Jump to content

Tak nevím, který benzínový motor k SW


Recommended Posts

Už jsem byl téměř definitivně rozhodnutý koupit nové 308 SW, ale když si tak pročítám fóra, kde se popisují problémy majitelů s motorem 1.6 THP, tak nevím, jestli si to ještě nerozmyslím. Navíc když k tomu připočtu pěkně mastný příplatek v ceně oproti 1.6VTi. Ale ten je na 308 SW příliš slabý a navíc ta pětistupňová převodovka mě od tohohle motoru odrazuje ještě víc. A nafťáka prostě nechci. Problém ale je, že z hlediska užitných vlastností pro mě 308 SW nemá alternativu. Ach jo. :(

Nebo jsou snad aktuálně montované 1.6 THP už spolehlivější? Alespoň podle komentářů na fóru se mi moc nezdá.

Prosím o výstižnější název tématu \"tak nevím\" toho moc neřekne.....děkuji moderátor

[upravil dne 16-9-11 09:01 od Přema]

[upravil dne 16/9/11 19:31 od toomovich]

Link to post
Share on other sites

Nojo, jenže mezi 308 krátkou a 308SW (s prosklenou střechou - bohužel nejde koupit 308SW s dělenými sedadly bez prosklené střechy) je pěkný rozdíl:

308 1.6 VTi: zrychlení 0-100: 10.8s pohotovostní hmotnost: 1364kg

308SW 1.6VTi: zrychlení 0-100: 12.0s pohotovostní hmotnost: 1518kg

V hmotnosti auta je rozdíl skoro 150kg a to je znát. Když to budu srovnávat se svým stávajícím Fordem Focus, tak ten váží zhruba 1250kg a při výkonu motoru 74kW to docela slušně jede, když v tom sedím sám, ale jak naložím celou rodinu a dám něco do kufru, už je svižné a tedy bezpečné předjíždění docela problém. Samozřejmě 1.6 VTi má 88kW, ale rozdíl v hmotnosti oproti tomu mému Focusu je víc jak 250kg.

K hatchbacku mi přijde 1.6 VTi jako dostačující, k SW ne - přinejmenším dle papírových údajů. V 308 SW s tímhle motorem jsem zatím nejel.

Link to post
Share on other sites

Někde jsem četl,že jsou ty motory už přepracovaný,jiná hlava a nevím,co ještě.Jinak kámoš dělá u Peugeota,když někdo přijede na reklamaci,tak se v rámci záruky mění celé motory,protože nikdo nemá tušení,kde se co pos...Holt německý věci v autech jsou za trest,kam se poděla ta jejich rádoby preciznost:bacha

Link to post
Share on other sites

oldo, dík, trochu jsi mě uklidnil. Náhodou na zdroj, kde jsi to četl, si nevzpomeneš?

Nejsem si jistej, že za to můžou němci, spíš to bude snaha o co nejlepší výkonnové, nákladové a ekologické parametry na úkor spolehlivosti s tím, že se jim to trochu vymklo z rukou.

Link to post
Share on other sites

myslím,že to byl svět motorů,nebo autotip,ale byl to určitě nějaký časák.Sorry,ale pro mě je všechno německý na ho...,jelikož s nima dělám,tak mám na ně averzi,machrujou,jak jsou skvělý,ale ještě jsem neviděl,aby něco rukama precizně vyrobili,no to jsem se zas nas rozčílil.:D:D:D

Link to post
Share on other sites

Taky jsem v očékávání za kolik budu jezdit.Mám 308 SW1,6 VTI asi měsíc najeto něco málo přes dva tisíce.Zatím to spadlo z 8L.na7,5L.Když do toho vlezou čtyři lidi plus zaplá klíma tak to žádnej dábel není,ale ten motor se určitě ještě zlepší však není ještě zajetej.Na normální jezdění to stačí a žádná brzda provozu taky nejsem 90kou nejezdím.Bezpečně předjíždet se stím také dá stačí podřadit a trošku ho vytočit.Co mě mile překvapilo jak to rychle začíná topit a pasažéři jsou zase nadšený z prosklenej sřechy.Koupě zatím určitě nelituji,ale je brzo na nějkaké hodnovcení.

