Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Doporučí někdo parametry kola pro mně? Postupně doplňovány různé náměty ....


Medvěd

Recommended Posts

Jak už je naznačeno v jiném tématu, ježíšek (Helča) je naměkko a uvažuje o zafinancování kola pro mně (cca mezi 3 - 5000,- Kč). Protože jsme ale oba v tomto oboru \"lamy\" (já jezdil naposled v roce 1990 na Favoritu - v té době jiná kola ani nebyla a i já vážil o nějakých 30 kg míň), rád bych se tu poradil, co byste jí pro mně doporučili.

Takže něco o předpokládaném využití - kolo chci jako doprovodné vozidlo na výlety s pětiletým prckem. takže předpokládám převážně asfalt (okresní silničky), vyjímečně polní cesty, určitě NE kros přes kořeny - pocitově tedy asi spíš trekové kolo typu Author Stratos (už jsem měl, ale než mi ho šlohli, tak jsem najel pár kiláků (max 40 !!!), takže nedokážu posoudit, zda je něco pravdy na tvrzení zlých jazyků, že trekové kolo není pro chlapa s hmotností převyšující 100 kg, takovým prý patří pod zadek jenom horák se zesílenými ráfky a osami).

Teď tedy něco o mně - jsem vysoký cca 185 cm (+ - 5 cm) a hmotním cca 130 kg (+ - 5 kg).

Ptám se hlavně na to:

jak velký rám budu potřebovat?

Šli byste na mém místě do trekového kola nebo mají pravdu Ti, co mně přesvědčují na horáka? (v tomto případě mně děsí větší hmotnost kola a podstatně širší pláště, z čehož vyplývá větší dřina a tudíž i menší radost z jízdy)

Je nějaký zásadní rozdíl v kvalitě výrobců typu Author, Merida, Olpran, Kellys, AC Star ? Hodlám ježíška připravit na kolo někde mezi 3 - 5 000,- Kč, za což se na Aukru už dají koupit i hezké kousky (třeba http://aukro.cz/velmi-kvalitni-trekkingove-kolo-i1766103861.html#gallery) - nejlepší by ale bylo kolo z Prahy, které bych si mohl zkušebně projet

Kupovat budu zřejmě přes Aukro (nové kolo se mi znovu zlodějům nabízet nechce)

[upravil dne 28/8/2011 21:06 od Medvěd]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

99% kol je do max vahy 120kil , pak je už kategorie v přepočtu nad dvacet tisic. na Meridu v teto ceně zapomen, Author a olpran bych vynechal Kellys je takova rozmna cesta kvalita cena. Horak je pro tebe určitě lepší variantou , na trekovym bys musel nechat zesilit osky a ráfky, co tyka velikosti tak ja mam na 198 cm 21\" rám ale mužeš klidně menší , dohoniš to pak polohou sedatka a řidítek , stoprocentně počítej s investicí za větší sedlo, na ty naše zadele klasicke sedlo je zatrest.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Medvěde, kdybys měl zájem mám kamaráda co prodává kola. Za cenu 5000,- bych ti možná od něj doporučil vzít nějaký jetý kolo. Mám fyzický parametry zhruba jako ty a taky jsem bral od něj trekingový kolo přes jeho protesty a už jsem ho vyměnil za horáka - sice stál dost, ale zas je to nový kolo.

Takže já radím než za 5 nový, to radši za 5 ojetý servisovaný a o tři třídy lepší.

Je to sice 100km z prahy, ale kolo by ti určitě sehnal a klidně bych za ním s tebou zašel - doporučuju ho s klidným svědomím.

[upravil dne 20/8/11 od kirkiz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....

Takže já radím než za 5 nový, to radši za 5 ojetý servisovaný a o tři třídy lepší.

[upravil dne 20/8/11 od kirkiz]

