi nimi rozdíl,jsou oba dva na sádroš?

4.Kdybych použil barvy od značky Het nevzniknou mi tím nějaké problémy tím že původní malba je od Primalexu i hloubková penetrace je od Primalexu,prostě jestli ten Het nemá nějaké jiné složení barev.

to je vše je toho dost otázek:papa dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neodpovím ti na otázky ... ale měl jsem HET a zklamal, protože moc nekryl, mluvím o bílém ... :(

Jenom pozor s penetrací, ať si nepocákáš skla oken, nedostaneš to dolů ...

PS: Ředění a vydatnost snad musí být na obalu, ne?

PSS: U nás dělali část fasády (30 m2) a měli pětilitrovou penetraci, naředili a zbylo 5 litrů :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na co hloubkovou penetraci? Na SDK zbytečnost. Pokud je tam moc barvy, tak ta stejně musí dolů, to ti hloubková penetrace moc nepomůže a uděláš si problém do budoucna. Kup si např. Duvilax - modrý a nařeď dle návodu. Penetrace slouží ke sjednocení povrchu a zvýšení přilnavosti. Snížíš si tim nutný počet nanesených vrstev barvy. O zvýšení tvrdosti povrchu , jak si představuješ, si můžeš nechat zdát.

Nevím, jak moc to má být dokonalé, ale v tvém případě rychlé a jednoduché řešení neexistuje. Já bych to celoplošně zbrousil, aby se minimalizovala vrstva barvy. Pak napenetrovat. Poopravit nerovnosti finálním tmelem. Přebrousit a znovu napenetrovat. Pak přetmelit přechod SDK-stěna akrylovým tmelem. Vymalovat.

Díry bych neakryloval. Je to pružný tmel a nelze přebrousit. Na díry zásadně tmel co používaš na tmelení spár mezi deskami a přebrousit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...