Link to post
Share on other sites

Záleží na co budeš to SWčko potřebovat. Pokud jen pojíždění a občas převoz většího nákladu, pak bych šel raději do THP, pokud nějak zvlášť neřešíš peníze. Jestli ale chceš tahat vozík, přívěs nebo něco podobného pak určitě silnou naftu. Mimochodem není to tak dlouho, vyšel v testu SM P308SW s dieselem nejlepší na tahání přívěsu z aut této kategorie.

To 1.6VTi bude asi jako 1.4VTi do hatchbacku. Jede, šetří, ale žádné výkony od toho nečekej, na to je ten wagon dost těžkej.

Link to post
Share on other sites
Někde jsem četl,že jsou ty motory už přepracovaný,jiná hlava a nevím,co ještě.Jinak kámoš dělá u Peugeota,když někdo přijede na reklamaci,tak se v rámci záruky mění celé motory,protože nikdo nemá tušení,kde se co pos...Holt německý věci v autech jsou za trest,kam se poděla ta jejich rádoby preciznost:bacha

Môžeš mi, prosím, napísať meno českej koncesie, kde sa takéto postupy uplatňujú?! Pracujem pre jednu slovenskú pobočku a motory určite nemeníme! Rád by som to odkonzultoval s kompetentnými...

K téme: neviem si do 308 SW predstaviť nič slabšie ako THP...

Link to post
Share on other sites

proč píšeš furt o naftě,když jsi ji už v prvním příspěvku zamítl?

osobně nenajedu ani těch 15tm a naftu mám, údajně na ten nájezd není vhodná atd.--už ty kraviny o nájezdu dýzlu ani nečtu

když si nemůžeš vybrat motor, zkus jinou značku, dyť aut je jak smetí :myslim

Link to post
Share on other sites

Protože tu naftu tady zase zmínil matii. No aut je sice jako smetí, ale aut, ve kterých se dají relativně snadno vozit tři dětské sedačky vzadu, moc není. :myslim

No, ještě si můžu dovolit pár měsíců počkat. Třeba už s 1.6 THP vyrobenými v roce 2011 problémy nebudou.

[upravil dne 19/9/11 09:27 od toomovich]

Link to post
Share on other sites

matii, len v krátkosti moje závady súvisiace s motorom THP:

- natiahnutá rozvodová reťaz

- posunuté rozvody

- posunuté rozvody druhýkrát

- prasknuté turbo

A okrem toho asi 10 vymenených vecí, ktoré s motorom ako takým nemajú nič spoločné - tesnenie okolo zadného okna, tesnenia okolo zadných bočných okien, koženková manžeta ručnej brzdy, silentbloky motora, lanká ručnej brzdy, spodné čapy riadenia atď.

Najnovšie ideme pátrať, či sa nebude meniť celé riadenie, keďže mi dosť praská pri točení volantom a stabilizačky a čapy sme vylúčili.

Keď to zhrniem, mám vlastne zgenerálkované auto a ešte 2 roky záruky pred sebou. Nepovedal by som, že moje závady sú bežné, jednoducho mám prvú 308 SW THP na Slovensku a ako všetci vieme - prvé kusy sú vždy \"kočkou v pytli\".

Vždy bolo k dispozícii náhradné vozidlo, niekdy nebol problém uznať závadu \"na záruku\", takže ani nemôžem povedať, že by som bol nespokojným zákazníkom... :roker

Link to post
Share on other sites

Tak tedy moje troška do mlýna:

Mám 308SW 1,6 THP 110 kW

Objednáno leden 2010, dodáno duben 2010. Nyní najeto cca 25 000km. \"Až se to říci bojím, musím zaťukat\", ale zatím žádný problém. Ani motorický, ani jiný. Spíše třeba diskuze s dealerstvím a Peugeot CZ (zatím vše vyřešeno), ale nic, co by se týkalo auta samého a jeho kvality a spolehlivosti. K autu viz též pokus o recenzi na moje.auto.cz (kolinak).

Spotřeba s tímto motorem cca 7,5l, což je udávaná kombinovaná. Krásně tichý, zřejmě i díky zpřevodování (na 6. při 130km/h cca 3 000 otáček).

Za sebe (samozřejmě nevím, co se dělalo přede mnou, co se dělá po mě, co bude s autem ve 100 000km, jestli jsem měl zrovna štěstí, atd) tedy zatím mohu doporučit.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...