Jump to content

406 coupe - poruchovost


Recommended Posts

Zdravím, chci Vás poprosit o radu. Už dlouho hledám nějaký pěkný kus kupéčka. Rozum říká HDI, srdce říká V6 s tím, že udělám přestavbu na LPG. Měl jsem to tak 60% pro V6, 40% HDI, ale po přečtení několika témat tady na fóru jsem se docela zděsil, kolik problémů s tím autem někteří mají. Mluvím konkrétně o V6. To, že že odcházejí u staršího motoru 140kW cívky, jsem už slyšel, ale tady tuhle závadu čtu i u majitelů novějšího motoru 152 kW, navíc zjišťuju že odcházejí i lambdy, katalyzátory, hydrovahadla... Jsem z toho docela rozčarovaný. :( Mám totiž 7 let 106 1,5 D, která má nyní 193 000 km, a kromě spotřebních věcí jako spojka, alternátor, brzdy atd. je 100% spolehlivá a absolutně bezporuchová.

Celej život se zajímám o motorky, do aut bohužel moc nevidím, proto prosím majitele nebo kohokoli kdo s kupéčky má zkušenosti o radu, do kterého motoru jít, protože koupí se docela vycimbám a pokud by se to auto mělo tak kazit a měl jsem být každý měsíc v servisu a cpát do toho extrémní sumy za opravy, to si radši dál nechám 106ku...

Díky

Link to post
Share on other sites
  • Replies 42
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ehm... sis precetl vlakno, kde hraje hlavni roli jedno vystredni Coupé. jeho pribeh nemuzes vztahovat na vsechny. ja s zadnou z tech zavad zkusenost nemam, mne se treba pokazil termostat. :aut

nicmene provoz stroje velikosti Coupé bude rozhodne drazsi, nez provoz krabicky a la 106tka. ale to je ti snad jasne. pri rozhodovani pro takove auto se musis zkratka chovat iracionalne. a pokud ho budes mit pro radost a ne na denni dojizdeni do prace, tak rozhodne V6. ;)

Link to post
Share on other sites

Pro radost mám motorky, ovšem radost si chci udělat právě i z dojíždění do práce (mám to 30 km, takže už stojí za to pořídit trošku větší auto než 106ku) ;):super Proto chci prcka 106 vyměnit za kupéčko, protože to je nádherný auto. Že bude provoz a servis dražší je mi jasný, ale jde mi o to, jak je to poruchový. Přece jen v tom je hodně elektroniky - oproti 106, kde jediná elektronika je autorádio :D

Link to post
Share on other sites

Tak jasně že jo, já neřeším PHM nebo cenu výměny oleje atd., tohle jsem si už pozjišťoval, zajímají mě poruchy a jejich četnost. Tak jako u V6 jsem vyčetl v recenzích problémy s cívkama, u HDI jsou zase údajně problémy s čerpadlem nebo setrvákem. Ale mnohem radši chci znát zkušenost někoho konkrétního, proto jsem založil tohle vlákno ;)

Link to post
Share on other sites

Co chceš slyšet, výčet závad? Záleží přece na konkrétní autě. Když ti napíšu, že bývají problémy se vstříkovači, DRV, odpruženou řemenicí a pod. k čemu ti to bude? Možná jsou právě po výměně. Stejně tak moje turbo zastudena lehce píská. Jak jsem se dočetl na netu hned po koupi tak asi brzy odejde... najel jsem od té doby 140 tis. a tlačí jako zamlada a olej nebere. Dvouhmotovej setrvák? No jo taky je tam původní... tak to je spolehlivej nebo ne?

řeš spíš v jakém stavu auto je, jestli nebylo napadené tunerem, jak se k němu majitel chová zastudena a pod. To je daleko užitečnější. Co se komu stalo neřeš, stejně nevíš jeslti je to u každého auta nebo u jednoho z tisíce... Průšvih není ani HDI ani V6 spíš se rozhodni o co ti jde. Pobavit se s V6 a nebo jezdit za slušné peníze s Hdi a moc od toho nečekat? Tam je odpověď...

Link to post
Share on other sites

jj díky.

Ale tohle téma jsem otevřel právě proto, abych zjistil, jestli to, co popisoval ve svým vlákně Y2K se stalo víc lidem, anebo právě jenom jemu. Kupéček je málo a osobně nikoho neznám. Proto tohle forum bylo pro mě jedinou možností sehnat nějaký informace, abych si udělal představu, jestli je to spolehlivý auto, nebo to má typický nemoci, který mají všichni majitelé s motorem V6.

