Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

FAP pojednání


Bohumil

Recommended Posts

Toto jsem našel na idnes:

Pokud jezdíte hlavně po městě, je třeba jednou za čas vyjet na dálnici \"vyhnat pavouky\". Pro moderní diesely je to nutnost, protože se musí vyčistit filtr pevných částic zachycující nebezpečné zplodiny vznikající při spalování nafty. \"Software řídicí jednotky čeká na dálnici, aby vydal pokyn k zahájení procesu jeho čistění. Kdo jezdí jen po městě se do toho režimu nedostane\".

\"Když jedete na dálnici filtr \'vypálit\', nejde o konečnou rychlost, jde o otáčky. Musíte zařadit čtyřku, vytočit motor na tři tisíce otáček a systém se vypálí. Jet na šestku dvě stě nemá smysl\" .

Někteří motoristé, kterým drahý díl přestal fungovat, uvažují o jeho demontáži. \"Filtr pevných částic se vymontovat dá, ale pokud máte děti a vozíte je na zadních sedačkách, tak je otrávíte,\" varuje Petr Petřík. \"Spaliny se vracejí zpátky a pronikají do interiéru, bývá to i vidět, na panelech obložení se usazují saze.\"

I starý filtr pevných částic se dá podle Petříka zachránit. \"Lze ho vyčistit. Existují firmy, které ho dají do pece, vypálí v asi 600 stupních a filtr funguje dál,\" popisuje. Petr Petřík se s filtrem, který u moderních nafťáků čistí to, co jde z výfuku, zase vrací ke kvalitě české nafty: \"Všechna auta, která v cizině fungovala bez problémů, začnou po pár měsících provozu na českou naftu hlásit závadu filtru pevných částic.\"

Zdroj: http://auto.idnes.cz/udrzovat-auto-v-kondici-neni-levne-musite-mit-taky-stesti-na-servis-11z-/auto_ojetiny.aspx?c=A110823_180818_auto_ojetiny_fdv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FAP je večná téma na polemiky. To bude dlhá diskusia.

Ten odstavec o otrávení detí je mierne nadnesený. Odstránenie FAPu určite nespôsobí vracanie splodín a ich prenikanie do kabíny, ale ak auto pred vani má FAP odstránený tak si tie splodiny nasajeme do vetrania. No to už spadá do kategórie \"ohľaduplnosť\" a tá sa teraz nenosí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvrzení \"odborníka\" z i-dnes je trochu v rozporu s manuálem k Peugetovi 5008 (str.34). Tam se píše, že při signalizaci nasycení filtru pevných částic (tu kontrolku jsem na palubce neobjevil) je potřeba: \"Pokiaľ to dovoľujú podmienky premávky, regenerujte filter jazdou pri rýchlosti najmenej 60 km/h, až pokiaľ nezmizne servisná kontrolka.\"

Není zde nic o tom, že počítač čeká na jízdu po dálnici, anii o 3000ot/min. Jestli pán spíš nemyslel zatuhnutí stavitelných lopatek turbodmychadla (běžná závada TDI motorů) a doporučení jejich vypálení delší jízdou na plný plyn.

Moderní diesely, tedy CR, regenerují filtr trochu jinak...... Samozřejmě občas \"vyhnat pavouky\" z motoru také neškodí.

A tvrzení, že všechna auta co fungovala v cizině u nás nefungují, bude spíš, většina aut z ciziny má podstatně víc natočeno, než si kupující myslí a proto FAP přestane fungovat.

[upravil dne 29/8/11 20:42 od Janvac]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

právě jsem objevil na Idnesu http://auto.idnes.cz/odtsraneni-fap-dpf-filtru-pevnych-castic-fpc-/auto_ojetiny.aspx?c=A150220_000359_auto_ojetiny_fdv

zaujalo mě tam konstatování, že v Německu a Rakousku se to kontroluje

Je to propagační článek fordu.

Pokud se nemýlím, tak u Peugeotu  se dá výměna pořídit za relativně slušný peníz ( http://sluzby.peugeot.cz/filtry-pevnych-castic-fap/?codeM=CPC_Google&gclid=Cj0KEQiApbunBRDs0fba3dz484cBEiQAMsx-pw5CKiYtMlnHdEVgpBLPMr2c8uz96CeKsThOa-pB5QgaAni08P8HAQ Nedávno byla navíc akce, kdy to bylo ještě levnější (tuším, že 5kkč) a asi není důvod, aby se opět někdy neopakovala.

Mám natočeno 160 kkm, podle dia FAP v pořádku (otázka na jak dlouho). Nicméně, pokud by mě potkalo jeho totální ucpání, tak bych ho nechal vyměnit - měl-li by vydržet stejné km, tak už mě asi jeho další výměna nebude trápit. 

 

K tomu článku na začátku - vyhnat pavouky chce každý motor, nicméně u RHR motoru nepotřebuji na recyklaci držet 3000 otáček. V pohodě proběhne i kolem 2000.

Největší chybou návodu na jízdu s velkými otáčkami je, že nevím kdy si motor usmyslí spustit regeneraci. 

Takže to echám osudu - stačí jet dálniční rychlostí za 6 (+ - 2 250 otáček) a pokud je motor prohřátý a usmyslí si, ze je třeba tak si zaregeneruje sám. Pak je vhodná nějaká signalizace, že to dělá abych ho zbytečně nezastavil dřív. 

 

PS: popis regenerace u PSA dal  v sekci 308 chuck11  ve svém příspěvku

http://www.peugeot-club.com/topic/91525-signalizace-regenerace-fap-jednoducha-upravaá-úprava/?p=1524344

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...