Stifler Odesláno 13. září 2011 Sdílet Odesláno 13. září 2011 Ahoj, hledal jsem tady na fóru řešení svých problémů, ale nenašel jsem žádný spolehlivý způsob (řešilo se to u různých motorů a s různými výsledky). 1) Když startuju, tak to sice nastartuje, ale hned to chcípne. Když nastartuju pod plynem, tak to třeba třikrát lehce sešlápnu do otáček okolo 1800 a pustím plyn a pak už mi auto udrží volnoběžné otáčky a nechcípne, ale na start bez plynu to chcípne vždycky (studenej i teplej motor). 2) Kolísají volnoběžné otáčky. Musel jsem si provizorně uchytit lanko plynového pedálu, protože originální plastový úchyt lanka do pedálu byl už vyčvachtanej a lanko jím proklouzlo a spadl mi pedál na podlahu. Ale s tím by to souviset nemělo, protože plynové lanko není napnuté, je lehce volné a pedál je ovladatelný, jako bych nic neopravoval. Otáčky mi kolísají pouze na volnoběh a to klidně až k 1800 otáčkám, za jízdy to nic nedělá - neškube, jede to plynule. Vždycky otáčky kolísjaí, když vyřadim na neutrál a spíše se to projevuje se studenějším motorem (ale dělá to obšas i za tepla). Našel jsem na fóru různá řešení, jako krokový motorek, EGR nebo DRV ventil a další nějaké snímače nebo i lambda sonda, ale všechno to byly rady na jiné typy motoru a ani nevim, co všechno v motoru GTi-6(XU10J4RS) je z těchto věcí, co jsem vypsal. 3) Když sešlápnu plynový pedál a auto zrychluje, tak mi to jakoby škubne (jen jednou a pocitově dozadu) a to samé se stane, když pustím plynový pedál a jakoby začne motor brzdit (škubne jakoby dopředu). Domnívám se, že by to mohly být třeba špatné silentbloky na motoru, ale nejsem automechanik, takže je to jen moje domněnka. Jinak je motor vcelku svižný, akcelerace plynulá....měly by bejt v motoru svíčky Denso iridium, vzduchový filtr klasika papírák.....ani nevim, jestli to má nějakou váhu vzduchu....v motoru by měly bejt nový písty, těsnění pod hlavou a nevim, co ještě. 4) při jízdě na třeba i malých nerovnostech auto trochu plave a nevím, jestli to může mít souvislost s tuhostně stavitelným podvozkem, nebo to souvisí spíše se stabilizačníma tyčkama nebo něčím ještě jiným. 5) Při otáčením volantem to jde zpočátku jakoby zlehka a kola se možná ani zpočátku neotáčí a pak to jde trošku těžce a kola se otáčí víc - můj pocit. Může to být závada nebo je to normální? Zároveň se mi zdá, že má oporti 406ce tohle auto menší rejd a nevím, jestli to tak je od výroby, nebo může být někde chyba (ale při plném rejdu nikde nedrhnu). Napadá mě - má tenhle typ auta vůbec servo? Pokud by měl někdo nějaké osvědčené nápady, co vyřeší mé problémy, tak sem s nimi a prosím číslovat podle problému, jinak se v tom ztratim. Pro případ potřeby je tady moje VINko: VF37CRFSW32534365 Předem děkuji za jakékoliv nápady, rady nebo informace. [upravil dne 20.2.12 17:07 od Stifler] [upravil dne 10.12.12 18:52 od Stifler] [upravil dne 1.6.2014 20:30 od Stifler] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ajsik Odesláno 13. září 2011 Sdílet Odesláno 13. září 2011 Ad 5) servo ma a rejd ma maly, diky 6st prevodovce... Treba podobne je na tom i Volvo XC90 kde je radovy petivalec napric a taky ma maly rejd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 13. září 2011 Sdílet Odesláno 13. září 2011 Ty starty tipuju na krokáč, měl jsem skoro to samý, po vyměně zmizelo i škubnutí při přeřazení na dvojku [upravil dne 13/9/11 21:46 od Radek Hurvajz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vavoj Odesláno 13. září 2011 Sdílet Odesláno 13. září 2011 ona i klasická 306 má malý rejd a nikam stim nejde pořádně couvat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Odesláno 13. září 2011 Sdílet Odesláno 13. září 2011 To tvoje kolísání otáček jsem řešil na motoru XU10J4Z. Po nastartování to kolísalo v rozsahu 850 - 1800ot/min. Ať to bylo teplý, studený, prostě furt. Při jízdě jelo auto celkem polynule. Prozkouma jsem všechno možný i nemožný. Dignostika stále kecala něco o tom, že je špatnej poměr vzduchu a paliva. Nakonec se mi podařilo sehnat na půjčení jinou ŘJ motoru a ejhle, ono to bylo jednotkou. Pokud máš tu možnost, zkus ji prohodit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stifler Odesláno 14. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 14. září 2011 ajsik: Díky za info - to mě nenapadlo. Radek Hurvajz: Díky za tip. Už jsem se v jiných vláknech dočetl, že by to mělo být krokovým motorkem, ale dočetl jsem se i, že to výměna krokáče nespravila, tak nevim. Nevíš náhodou, kde se v GTi-6ce nachází ten krokový motorek a jak vypadá? vavoj: řekl bych, že se s 306kou parkuje možná i líp než se 406kou. Mef: Dobrá rada - díky, ale já, bohužel, nemám možnost s nikým si tu ŘJ vyměnit, abych zjistil, čím to je. Tuto možnost budu muset holt odložit na neurčito. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vavoj Odesláno 14. září 2011 Sdílet Odesláno 14. září 2011 stifler: když to srovnám co jsem měl za auta, tak twingo bylo dobrý, 309 mělo moc otáčení volantem (2.5 otáčky na jednu stranu zhruba), fábie byla bomba, a hyundai I20 supr bomba na parkování (otočil jsem se stim všude) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stifler Odesláno 16. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 16. září 2011 Tak budu trochu více specifikovat problém pod bodem 1, 2 a 3. Zjistil jsem, že první problém podmiňuje ten druhý. Když startuju, tak musim přišlápnout plynový pedál, aby mi to nechcíplo a to je asi problém toho, proč mi pak kolísají otáčky. Když nastartuju a plynový pedál prošlápnu lehce (asi max. do 2000 otáček) a nešlapu na to dlouho, tak je to v pohodě - otáčky nekolísají a jede to tak, jak má. Když na to šlápnu trošku víc (přes 2000 otáček), tak pak začnou na volnoběh kolísat otáčky (nevím, co při nastartování to může způsobit), začne mi cukat za jízdy auto jakoby docházel benzín (je tam nějakej nekvalitní), po chvíli se cukání ustálí, ale kolísání otáček pokračuje kdykoliv vyřadim na neutrál. Po příštím startu, kdy při startování šlápnu na plyn míň to zase je v pořádku. Cuknutí s motorem (problém 3) bývá snad jen při tom kolísání otáček. Co s tím tedy je? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 16. září 2011 Sdílet Odesláno 16. září 2011 Krokáč bych řekl, http://www.autodily-hlubina.cz/www-autodily-hlubina-cz/eshop/0/3/5/620-Krokovy-motorek-Peugeot-306-1920-6Q Na obrazku pozice 18, umistení pod prvnim parohem sání,při vyměně asi musi ven i to uchyceni ke kteremu vede hadice, ale to nevim jistě Je to podle čisla ten samej co mam ja ve 406. Mam tady ten muj starej, jestli chceš testnout, ale občas takhle blbnul taky, pak zase týden ne [upravil dne 16/9/11 20:23 od Radek Hurvajz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stifler Odesláno 16. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 16. září 2011 Radku, díky moc tohle mi pomůže. Aspoň vim, kam mam kouknout. Tim, že musí ven i to uchycení, ke kterému vede ta hadička, myslíš, jen vyndat při výměně nebo se to musí měnit taky? Že by se to třeba při výměně muselo urvat nebo se to nějak deformovalo? Jinak dneska jsem si i vyfotil dva konektory, které jsou v autě nezapojené. Oba dva jsou s fialovým vnitřkem. Neví někdo, na co by mohly sloužit, resp. kam zapojit? Nikde jsem nenašel volné protikonektory, kam bych to zapíchnul. Jestli bude třeba, tak sem hodím ty fotky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stifler Odesláno 16. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 16. září 2011 Radku, klidně ten tvuj náhradní přivez na Scratchovo posezení na chaloupce, rád to vyzkouším. Jinak objednal jsem si PP2000/Lexia, takže si budu hrát na diagnostika amatéra. Jsem zvědavej, co mi to ukáže za závady, až se s tim naučim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stifler Odesláno 16. