Jump to content
Sign in to follow this  
Márvyn

Tažné a CAN-VAN nebo CAN-CAN

Recommended Posts

Zdravím.

Zajímalo by mě podle čeho zjistím typ elektroinstalace. Stačí v mém případě rok výroby 307SW 03/2002. Potřebuji to kvůli montáži tažného zařízení. Pokud se nemýlím u CAN-VAN můžu elektriku k tažnému napojit přímo od zadních světel?

:myslim

Dík Márvyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,

pokud je to u tebe ještě aktuální, můžu vřele doporučit tohle: http://www.e-taznezarizeni.cz/typova_elektro_7-pol_peugeot_307_sw~z2802.html

Je to typové el. a tak konektory připojíš jen na stávající konektory v autě. Postup snadný a montáž cca 30 min.

Taky jsem to před nedávnem dával a naprosto bezproblémů:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj Straki, a to jako proč to teda prodávají jako TYPOVÉ elektro i se zárukou.:myslim:myslim Je to na vozy do r.v. 2004 bez kontroly prasklých žárovek.

Tady je mraky vláken, kde si to kluci přisponkovali přímo na kabely ke světlům a v poho.

To mě fakt vůbec nestraš s nějakým KO BSI:bojim

[upravil dne 21/9/11 12:59 od Jarouš307]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemusi mit hlidani zarovek.

Koncove svetla ridi BSI/resp pousti proud)pres koncovy stupen(tranzistor)taky brzdova svetla a smerova svetla vcetne mlhovky.

Staci prechodak nebo zkrat na voziku a tranzistor jde pryc.

Doporucuji davat koncovou krabicku ktera dostava jenom signaly a pousti proud pro svetla dal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud nemáš u 307 datový sběrnice, nabo kontrolu světel, tak bez obav můžeš použít elektroinstalaci bez modulu. Datová sběrnice jsou takový tenoučký drátky smotaný do sebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak koukám do schemat ( jak na to), tak straki007 má pravdu.

Podle schemat obrysová světla, jedno brzdové ( levé ) a mlhovka nemá bezkontaktní spínač, ale směrová a druhé brzdové ( pravé ) ano. Netuším, jak to mají obvodově a co to snese, jaké to má ochrany. Takže ( dle mého soudu, abych někoho neurazil) patřím mezi blbce, co se nekoukli a co to mají napřímo. Myslím, že šest relátek (plus něco elektroniky na spínání relátek) bude jistější. Náklady pár korun za klid stojí.

Straki007, dík za upozornění.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne tak.

Daval jsem 6 relatek o rozmeru 2x2cm lidem kteri nemeli 2000,- na krabicku s tranzistorama.

Akorat si to dej na nejaky vypinac ktery zapnes jenom pri zapojeni vleku.

Jinak ti to bude porad cvakat za usima....:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen to pak nezapomenout zapnout......... To se bude muset nějak zautomatizovat. Nebo spíš zvolit tiché relé, nebo to udělat bezkontaktně..., bylo by to nejmenší a nejjednodušší.

Promyslím si to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žádná tavná pojistka elektroniku nspolehlivě neochrání.

Ono asi nějak to výrobce má zabezpečeno, čert ví jak, i v normální žárovce může dojít ke zkratu, ale spoléhat jen na to.......

S odstupem jednoho dne to vidím na spínací tranzistory, spínaný napětím od žárovek v autě a přívod chráněný běžnou pojistkou. Náklady minimální, práce taky minimum a necvaká to. Maximálně nějakou signalizaci závady, asi akustickou, nechce se mi odzadu tahat drát.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koupil jsem drzáky na přístrojové pojistky a rychlé 2A pojistky (ne nožové auto) na každý drát zvlášť. Vyzkouším to pokud neprasknou tak je tam nechám. Myslím že by to mohlo ochránit. Ta pojistka je tak akorát na proud žárovky. Pokud jednotka rozvěcuje žárovky, taky tam tečou vetší proudy než se vlákno rozžhaví. Nemusí to být 100% ochrana, ale ty tranzistory by měly taky něco vydržet, pokud už rozsvěcují dvě žárovky paralelně zapojené tzn. auto a přívěs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jde o to ze BSI to sepne tam nejde o zkrat.

Je otazkou jak dlouho vydrzi tranzistor.

Zatim jsem delal cca 6 kusu a byl tam treba Partner.

Bylo to moje upozorneni jenom at si neudelate problemy.

Rozhodnuti je na vas.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Náhodou nevíš na jak veliké proudy jsou ty tranzistory dimenzované nebo jaký typ tranzostorů tam je? Že by to měli dimenzované přesně na každou žárovku?:myslim Domnívám se že nějakou rezervu mít budou, ale kolik???? Máš s tím nějaké zkušenosti? Kde vůbec ta elektronika je? Ze shémat jsem vyčetl, že to mají chráběné pojistkami 10A nebo 15A, ale to je jen asi proti úplnému zkratu, aby neshořelo auto, elektroniku to nezachrání.

Jinak dík straki007 za upozornění. Všude, kde jsem se ptal na montáž, tak by to připojili přímo na dráty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Šindy 307 SW 125 kW

Ptal jsem se v Peugeotu na tažné pro mojí 307 10/2005. Je tam prý zapotřebí elektro.+jednotka a stojí to 3700Kč.

Dá se to sehnat někde levněji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...