kupák Odesláno 13. září 2011 Sdílet Odesláno 13. září 2011 Mám menší problém, provedl jsem několik servisních úkonů na mém autě (viz ), souhrně- vyměnil jsem svíce, cívky, jeden ventil stavění vačkového hřídele a vzduchový filtr. Dia momentálně nepíše žádné závady, spotřeba normální, auto se v teplém režimu chová víceméně dobře, ALE ve studeném režimu (většinou jen první ranní start) auto nejede, tak jak má. Chová se to podobně, jako když se u škody 120 brzo zavřel sytič. Ne tak výrazně, ale přirovnal bych to k tomu. Po pár stovkách metrů, když se to maličko ohřeje, už se to hodí do normálu. Tušíte někdo, kterým směrem bych měl jít? Čidlo teploty nas. vzduch, MAP senzor, vstřiky? Co ještě souvisí se studeným režimem? P.S. Za tepla, když přidám jen tak milimetřík plynu, tudíž se pohybuju na hraně volnoběhu a přidaného plynu (třeba někde v koloně) se to jakoby hádá, jestli zavřít nebo ne. Ale nevím, jestli to souvisí a není to jen subjektivní pocit. [upravil dne 13/9/11 09:20 od kupák] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
godzila.01 Odesláno 13. září 2011 Sdílet Odesláno 13. září 2011 Mně se to chová prakticky stejně ..... V servizu mi řekli že je to normální, ale podle mně to normální není.... Ten motor se chvěje a zdá se mi že trochu pocukává, jako by se to občas hádalo .... a když je to studený je to všecko ještě mnohem horší .... diagnostika taky bez závad .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 13. září 2011 Sdílet Odesláno 13. září 2011 v zimnom obdobi je to rovnake,zda sa mi ze skoro padaju otacky na to ze je studeny.ked ho necham pobezat chvilu a potom rozbieham tak bez problemu.za tepla ziaden problem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 13. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 13. září 2011 Normální to být nemůže, protože cca do loňského podzimu mi to nedělalo. Pak to začalo, tak jsem vyměnil svíčky, ale to moc nepomohlo. Normální by to mohlo být jedině snad v případě, že by se začalo projevovat opotřebení motoru? Jinak někde musí být nějaká závada: napadají mě ty čidla vzduchu - množství a teploty, vstřiky, nebo taky lambdy? Co jiného ještě má vliv na studený motor? Resp. co všechno je v činnosti, když je to studené? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 13. září 2011 Sdílet Odesláno 13. září 2011 cievky som momplet nemenil.sviecky ano ale to nejak nepomohlo.vstreky nato asi vplyv mat nebudu.skor by som sa priklanal k nejakemu cidlu ale neviem povedat ktoremu.na diag mi vyhadzuje ze mam vadnu lambdu takze mozno keby ze sa to komplet vymeni tak to bude ok.tazko to teraz vyriesim ked nie je ziaden problem.mne sa prejavuju problemy v zime.takze hovorit o nejakom opotrebeni motora nie je na mieste ked to raz ide a raz nie. pride mi ze v zime na studeny motor ma to moc male otacky,podla ukazovatela pod 1000,nejakych mozno 900 a to sa mi zda malo. potreboval by som to napojit na poriadnu diag a riesit to s niekym kto tomu naozaj rozumie.takze osobne musim pockat do zimy bo nic nevyriesim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 13. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 13. září 2011 Moc nerozumím elektrice, ale čidla i lambda jdou proměřit samostatně, jestli nevykazují špatné hodnoty. To celková diagnostika neukáže. Musím najít někoho, kdo tomu rozimí a bude se mu s tím chtít hrát. Teď mě napadá, že pokud to dělá v mém případě jen studený motor, lambdy to asi nebudou, protože jestli se nepletu, ve studeném režimu nefungují? Tzn., že by to muselo být v jiných čidlech, či výkonných členech, které řídí chod studeného motoru - \"na sytič\". [upravil dne 13/9/11 11:13 od kupák] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
razor Odesláno 13. září 2011 Sdílet Odesláno 13. září 2011 Ahoj,měl jsem v coupe V6 140kw něco podobnýho-za studena to má třeba 1300 otáček a pak,když se ohřeje otáčky spadnou na 900 a pak to už tak drží.. Zjišťoval jsem to a prej to tak má bejt,takže pokud ti to nedělá a má to i v zimě rovnou 900 otáček,tak to asi bude tím \"sytičem\" kterej zřejmě nefunguje-nebo funguje blbě... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 14. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 14. září 2011 Člověče, já nevím, rozdíl 400 otáček se mi zdá hodně. Navíc si myslím, že u aut řízených elektronikou by to mělo držet na sytič jen velmi mírně zvýšené otáčky. Samo po nastartování, když je ta směs bohatá a systém ještě pořádně nemá žádná data, tak to vyběhne, ale během pár vteřin by to mělo být v normálu. Nicméně, to není můj problém, Mně to chytá i drží volnoběh perfektně, ale po rozjezdu to prvních cca 500m prostě není ono. Nejde to čistě. Pak se to srovná a po jednom kilometru je to naprosto v pořádku. Ale po 500m se to přece ani neohřeje? Max začínají fungovat lambdy atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