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 16. září 2011 Ještě mi v souvislosti s kolísáním otáček poradil AKCZ pročistit hadičku viz. obrázek, že se zanese a pak to dělá problémy, ale u mě to bylo čistý, propláchnul jsem to celé technickým benzínem a žádnej bordel v tom nebyl a vše bylo normálně průchozí. Problém ani tohle nevyřešilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 16. září 2011 Sdílet Odesláno 16. září 2011 Myslel jsem ven jako při výměně, protože se asi k motorku nedostaneš když je pod sáním, ale to uvidíš až tam mrkneš. Konektory budou připrava na něco, čidlo oleje, teplota oleje, nebo buhvicoještě A misto lexie jso mohl koupit krokáč, ještě by jsi ušetřil [upravil dne 16/9/11 20:38 od Radek Hurvajz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stifler Odesláno 16. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 16. září 2011 No, mně příjde, že tam něco patřilo a už to tam není. U bývalé GTi-6ky jsem, pokud si dobře pamatuju, žádné volné konektory neměl. PP2000 jsem si objednal nejen kvůli tomuhle, ale obecně, abych věděl, co tomu autu chybí nebo přebejvá. Navíc když jsem byl na diag. u kamaráda BBJohna, tak chtěl za chvilku práce s diag. 500,- Kč, což si myslim, že by se mi za pár použití diagnostiky vrátilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 16. září 2011 Sdílet Odesláno 16. září 2011 teplotní čidlo a maš po kolísání Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stifler Odesláno 16. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 16. září 2011 A kde to je a jak to vypadá? A u ostatních problémů nevíš? Kromě bodu 5, ten je už jasnej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 16. září 2011 Sdílet Odesláno 16. září 2011 3) dej jine svíčky , obyč třeba NGK 4-5) co tam mas za pneu? rozměr , jsou dobře nafouknute? teplotni cidlo co dava info rj , je na termostatu tusim , mrknu na obr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 16. září 2011 Sdílet Odesláno 16. září 2011 ad 1)mám problémy ze startováním jako ty,ale jen ráno,když auto stojí a jsou teploty nad 10C jinak to nedělá!už mě čeká jen výměna krokáče.... a dia, výborně Stiflere,až se s tím naučíš,tak budu u auta potřebovat aktivovat denní svícení,aby mi šlo za tmy rozsvěcet dálkový,aniž bych musel ovladačem otáčet z polohy auto na polohu světěl a zapínat a vypínat to čudlikem v páčce,a změnit servisní interval km udržby....,a přečíst chyby co tam mám,jsem zvědavej co si za to řekneš,aby jsi nebyl dražší než BBJohn!:D:P [upravil dne 16/9/11 19:56 od Charlie 1] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 16. září 2011 Sdílet Odesláno 16. září 2011 tak je to hnede cidlo na termostatu oem 1338 55 autokely po klubove sleve 343,- amaj ho u vas na sklade cislo nd EPS 1.830.308 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stifler Odesláno 16. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 16. září 2011 3) dej jine svíčky , obyč třeba NGK 4-5) co tam mas za pneu? rozměr , jsou dobře nafouknute? teplotni cidlo co dava info rj , je na termostatu tusim , mrknu na obr. Petře, svíčky tam mam Denso iridium. NGKčka mam ve škatulce v dílně. Dneska jsem shodou okolností chtěl svíčky zkontrolovat, ale jsou tam tak zatuhlý, žebych asi zlomil svíčák - nepovedlo se, takže kontrola neproběhla, ale ty Densa by tam neměly bejt tak dlouho, aby byly vadný... Kola mam origo Cyclony s předepsanýma pneu. Tlak jsem nezkoumal, ale přeměřím to. Stabilizační tyčky nebo něco jinýho by to nemohlo bejt? Ale v autě za jízdy nic nebouchá, jen to trošku plave. Jestli tě můžu poprosit, tak sem dej foto ze serviceboxu, abych věděl, kam mam šáhnout. Já tam přístupové heslo nemam, tak se sám nepodívám. Děkuji. Edit: A termostat je kde? Jak to vypadá? A že mi nejdou sahary může mít taky souvislost s nějakými čidly? Relátka prej byly měněný. [upravil dne 16.9.11 21:07 od Stifler] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.