Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406 2,0 benzin 97kw se přehřívá


vanat

Recommended Posts

Čau chlapy,mám problém s mou 406-tkou a to tak že když přijdou vedra a nechám ji jen tak nastartovanou tak po 10 minutách chcípne a už nejde nastartovat, a teplota ukazuje nějakých 115 °C.Nastartovat jde až po nějakých 20 minutách až trochu schládne a tak je to pořád dokola. Nikdo si stím neví vůbec rady co stím je. Dnes jsem zjišťoval kdy spíná ventilátor a sepne až u 105°C a to jen na první pomalý chod a když auto sám chcípnu a vypnu klíče tak se i ventilátor přestane točit.Roztočím ho jen zapnutím klíče tak aby to auto ochladil na stanovenou teplotu. Pokud vím tak by se vrtule měla točit při vysoké teplotě motoru až do té doby než ochladí na stanovenou teplotu a nezáleží na tom jestli je auto v pohybu anebo už stojí zamčené?! Díky za vaše rady, Tomáš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja osobne bych to tipoval na spatne cidlo pro ty ventilatory (mozna - mene pravdepodobne jejich ridici jednotka). Z toho, co jsem pochopil, tak tyhle motory maji jine cidlo pro teplotu, co jde videt na budicich a jine pro ridici jednotku ventilatoru.

Kdyz se clovek podiva na domecek termostatu, tak jsou tam 3 cidla (kazde s jinou barvou konektoru). Ktere z nich dava informaci ridici jednotce tedka z hlavy nevim, ale 100% jsem tady nekde na foru videl obrazek s popiskem, ktery je k cemu. Kdyz by ses podival do sekce \"Modely -> 406\", mel bys to najit. Mam takovy pocit, ze obrazek tam daval clen \"Ferry\", ale hlava je derava a jiste to taky nevim :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidla jsem nechával všechny u diagnostikáře překontrolovat a říkal že jsou v pořádku a problém pořád přetrvává. Ani ten diagnostikář si stím neví rady a netuší čím to je. Už přemýšlím nad tím, že koupím druhý motor a bude už snad stím klid

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidla jsem nechával všechny u diagnostikáře překontrolovat a říkal že jsou v pořádku a problém pořád přetrvává. Ani ten diagnostikář si stím neví rady a netuší čím to je. Už přemýšlím nad tím, že koupím druhý motor a bude už snad stím klid

No to jdeš s kanónem na vrabce, aby ses pak nedivil, že po výměně motoru se ten novej shodou okolností taky přehřívá....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A přehřílo se ti to někdy tak že auto pak něšlo nastartovat?? Tohle dělá třeba mně, auto se zahřeje na nějakých 115 °C samo chcípne a nejde pak nějakých 30 minut nastartovat. Ale že by to mělo nějakou ochranu že při přehřátí odpojí okruh a zdechne, tak o tom nevím nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bylo to na diagnostice Bosch, ta nic nezjistila, a navíc tento diagnostikář je tady u nás široko daleko nejlepší. Mám odzkoušené i jiné ale nikdy mi auto neopravili jako tento.Ale asi to zkusím nechat připojit na jiný tip diagnostiky a uvidíme jestli to bude to samé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a nemůže to být zavzdušněné? Někdy může být zavzdušnění skryté - tj. když máš např. nefunkční víčko na kompenzační nádobce. Vím o čem mluvím, měl jsem to na R19 - vyměnil jsem vše možné a nemožné (včetně těsnění pod hlavou) až nakonec obyčejné víčko s podtlakovo-přetlakovým ventilem a bylo vyřešeno ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) mas tam klimu nebo nemas ?

2) pokud mas klimu, zkus odpojit hnede cidlo na domecku termostatu, zda se rozbehnou oba ventilatory naplno

3) pokud se ventilatory nerozebehnou, zkontroluj relatka vpredu pod maskou, jsou tam tri, nastrkane do chladicove steny, promer vsechny, zda spravne spinaji a zkontroluj taky draty zezadu, co vedou do patic tech relatek, zda nejsou uhnile

4) pokud bude vse ok, chyba bude v ridici jednotce ventilatoru ( v levem prednim podbehu, dej si vyhledat heslo \"bitron\" zde na klubu nebo pres google, najdes i obrazky ) ( jen podotknu, ze se stale bavime o verzi auta s klimatizaci, bez klima je to uplne jinak zapojene)

5) chce to napojit na diag (nejlepe ten zmineny Peugeot Planet 2000, ale tusim, ze Bosch by to taky mel umet) a zjistit, jake udaje ma RJ motoru o teplote chladici kapaliny ( k tomu ji slouzi zelene cidlo, ktere je hned vedle toho cidla hnedeho)

6) napis co a jak a pak budem premyslet dal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...