Jak jsem už psal, víc jsem pro V6, protože hned zainvestuju do LPG, tzn. náklady na PHM budou stejný jako u HDI a rozdíl u pojistky je minimální. Spíš budu bohužel dlouho čekat a hledat, až narazím na nějaký hodně zachovalý kousek v origo stavu a pak už motorizace (V6 nebo HDI) bude druhořadá, protože těchhle aut je tak málo, že bohužel není z čeho vybírat.

[upravil dne 2/9/11 09:05 od Ferry]

Link to post
Share on other sites

civky odchazi i na jinych benzinovych motorech a i u jinych znacek aut, u 3.0V6 neodchazi o nic vic, nez u ostatnich, stat se to muze, ale neni to pravidlem.

Lambda sonda je vicemene spotrebni vec, Bosch udava zivotnost 100 000km, coz ale neznamena, ze nevydrzi daleko vic, kazdopadne lambda je taky u vsech jiny motoru.

Doporucuju nechat si rezervu cca alespon 15tis Kc na servis po koupi, pokud by ses koupi auta zcela vycerpal, radsi jeste pockej a prisetri, auta budou a ceny pujdou i trochu dolu nebo za stejny prachy koupis pozdeji i lepsi auto

Link to post
Share on other sites

jj díky, jezdit mám čím (106), takže unáhlit se rozhodně nechci, protože nejsem člověk, co by motoky nebo auta střídal jak ponožky. Motorky mám už 8 a 6 let a nechám si je, malou 106 taky cca 7 let (tu bych asi prodal) a kupéčko si chci taky nechat dlouho, má to nádherný nadčasový tvary a svoje určitý charizma, který u novějších aut, ale i motorek už nějak nenacházím.

Strašně mě mrzí, že mi uteklo doslova před nosem tohle krásný modrý V6 co prodával jeden uživatel z tohodle fora, možná to auto trošku znáte - na jaře sháněl blatník... Bohužel už je pryč, tak mi nezbývá než čekat a hledat.

post-37776-14109619555994_thumb.jpg

[upravil dne 2/9/11 09:06 od Ferry]

Link to post
Share on other sites

V průměru a to vzhledem k opotřebení (prvním je 14 let a posledním 7) se jedná o velmi poruchové vozidlo. Na německou konkurenci v tomhle dost ztrácí o japoncích (Mazda MX5, Honda Prelude 2,2 VTEC) ani nemluvím. S 3,0 je to stejné jako olítanou alfou V6156, jen je o něco odolnější podvozek. S 2,0 tak asi jako fiat coupe 2,0 16V (pětiválce od Lancie jsou odolnější, zvlášť bez turbíny). O 2,2 HDi se tu nedávno mluvilo jako o produktu zhuleneckého týmu (což uvádím jako nadsázku, mě nafta nevoní, zvlášť u GT. Ojetým moderním dieslům se po určitých zkušenostech vyhýbám, takže tuhle motorizaci neznám)... Jestli chceš jezdit, tak bych do toho nešel, ale pokud jseš nadšenec a zvládneš ho servisovat, tak je to nadruhou stranu jasná volba. Je to prostě italské auto s francouzkou technikou, což funguje stejně jak to zní. Mě to fascinuje natolik že jsem tomuhle autu úplně propadl... Vím že existují vozy co jezdí spolehlivě, moje to ale není a takových nás je většina...

P.S. Starší model cívky nemá...

[upravil dne 2/9/11 08:15 od rootsky]

Link to post
Share on other sites

:) si si precital moje vlakno co :P

no ano, mne sa tam pokazilo asi vsetko co uz mohlo :D

ale vsetko som odtranil (teda co sa dalo, co sa neda s tym si neproadim uz) a je pokoj uz ;)

@chechet: termostat sa mi tiez uz pokazil :D

PS: Tento tyzden idem na prepalenie softu RJ, tak uvidime ;)

A ako hovorim vsade, toto forum je najma o problemoch, teda o tom kto aky ma problem a ostatni sa mu snazia s nim pomoct, nedocitas sa tu prilis o tom ake su tu super auta, ako krasne sa na nich jazdi, ako sa uz 10 000 km nic nepokazilo, kedze tu sa vacsinou riesia prave tie problemy :papa

[upravil dne 2.9.2011 09:21 od Y2K]

Link to post
Share on other sites

Tak já trošku zvednu renomé:

Kupé mám od 21.5.2008, když jsem ho kupoval, mělo na tachometru 180000 km, teď mám cca 249000. Za tu dobu jsem měnil 1x cívku, 1x termostat, 1x tyčky stabiku na př. nápravě (ale to se mění na každé 406).

