Jump to content
Sign in to follow this  
kamion

Baterka

Recommended Posts

Myslel jsem, že baterka po 4 letech odešla stářím. Ze začátku starty až na podruhé, blikání blinkrů a výstražné pískání.

Po kontrole dobíjení (v pořadku) a výměně baterie se situace opakovala za 2 měsíce znovu. Dobil jsem baterku a po 4 měsících znovu nešlo nastartovat. (Napětí bylo těsně nad 10 V). Myslel jsem, že ekonomický režim si odpojí vše, co by zabránilo vybití baterky pod určitou mez.

V návodu je psáno že by se baterka u 307 měla kontrolovat a každé 3 měsíce dobíjet, ale tuším zádrhel někde jinde :myslim. Auto je v provozu na cesty do práce, měsíčně cca 1000 km.

Nemáte někdo nějaké zkušenosti?

Děkuji a zdravím všechny.

RV 2006 ,307, 1,6, 66 kW, 45 000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestli nejsi zběhlej v měření dojeď si k firmě ať ti to proměří,kolik ti to žere v klidu a jestli se ti to vůbec dobíjí(altík)no to můžeš zkusit večer přes vrata že přidaš plyn a oni začnou výrazněji svítit světla(ale nemusí to být na 100%)a nesmíš mít xenon...ale když budeš u firmy tak ti to změří taky,je to to nejednoduší postup...zajet a přeměřit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měnil jsi baterku za novou? A udělalo ti to znovu? Napadá mne samovolné vybíjení kvůli špatné kostře.

Neměnil jsi baterku? Jen jsi ji nabil? Může mít malou kapacitu a ta se pozná pouze při zátěži, ne v klidu na Vmetru....

Z tvojí otázky jsem přesně nepovhopil co jsi pro to udělal, aby jsi zjistil stav baterky.

Dá se měřit i při nastartovaném motoru a tím podle \"tabulek\" zjistíš jak na tom baterka je, jestli alternátor musí dobíjet moc

a naopak, zapni světla, mlhovku na prázdno a změř baterku, taky ti to řekne hodně...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myslel jsem, že baterka po 4 letech odešla stářím. Ze začátku starty až na podruhé, blikání blinkrů a výstražné pískání.

Po kontrole dobíjení (v pořadku) a výměně baterie se situace opakovala za 2 měsíce znovu. Dobil jsem baterku a po 4 měsících znovu nešlo nastartovat. (Napětí bylo těsně nad 10 V). Myslel jsem, že ekonomický režim si odpojí vše, co by zabránilo vybití baterky pod určitou mez.

V návodu je psáno že by se baterka u 307 měla kontrolovat a každé 3 měsíce dobíjet, ale tuším zádrhel někde jinde :myslim. Auto je v provozu na cesty do práce, měsíčně cca 1000 km.

Nemáte někdo nějaké zkušenosti?

Děkuji a zdravím všechny.

RV 2006 ,307, 1,6, 66 kW, 45 000 km.[/rquo

Kupil som P 307 ako 5 rocne-baterka bola este origo. Ani som sa jej pocas 3,5 roka co auto mam nechytil.Jazdim cca 1000km mesacne.Poslednu zimu uz startovala len len a pred troma tyzdnami odisla uplne.kupil som novu a dufam ze sa jej aj 5 rokov nechytim. Tebe by som poradil asi toto: economy mode odpoji aby neprislo k batery off,ale ak je nieco napojene napriamo-(nie od vyroby) myslim ine radio alebo zisilovac a pod. tak to ti neodpoji. myslim ze ti nieco vybija bateriu.Treba ist za elektrikarom.....inak si dodr...eš aj tu novu baterku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, nevím, po čtyřech letech nemůže být baterka \"odešlá\" stářím, to až tak po osmi. V Jeanovi mám baterku co jsem jej koupil (2004) a to už tam ještě dva roky byla. Sice mě tuto zimu už jasně dala najevo, že toho má se mnou dost, start přes kabely, ale ještě jsem jí ukecal. Párkrát dal na nabíječku a holka maká dál. Zatím. Před zimou jí už určitě vyměním.