Uvažujeme podobně - díky za nabídku, možná se Ti i ozvu (Havlbrod není daleko a kontakt se hodí).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medvěde, v téhle cenové kategorii je pevná vidlice naopak velkou výhodou, odpružené vidlice na kole za pár tisíc jsou prakticky nefunkční a jen zvyšují váhu kola. A u trekkingu navíc subtilní, nevydrží pořádně ani moji váhu, natož tvoji. Solidně fungující robustní odpružená vidlice na tvoji váhu by stála aspoň 6 tis., a pravděpodobně bude k sehnání jen na kotoučovou brzdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Být tebou tak si raději přidám a koupím si něco kvalitnějšího co se pod tebou nezkroutí.Jelikož kola v této cenové hladině jsou pěkný bláta a s tvými proporcemi :D bych neriskoval prasknutí vidlice a pod.Někde maličko skočíš,stačí obrubník a jdeš.Nemluvě o výměně středů a tak.Budeš je měnit Xkrát do roka.Pro nic za nic se neříká \"Nejsme tak bohatý aby jsme si kupovali levné věci\".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medo, ram rozbodne 22\" ! Min pro Tebe ne.. a vyber kola bys nemel podcenit protoze se Ti na nem bude jezdit spatne, nebude Te to bavit, seknes s tim..... Jinak pokud chces koupit kolo do 5 tisic tak jedine uz jete, rozhodne ne nove... jak zde bylo receno, bude to kolo o tri tridy vyse a bude mit mnohem kvalitnejsi komponenty, takze se Ti nestane ze treba se budes chtit rozjet a praskne Ti retez, nebo se urve rovnou cela prehazovacka (jako se to stalo mamine, ktera si kupovala kolo nove za 7k a kdyz jsem na nej vlezl v 15ti ja, tak praskl retez a pak se dojeb*la i cela prehazovacka) pokud budes mit zajem, tak jsem Ti k disp a muzeme se nekdy nekde sejit.. i kdyz jsem oproti Tobe jeste maly piivo tak jsem jednu dobu jezdil docela dost a trochu se v teto problematice vyznam.... stejne to je i se servisem kola, rad Ti cokoliv muzu opravit a odmenou mi budiz dobry pocit, a to myslim vazne ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sem taky resil tenhle problem, mnel sem vtedy kolem 110, ted o neco vice :D

Nakonec sem koupil zhruba v tve hodnote Demu ... Ram to mnelo 19 tku, ale jak bylo psano, vyssie sedacka a je vybavene. Horak sem koupil z dvojitymi rafkami, a na horske kolo sem si dal pomerne uzke pneu, jake se pouzivaju na trekovych kolech. Vidlica byla samo pevna, a v tomhle presne souhlasim s oddiem, na lacnych bikoch je odpruzena predna vidlice v strasnej kvalite ...

Neodpruzene predne vydlice bych se nebal. Kolo sem nechal v serii, dodelal sem iba povinne odrazky a svetilka, a hodil sem tam zelezne pedale. A nemnel sem s nim problem. Ted s nim uz nejaky ten cas nejezdim, ale kdyz sem ho odkladal, nemnel sebemensi problem, a to sem s nim jednu dobu kazdy den chodil do prace, s prace a vecer na pivo ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medo, ram rozbodne 22\" ! Min pro Tebe ne.. a vyber kola bys nemel podcenit protoze se Ti na nem bude jezdit spatne, nebude Te to bavit, seknes s tim..... Jinak pokud chces koupit kolo do 5 tisic tak jedine uz jete, rozhodne ne nove... jak zde bylo receno, bude to kolo o tri tridy vyse a bude mit mnohem kvalitnejsi komponenty, takze se Ti nestane ze treba se budes chtit rozjet a praskne Ti retez, nebo se urve rovnou cela prehazovacka (jako se to stalo mamine, ktera si kupovala kolo nove za 7k a kdyz jsem na nej vlezl v 15ti ja, tak praskl retez a pak se dojeb*la i cela prehazovacka) pokud budes mit zajem, tak jsem Ti k disp a muzeme se nekdy nekde sejit.. i kdyz jsem oproti Tobe jeste maly piivo tak jsem jednu dobu jezdil docela dost a trochu se v teto problematice vyznam.... stejne to je i se servisem kola, rad Ti cokoliv muzu opravit a odmenou mi budiz dobry pocit, a to myslim vazne ;)

Nabídky si vážím a až to bude aktuální určitě se ozvu. Děkuju předem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, radsi koupit nejake kvalitni a udrzovane jete kolo, ktere bude o tridu lepsi.

Za 5t nekoupis poradne nove kolo, a popravde, i to jete nebude zadny zazrak.

Ja jsem si na jare kupoval nove horske kolo, zacinal jsem na cene 15tKc a nakonec, po precteni kupy recenzi a for, jsem koupil za temer 25tKc...

Ve tvem pripade bych urcite bral pevnou predni vidlici, ty levne jsou nehorazne smejdy, na tvou hmotnost uplne nevhodne.

Ram v rozpeti 19\" - 22\", kazdy ma jinou geometrii atd., je treba si to pred koupit nazivo poradne vyzkouset! Klidne muzes vzit trosku mensi (napr. 19\") a dohnat to vyssi sedlovkou a predstavcem...

Ja merim 187cm, mam asi 84kg, a do letoska jsem mel 19\" ram Author Vision, ktery mi hodne vyhovoval. Nove kolo mam 21\" a rekl bych ze velikost je tak na hrane.

Pohledej si na google \"jak vybrat velikost ramu\" ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velikost a geometrie ramu se da dohnat sedlovkou, posouvanim sedla a delkou, pripadne naklapenim predstavce. Jinak bych teda koupil spis horsky, kvuli vaze. Muzes na nej koupit pneu bez hlubokyho vzorku a pojede to po silnici taky dobre.

