Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

problemy s mou 407


PCborec

Recommended Posts

koupil jsem asi před tydnem 407 z německa. Najeto 138 000 km.

Palubní počítač na RT3 hlásí nízkou hladinu FAPu.

Auto jezdilo vpohodě jen kolem 1500 - 2000 otaček kolisaly otačky.. Je to automat. Byl jsem na diagnostice a v paměti bylo něco s EGR ventilem, řikal mi at ho vyčistím, pokud to nepomuže že muže byt kolisani zpusobeno FAPem. V paměti byla ještě zarušena sběrnice k FAPu.

Vyčistil jsem egr, ktery byl sice dost zakarbonovany ale chodil vpohodě. Jak jsem rozdělaval trubku od EGRu ktera vede dopředu před motor, je tam rozdvojka na vzduch ktera vede přes hrdlo do motoru. Na te rozdvojce je vaha vzduchu, ktera byla pořádně zanesená a čidlo teploty. Po konzultaci s Přemou jsem s váhou ani čidlem nic nedělal.

Na té rozdvojce jsou 2 klapky, jedna vede tuším k chladiči od turba a druhá vede někam dolů. Klapka od chladiče vzduchu se automaticky vracela do polohy otevřeno a šlo citit pružinu když jsem ji zaviral. Klapka na části ktera vede někam dolů tam litala a nekladla žadny odpor, jakoby nebyla k ničemu připojená. Přitom motorek ktery klapky ovladal vypadal na obou stejně.

Vše jsem složil včera a s autem včera jezdil. Kolisani otaček neustoupilo ale auto jezdilo dobře dál.

Dneska sem ráno jezdil a taky bez problému. Odpoledne sem však zjistil že auto vubec nejede. Pokud šlapnu plyn tak automat podřadí ale nemá žádný vykon. Do kopce sem měl i 20 litru spotřebu a jel jsem 20.

žádná kontrolka motoru, žádné chybové hlášení.. na diagnostice se kolisani otaček nijak neprojevilo.

Může kolisani otaček způsobit nizka hladina FAP?

Nějaký nápad než pojedu znovu na DIA? Ještě jsem dneska měnil olej ale to by nemělo mit na nic vliv. Množstvi oleje je v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zjistil jsem že auto začalo kouřit, světlejší kouř a občas jakoby vynechava motor.. ne že by se vypinal ale semtam tak cukne jak kdyby neměl palivo.

taky mam pocit že neni vubec slyšet turbo.

kdyby bylo auto v nouzovem režimu tak by svitila kontrolka motoru, nebo se pletu?

řekl bych že problem bude v nějakych klapkach vzduchu, vaze vzduchu nebo egr.

na dia jsem ted nikoho nesehnal, až v pondělí... kdyby někoho něco napadlo, budu rád. hadice od turba vypadaji vpořádku, ty jsem kontrloval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klapka k intercooleru je klapka EGR (studený vzduch), ta má být v klidu otevřená, druhá klapka je bypas intercooleru (teplý vzduch), v klidu zavřena. Obě jsou ovládány při regeneraci FAPu. Co se týká hladiny aditiva, tak při hlášce nízká hladina je možno ještě provést 5 natankování plné nádrže a pak přejde motor do nouzáku. Je třeba aditivum doplnit a pak na dia vynulovat ŘJ aditivování. Někde jsem tu dával návod na doplnění aditiva.

[upravil dne 17/9/11 13:52 od HonzaZ]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HonzaZ, díky za vysvětlení klapek. ta klapka ktera by měla byt pořad zavřena mi tam lítá. Může to zpusobit kolisani otaček?

na diagnostice mi našli problem snimani polohy turba. pry je tam něco s pružinkou, ktere to snima a to by mohlo byt přidřene, nebo špatny podtlak..

co dál? mohl by mi někdo hodit screen ze serviceboxu co je tam za snimač a kde ho najdu? na diagnostice mi řekli že někde za motorem, že se tam dá z vrchu dostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co dělá převodovka?. Někde jsem něco podobného tuším četl a problém byl v automatu. Chce to na DIA a podívat se jak se chová skluz, řízený skluz a uzamčení měniče?, otáčky motoru a hodnota toho skluzu .

Kolísání otáček - nepíšeš, kdy kolísají?, volnoběh, ustálená rychlost? . Píšeš, že převodovka podřadí. Před podřazením táhl motor normálně?

Na druhou stranu kdyby to bylo v převodovce, tak by ale nekouřil motor. Leda by to mohly ovlivňovat ty chyby na CANu.

Já taky turbo neslyším :o.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vetsinou kolisali pri udrzovani rychlosti.. Pri zrychlovani to jelo krasne. A nekdy to kolisalo nekdy to nedelalo nic. Ted musim nejdriv vyresit problem s turbem aby to jelo a pak to kolisani. Myslim ze to kolisani muze delat zaneseny fap, protoze uz tam neni aditivum. Nebo to mozna dela klapka ktera se ma prepinat aby poustela teply vzduch k regeneraci fapu, lita a nefunguje.

Mohl bych poprosit o nejake schema pripojeni turba? Jake jsou u neho senzory, jak je pripojeny podtlak atd.. Podle dia neodpovida poloha turba snimaci polohy.

Vin VF36DRHRE21056731

Mel nekdo podobny problem? Co mam vyzkouset?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fap urcite chci ven, podle dia je tam par gramu aditiva.

Kolisani otacek dela sem tam. Jezdil jsem s tim par dni, pak jsem cistil egr a menil olejna pak prestalo jit turbo. Ze zacatku auto i cukalo jakoby dochazela nafta. Ujel jsem par km a auto zaclo jet vpohode. Dalsi den mi kolisaly otacky ale poznal jsem to jen pouze na otackomeru jinak to nemelo zadny problem. Kdyz jsem jel po dalnici 2500 otacek tak to jelo krasne a zadny problem.

Az rozjedem turbo tak udelame hned i chip :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusis nic.

Pohoda.Hezky to jde normalne zhora.

Nepotrebujes ani zapojeni.Chod pekne rukou po hadicce od turba,ta vede do elmag ventilu.Pak jenom jestli mas zapojeny konektor na hlidani ovladani lopatek a nakonec vysroubovat(3x krizak)potenciometr hlidani polohy turba vycistit namazat a zpatky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...