Jump to content
Nová verze fora, prosíme o trpělivost, ladíme ×

Generálka motoru 406 coupe 3l 140kw - VYŘEŠIL STRAKI007


Recommended Posts

Zdravím,mám problém s motorem.

Začal mi z něj téct olej a to docela dost..Byl měněný simering na klikovce(mezi převodovkou a motorem),protože olej údajně unikal tam..Na chvilku to přestalo a teď to teče o hodně dřív,než předtím-ale je možné,že to teď teče jinde..Těžko se to lokalizuje,spodek je uplně celý od oleje.

Další věc je,že mám pocit jakoby motor zlenivěl-netáhne tak jako dřív.

A když ho pořádně vytočím,tak teprve při cca 6000 otáčkách najednou prudce přidá..(možná žeto bude něaký senzor otáček nebo tak-netuším)

A jako bonus mi tam cosi klepe - hrozně těžko se to popisuje-udělám video a přidám ho sem.(pravděpodobně je to výfuk,nebo něaký silentblok-né přímo motor)Klepe to pouze při akceleraci(do kopce to klepe víc a z kopce skoro vůbec...)

Otázka zní-kdo by mi byl schopen pomoci?-tím myslím servis.

Nemám totiž dobré zkušenosti a tak se chci zeptat,jestli znáte někoho,kdo se v tom opravdu vyzná..

Pravděpodobně bude nutné vyměnit něaká těsnění atd,při té příležitosti bych rovnou chtěl udělat rozvody.

Přemýšlel jsem i nad generálkou motoru,auto prodat rozhodně nechci..

Děkuji všem za rady. :papa

[upravil dne 13.1.2012 22:57 od razor]

Link to post
Share on other sites
  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest dreamtalks

takhle na dalku ti moc nepomuzu, ale neco ti poradit muzu.

Olej: jestli mas celej spodek od oleje bude to nejspis tesneni u vany. Ono tam vlastne tesneni neni, jen se tam silikon na utesneni. Jakmile to netesni je olej diky tlaku vsude kolem.

Pokud ti motor zlenivel muzes udelat zprvu par zakladnich veci, nez se pustis dal.

1. skoukni skrtici klapku jak je na tom. Pokud bude spinava usazena, tak ji vycisti.

2. Jak je na tom sani ? Ona ta originalni hadrova trubice muze byt spatna a je mozny ze se pri nasavani vice vzduchu samovolne smrstuje.

Zkus ji odpojit od airboxu a pokud bude motor reagovat na plyn lepe ( to zkousej se stojicim autem ) tak bude problem tam.

3. Ocisti konektory teploty vzduchu a kontrolni jednotku u klapky.

4. Svicky bych taky zkouknul. K tem zdnim se blbe dostanes, protoze musis odendat sani. Urcite ti pomuze tenhle navod ( http://www.coupe406.com/documents/Tutoriels/Visu-calameo.php?titre=Remplacement%20des%20bougies%20sur%20V6%20194&lien=000548101ac59f09140e2&auth=r97W7MPb5JUc )

Po kazdem kroku doporucuju vyresetovat ridici jednotku tim ze odpojis baterku tak na +- 1 hodinu. To ze se jednotka vyresetovala poznas po startu ze ti chvilku budou kolisat otacky nez si je sama jednotka prenastavy .. pak to bude OK a jed to projed.

Co jsem napsal jsou veci, ktere si muzes udelat sam, a nic te ( krome svicek ) nestoji. Tak pak dej vedet jestli to pomohlo, nebo ne. Dal by jsi asi musel zajit na diagnostiku, kde jsou schopni vycist pripadne problemy v elektronice.

Link to post
Share on other sites

O.k..děkuji za rady.

Ještě pro upřesnění-motor je vážně silnější než originál,bohužel nevím,co přesně je oproti originálu jinak..

Je tedy pravděpodobné,že to ten motor prostě nezvládá-i když žádná brutální úprava to asi nebude,ale i tak.Znát to prostě je.

To s tím sáním už jsem udělal-tu trubici jsem vyhodil-ta byla fakt strašná(bylo v ní dokonce bahno..),ale žádná změna..

Podívám se ještě na tu klapku.

koukal jsem do toho a je tam vidět i pár konektorů,který jsou uplně od oleje,takže asi moc nefungujou-to zkusím pročistit..

Problém s olejem bude asi bohužel horší než jen těsnění vany,protože motor je \"oblitej\" už někde od půlky motoru..

Skoro to vypadá,jako by to teklo na více místech,proto bych potřeboval auto pořádně zvednout,vyčistit a sledovat co se kde děje..

Pokud je to ten simering na klice,tak je to asi K.O - protože ten je novej a chlápek co to měnil mi říkal že tam může být vyjetá drážka a že to poteče skrz to-ale když to rozebral,říkla,že tam drážka vidět nebyla,ale prej může být tak malá,že nebude ani vidět.,tak nevím..

Pokud by byla vážně vyjetá drážka na klikovce,je něaká možnost opravy?(kromě výměny,protože fak nevím kdo by to udělal)

Na tomhle motoru je nejhorší to,že tam vůbec není místo a někam se podívat je skoro nemožný(pokud nemáš dílnu a nemůžeš to postupně rozebrat)

Zespoda taky není zrovna místo..

No nic,budu dávat postupně info co dělám a jak to vypadá..

Pokud by někdo znal někoho opravdu šikovnýho,tak dejte vědět...