Do odpruzenych vidlic se daji koupit tvrdy pera, ale ta vaha bude stejne problem. Karbonovy vidle zase jsou drahy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medvěde, nechci Tě urazit,ale při Tvé hmotnosti je kolo problém...,jinak kup nejspíše horské, v té ceně starší ojeté, určitě nebudeš s klukem dělat dlouhé štreky a na pojíždění po kvalitnějších cestách se i s horákem dá...:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem přispěvatelům za rady, při jejichž pročítání jsem dospěl k tomuto výsledku:

a) Počítám s tím, že v daném cenovém rozpětí budu pořizovat 100%ně kolo starší (to jsem předpokládal už když jsem dotaz psal, nová kola pod 10 000,- Kč jsou prý pouťovky a pro chlapa mých proporcí jsou zcela nevhodná).

b) I z Vašich rad mi vychází, že se mám vyprdnout na treková kola a koupit kolo horské - ač z této skutečnosti nejsem nadšen, jsem rozhodnut jí prostě přijmout jako fakt a nevzpouzet se

c) Překvapilo mně odsouzení odpružené vidlice, ale rádci asi vědí proč (radí mi to několik lidí) a tak holt bude zřejmě kolo s vidlicí pevnou.

d) Co se velikosti rámu týče - někdo radí 19´´, někdo 22´´, asi to dopadne tak, že se obrátím na Jimmyho a vybereme něco v Praze, abych si kolo mohl přímo vyzkoušet.

Nemám ambice lámat rekordy a na jaře se chlubit, kolik stovek km jsem urazil od koupě kola, ale zase bych byl rád, kdyby se kolo pod mou maličkostí nerozložilo na prvočinitele během prvního víkendu.

Takže ještě jednou všem účastníkům diskuze děkuji a toto vlákno hodlám intenzivně sledovat i ve dnech příštích, takže kdo má ještě nějakou radu (nebo třeba přímo tip na kolo pro mně vhodné), ať směle píše dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K výběru typu kola - na horském jsem najezdil desítky tisíc kilometrů převážně po asfaltových cestách. Není to problém se \"silničními\" plášti. Jsou rozměrově na horské kolo, ale mají místo špuntů hladký vzorek. Problém ale je, pokud pak chceš zabrzdit v terénu třeba na popadaném mokrém jehličí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesouhlas s horským kolem. Pro podmínky, co Medvěd zadal - pouze silnice, jen v nouzi nejvyšší polní cesta, lesní cesta s kořeny v žádném případě - je horské kolo nesmysl. Běžná horská kola nejsou dimenzována víc než trekkingy, a takhle levná už vůbec ne. Náboje jsou stejné, ráfky se i v rozměru 622 dělají zesílené, když je bude chtít vyměnit, jinak MTB i trekking se většinou dimenzují na shodných 120kg max. Vidlice bude stejně pevná, takže ani tam rozdíl nebude. A s jeho výškou si pořizovat 26\" kolečka na silnici je prostě blbost, šířka pláště není všechno, ten průměr je taky znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oddie, mas naprostou pravdu, urcite to znat je.. proto uz se na novych horskych kolech pouzivaji 28\" misto 26\" kola :) zase to ma nevyhodu ze kolo neni tak obratne... ja kdyz jsem jezdil tak jsem mel vzdy pneu se stredovym vodicim prouzkem a po stranach drapaky kdyz jedu v lese... a na silnici jsem nemel problem udrzovat tempo s cyklistama na silnickach... ;) a k tem vidlicim - neni vzdy pravda ze levna vidlice znamena zbytecnou vahu a minimalni funkci... ja mam na kole vidli za neco malo pres 2tisice (pruzina/olejova lazen) a protoze se o ni staram tak funguje naprosto krasne jenom v zime je dost tuha a pri delsi zatezi taky ztuhne... jinak je prijemne mekka a je videt jak i na minimalnich nerovnostech krasne pracuje... Jinak Medo, kdyztak muzu svoje kolo nekam privest a muzes si ho treba napar dnu pujcit... pak bys lepe vedel jestli bys chtel vetsi ci mensi ram....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale 29\" horske kolo (ne 28\" ;) ) nekoupis za 5t. Co jsem tak zbezne kouknul, tak ceny zacinaji na 10-12tKc.

Cloveku co vazi 130kg bych vidlici za litr fakt nedoporucoval, protoze ji brzo odrovna. A kdyz budes mit na kole za 5t vidlici za 2t, tak ti logicky zbude mensi rozpocet na kvalitnejsi komponenty, oproti ocelove vidlici za 200Kc.

Navic pro jezdeni po asfaltkach neni odpruzena vidla nutna.

Mlada ma na kole taky nejakou levnou RST Gila, uz nekolik let, pro 60kg holku je to v pohode, ale kdyz jsem ji zkousel ja, tak mi prisla dost mekka i co se pruzeni tyce, i celkova \"mekkost\" materialu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...