Když to shrnu, tak porucha byla jedna, a to ta cívka. Ráno jsem nastartoval a šlo to na 5. Jinak samá opotřebení - destičky, olej, filtry, rozvody, výfuk. Takže za sebe můžu říct, že je to bez poruch. Teď budu měnit zbytek cívek, ale preventivně - zdá se mi, že trochu po ránu houpe, ale není to nic drastického. Jo, vlastně ještě mám jednu poruchu - nehřejou mi sedačky. A to mě sere, páč mám rád, když na autě něco je, ať to funguje. Ale jak se říká, sedačky nejezděj, takže zatím je čas. :) Prostě to není nový auto, takže asi tak.

To Rootsky: jak to, že 140 nemá cívky? A jiskru to bere kde? :) Nemá jednotlivý cívky, ale lišty po třech, což je asi ještě horší... U 152 když jedna klekne, tak ji za 1000 vymění, když jedna klekne na 140, musíš za 3500 měnit celou lištu.... Takže nevím, co je lepší:myslim

Ale ještě jeden postřeh: Do takového auta plyn? To je hnus, velebnosti...

[upravil dne 2/9/11 08:39 od kupák]

Link to post
Share on other sites

:potlesk

vsetko suhlas ;)

az na to ze mne odisli cievky uz asi 4 krat :)

ono vazne zalezi od kusu....

sranda je ze to moje ma asi najjasnejsiu historiu....a predsa ;)

na zaciatku som si myslel aky super kup, ze ved si priplatim.....no a casom si veru priplacam :)

Link to post
Share on other sites

Dělám taky generálku celého coupe a potom bude samo jezdit bez závad (doufám), ale pak je jasné že se konečná cena vyšplhá na cenu úplně jiného, silnějšího, zánovního auta v perfektním stavu.

2Kupák: Nic ve zlém. Odpověděl sis sám, opravil jsem technický pojem a posudek o tom co je lepší jde mimo mne (kdybych se toho chytal, tak cívky se mají měnit všechny, sám bych to nedělal)... Za poslení tři roky mi prošli rukama 3 coupe V6, mám jednu stavbu v garáži a jedno všude po baráku na díly, jeden složený repa motor na stojanu (čeká na rozvody a nějaké ty barvičky na víka) a další velmi slušný vyměněný ve svém autě, coupe odlehčené na řemenicích a setrváku s výměníkem Audi S4 a upraveným air boxem z new modelu + pár věcí z nového modelu, která jsou lépe dořešené, mám za sebou za tu dobu spoustu pokusů včetně změn na řj - nastavení motoru, koly, pneu, palivem, atd. a bohužel původní motor přidřený na klice, byly použity vačky renault sport (což byl můj nejdražší debilní kup v historii mých vozů) + laděno na hodnoty dobového AR GTV 3,0 kde to motor bez problémů dlouhodobě zvládá, tím bylo zjištěno že jediná funkční úprava nastavení motoru coupe je origo a také že přidřených motorů je docela dost (to když jsem sháněl díly na opravu)...Nehraji si v žádném případě na odborníka, ale když mám co říci napíšu...Byl bych nerad, kdyby se objevil další člen co pořád řeší závadu za závadou...

Napsal jsem že někomu coupe jezdí vpoho, ale když se podíváš co je na trhu a mezi lidmi, tak je to jedno z deseti, možná méně. Je to dané jejich opotřebením, na tom autě není nic extra odolného - nadruhou stranu souhlasím, že je většina problémů způsobena tím, že se údržba vozu v 90 proc. podceňuje...

Osobně mám za vrchol automobilismu Alfu Romeo - takže vím že nějaká ta \"muška\" k autu patří...

[upravil dne 2/9/11 10:32 od rootsky]

Link to post
Share on other sites

ved vravim ze nechapem ani ja :(

tiez som bol toho nazoru

aj ked, zobral som ho prave v case ked zacinaju odchadzat veci na tomto modeli, ako som sa neskor docital....takze asi ozaj len nevhodny cas alebo co a vsetky tie veci sa zacali prejavovat mne

Inak musim povedat ze vsetko bolo pri predaji v super stave, napravy pomenene veci a podobne, vsetko fungovalo, to az neskor

takze nehovorim ze zly kup, prave naopak, len asi blba zhoda nahod

ja som sa mu snazil a snazim venovat co najviac, nic zanedbat, takze neni to ani o tom ze by som to mal ja na svedomi blbou starostlivostou....snad

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...