2 kamion : Ty máš podle popisu asi ropáka. Tam jsou nároky na batrku trochu vetší. V každým případě si nech el. soustavu, (jestli něco nežere elekriku a dobíjení) proměřit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V servisu v pořádku. Bylo mi doporučeno, abych si očistil od barvy kostřící kontakt pod držákem baterie. Na diagnostice se zjistila sporadická závada PO341(čidlo snímače otáček tuším, ale když to netočí tak asi otáčka nebudou )

Baterku jsem nabíjel ve vozidle neodpojenu 1 hod. nabíjecí proud klesl z 10 na 9 A ! Což se mi zdálo moc dlouho.

Když jsem baterku odpojil a nabíjel dále během hodiny klesl proud na 6A a za 2 hodiny potom se nabíjení úspěšně dokončilo.

Napětí nyní měřeno po 5 hodinách po jízdě : 12,22V

zapnutí klíčku 12,02

zapnutá světla 11,85

při startu mžikově kleslo na 10,2 orientačně (měřeno digitálem)

při běžícím motoru 14,04

Po 20 minutové jízdě napětí na baterce 12,55

Proud po vypnutí klíčku po asi 2 min byl 0 mA

Ve vozidle je ze servisu namontováno radio, které vždy oddělávám.

Problém není dobíjet baterku, spíš mám strach, aby se někde něco částečně naskratovalo a nedošlo k požáru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sa zistit pri vypnutom motori aj zapalovani ci je odber z baterky.Ak ano treba vyberat poistky a zistit tak pod ktorou ten odber klesne po jej vybrati.Tak eliminujes co sa ti vybratim poistky vyplo a uz sa orientujes len na tu cast. Tam hladaj problem,pripadny skrat.Ak si nevies rady tak na noc tu konkretnu poistku vzdy vyberaj na urcitu dobu a zistis ci sa problem prestane opakovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji, něco s tím v tomto smyslu budu muset udělat. Nainstaloval jsem si tam V-metr s vypínačem. Jen mam strach, že až zjistím pokles napětí a budu chtít změřit proud, tak se mi po odpojení baterky už nic nezobrazí.

No bude to na dlouhou dobu. Dělá to nepravidelně, měl jsem podezření na centrál, či elek.okna. Tak uvidím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterka by měla nabíjet proudem max. 1/10 kapacity a alespoň 6hodin. (Jestli je baterka 55Ah, tak by proud neměl být větší, než 5A). Jde o to, že při nabíjení probíhá reakce na deskách a ta by něla proběhnout nejen na povrchu, ale hlavně v celém objemu (do hloubky) a to chvíli trvá. Jestli při nabíjení baterka moc nevaří a není moc horká tak jí nechat dobíjet, třeba přes noc. Nejlepší se nabití batrky pozná hustoměrem, ale problém \"bezúdržbovek\" je ten, že nejsou nahoře zátky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V servisu v pořádku. Bylo mi doporučeno, abych si očistil od barvy kostřící kontakt pod držákem baterie. Na diagnostice se zjistila sporadická závada PO341(čidlo snímače otáček tuším, ale když to netočí tak asi otáčka nebudou )

Baterku jsem nabíjel ve vozidle neodpojenu 1 hod. nabíjecí proud klesl z 10 na 9 A ! Což se mi zdálo moc dlouho.

Když jsem baterku odpojil a nabíjel dále během hodiny klesl proud na 6A a za 2 hodiny potom se nabíjení úspěšně dokončilo.

Napětí nyní měřeno po 5 hodinách po jízdě : 12,22V

zapnutí klíčku 12,02

zapnutá světla 11,85

při startu mžikově kleslo na 10,2 orientačně (měřeno digitálem)

při běžícím motoru 14,04

Po 20 minutové jízdě napětí na baterce 12,55

Proud po vypnutí klíčku po asi 2 min byl 0 mA

Ve vozidle je ze servisu namontováno radio, které vždy oddělávám.

Problém není dobíjet baterku, spíš mám strach, aby se někde něco částečně naskratovalo a nedošlo k požáru.

Ty máš nulový odběr 2 min. po vypnutí? No to jsi asi něco špatně měři. Nula tam být nemůže.

Hodnota dobíjení vypadá OK, ale napětí na baterce je nízké. Dobij pořádně baterku nabíječkou ( max 1/10 kapacity ! ) a pak ji nech přes noc stát ráno musíš naměřit min 12,6 pokud je to méně ani jí tam nemontuj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...