masterjj Odesláno 14. září 2011 Sdílet Odesláno 14. září 2011 Čaute lidi, je to zhruba tak.... kdyžto nablafnete tak zhruba 15 sekund i dýl trvá než se ohřeje lambda a spustí se lambda regulace poznáte to podle sytého zvuku z výfuku. pokud se samozřejmě rozjedete v tomhle neutrálním režimu, tak to bude úplně mrtví a nebude se to hejbat. Pokud počkáte až zmizí ten sytý zvuk a mírně spadnou otáčky lambda běží... signál není sice 100% ale auto podle toho už v pohodě jede. Samozřejmě pokud se ta lambda zahřeje na svojí provozní teplotu všechno už by mělo být v cajku. To může trvat, ale taky nějakou chvilku než je ten signál 100%. Tzn. pokud se svody špatně ohřívají nebo bych řekl je ta lambda stará/špatná tak to může trvat ohodně dýl. 900 rpm po nastartovaní a 650rpm po zahřátí. čím větší kosa tím můžou být rpm po nastartování vyšší. Jinak když to nablafneš a hned vyrazíš, tak to těch 500metrů pojede určitě na nic než se pustí ty lambdy. Jinak můj názor je takový... lambda nová = kratší doba k posílání kvalitního signálu tzn. že to pojede tak jak má za pár vteřin. [upravil dne 14/9/11 11:02 od masterjj] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 14. září 2011 Sdílet Odesláno 14. září 2011 podla toho je to potom ok,akurat ze mne nikdy nepadnu tak nizko otacky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 14. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 14. září 2011 podla toho je to potom ok,akurat ze mne nikdy nepadnu tak nizko otacky Tak to budeš mít někde nějakou drobnost, protože mě to ty otáčky jak je napsáno výše drží. Teplý režim cca 650, studený cca 850 až 900. Možná ti kecá otáčkoměr nebo ti to někde přisává... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
razor Odesláno 14. září 2011 Sdílet Odesláno 14. září 2011 650 otáček? Tak to mě drží minimálně 900 - míň tam je jenom,když to vypnu.. Naopak mi to v zimě (-21° a pod) drží i 1800 otáček - sice třeba jen minutu (nebo cca kilometr) ale pak to začne pozvolna padat,až se to ustálí na 900-ale míň nikdy ne.. Vím,že to co jsem psal předtím není tvůj problém,jen jsem tím chtěl říct,že to autu může za studena dostávat špatný info-např od lamdy,jak tady píše \"masterJJ\" ............ A když se ohřeje,tak je zase v normálu.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 14. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 14. září 2011 Mohlo by to být třeba čidlem teploty nasávaného vzduchu? [upravil dne 14/9/11 13:00 od kupák] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
masterjj Odesláno 14. září 2011 Sdílet Odesláno 14. září 2011 Tak zvýšený otáčky u Razora mohli bejt způsobené jiným čipem nebo třeba přeprofilovanou vačkou, kdy se pak musí zvyšovat volnoběh aby to nechcípalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
razor Odesláno 14. září 2011 Sdílet Odesláno 14. září 2011 auto právě prodělává výměnu motoru a převodovky,takže minulé závady už asi rozebírat nebudu,fakt je ten,že mi to občas zazlobilo.. Jen jsem chtěl potvrdit to,že auto má zřejmě jakýsi studený režim,při kterém se chová jinak,než za provozní teploty. Pokud to chceš řešit,tak bych určitě začal lambdou. Pak teprve bych zkoušel různý čidla... Blbý je,že ti to na dia neukazuje chybu.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
masterjj Odesláno 14. září 2011 Sdílet Odesláno 14. září 2011 Jinak to cukaní v tom popojíždění to může být klidně jen tím že je ten plyn citlivější díky novým svíčkám a cívkám... jako že to lépe reaguje. Podle mě by bylo nejlepší kdyby se někdo kdo tenhle motor má u tebe zastavil a porovnal, takle nevíme jak moc je to hrozný... To čidlo nasávaného vzduchu jestli je špatný bys viděl hned na dia u PP205.... ukazuje tam přímo teplotu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 14. září 2011 Sdílet Odesláno 14. září 2011 cukanie urcite nie je sposobene novymi svieckami a cievkami,citlivost a cukanie je rozdiel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 15. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 15. září 2011 Jojo, tam se nejedná o rychlý náběh výkonu, spíš mi to přijde, jako když se to hádá, jestli to má jet na volnoběh, nebo užjít do zátěže. Teď po ránu jsem vezl do servisu na montáž denního svícení elantru rodičů a ta i studená má pěkně vyrovnaný chod a reaguje na přidávání plynu plynule, citlivě a celkem ochotně. Mě to v tom studeným režimu fakt přijde, jak když to má chudou směs. Když se rozjedu víceméně na volnoběh, tak to jede v pohodě, ale jakmile začnu pomaličku přidávat plyn, tak to jde nekultivovaně a líně. Nuž budeme dál zkoumat a uvidíme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 18. září 2011 Autor Sdílet Odesláno 18. září 2011 Tak to vypadá, že rozháranost běhu studeného motoru způsobuje nemocná škrtící klapka. CHová se při minimálním otevření zmateně (škube se, občas se šprajcne, poskočí..) Za tepla se to podstatně zlepší. Jen musím ještě někde proměřit poťák, jestli neblbne on. Ale vsízím na klapku, protože vydává i nezdravé zvuky..... Ach jo. P.S. Jen jsem auto vychválil, jak jezdí bez poruch, už to začíná. Ještě mi dnes vypadl knoflík superblokády a přestala chodit klapka vnitřní cirkulace vzduchu... Musím pohledat, jak ven s kastlíkem, protože včera jsem si s tím neporadil. Kdyby někdo věděl, kde hledat řešení klapky a kde knoflíku, budu moc rád. Já hledám už hodinu a nic. Já asi fakt musím do kuzru vyhledávání... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.