Případně bych nechal udělat i tu generálku... :)

Link to post
Share on other sites

ja nestrasim...ale osobne vidim menej roboty v tom vymenit motor, ja viem, vela ludi mi tu hovori ze to je posledna alternativa, ale nechapem preco :myslim

mne keby motor robil hento uz je davno von, doma mam jeden nahradny, tak nevidim v tom problem

teraz ten moj ide super, uvidime dokedy ;)

Link to post
Share on other sites
Guest dreamtalks

... ale i tak nikdy nevis v jakym stavu vlastne ten \"novy\" motor je. Asi vic nez novy motor bude potrebovat mechanika, kterej tomu rozumi a budto mu to da do kupy, a nebo poradi novej motor.

PS: to ze motor je silnejsi nez original trochu smrdi. Takze vlastne ani nevis kdo jak co se vtom rejpal ? Asi bych to hned vzal na diagnostiku a zjistil jaky udaje ztoho litaji. Asi ho nikdo neprevrtal, ale mohl ti preprogramovat ridici jednotku, ktera ti ho odrovna. Tohle bude chtit nejakyho machra aby se ti na to kouknul. Zkusil jsi Strakiho ?

[upravil dne 15/8/11 od dreamtalks]

Link to post
Share on other sites

jj...to je jasne...ale ak je ten \"novy\" motor bez problemov, pripadne je moznost ho odskusat este pred vymenou....nevidim problem ;)

a dnes sa ten motor da zohnat za cenu....ze to nema cenu opravovat ten stary :D

Link to post
Share on other sites

mno nevim ja osobne kdybych se poustel do generalky motoru tak asi ne v aute ale motor pujde ven.

taky mam jeden motor v zaloze. nevim kolik do takovy generalky chcete vrazit penez ale cena jetyho motoru dnes neni extra vysoka. je to asi jen otazkou priorit a moznosti, kazdeho majitele.

Link to post
Share on other sites

Čus,to že se v tom někdo rejpal vím,ale jak,to už ne..jediný co mi předchozí majitel tvrdil je,že je tam jiná jednotka,která je dělaná na zakázku přímo pro tenhle motor-jen ta jednotka stála údajně 35 000kč.. auto bez problémů točí cca 9000 otáček..není tam žádný omezovač.

Ještě je tam prej upravený vstřikování,ale to vážně nevím..Ani nevím co za úpravu by to muselo bejt.

Na dálnici jelo podle gps 272 km/h-tachometr ukazoval uplně do míst,kde nejsou vůbec čísla.

To auto už jsem takhle koupil a v podstatě se můžu jen domnívat,co se s tím vlastně dělalo.Žádná dokumentace úprav k němu není.

Jelikož do teď sloužilo uplně bezproblémově,neměl jsem ani důvod to řešit.

Jen ještě chci říct,že takhle strašlivě samozřejmě normálně nejezdím-to bylo jen jednou,aby se vyzkoušelo co to dá..

A je to už skoro 2 roky,takže ty závady s tím přímo nesouvíïsí.

Nicméně je mi jasný,že to je pravděpodobně kámen úrazu a že to ten motor prostě časem nevydrží..

To je další věc,proč nechci kupovat jinej motor,protože když koupím jinej,tak prostě takhle nepojede...

A já už si na tu sílu zvyknul..Motor chci rozhodně zachovat za každou cenu.

Auto prodávat taky v žádným případě něhodlám.....

Tohle si fakt sám neopravím..potřebuji člověka,co se v těch motorech vyzná..

Ideální by byl např \"Tom406\" ale nechci ho otravovat a navíc bydlí trochu z ruky..

Já jsem z prahy a on snad z ostravy..

No nic,budu to pomalu řešit-zatím koupím jiný auto a coupe nechám odpočívat a pomalu ho budu dávat dohromady..(za pomoci odborníků)

Určitě sem budu dávat i fotky.

Prozatím očistím všechny konektory.. :roll

Tak se zatím mějte. a díky za rady.

Link to post
Share on other sites
mno nevim ja osobne kdybych se poustel do generalky motoru tak asi ne v aute ale motor pujde ven.

taky mam jeden motor v zaloze. nevim kolik do takovy generalky chcete vrazit penez ale cena jetyho motoru dnes neni extra vysoka. je to asi jen otazkou priorit a moznosti, kazdeho majitele.

Určitě je to otázka priorit a finančních možností-s tím souhlasím.

Priorita u mě je zachovat původní motor.

Nevím kdo by dokázal tu generálku udělat...

Pokud o někom víte,tak sem s ním =)

Link to post
Share on other sites

V tvem okoli je clen straki, ktoreho vsetci vychvaluju do nebies :)

Uz podla pocutia, resp citania, by som sa mu nebal zverit auto, byva v Chomutove, az tak daleko od ruky to nemas. Ja by som sa s nim dohodol, a zaniesol to jemu ...

Inak 272 km/h na coupe a 9 tis. otacek ? Docela husty ...

Link to post
Share on other sites
V tvem okoli je clen straki, ktoreho vsetci vychvaluju do nebies :)

Uz podla pocutia, resp citania, by som sa mu nebal zverit auto, byva v Chomutove, az tak daleko od ruky to nemas. Ja by som sa s nim dohodol, a zaniesol to jemu ...

Inak 272 km/h na coupe a 9 tis. otacek ? Docela husty ...

Dobře,tak díky,já se mu ozvu..

Ta rychlost byla fakt hustá,ale bylo tam cca 8500 otáček a jelo to už vážně na hraně..jeli jsme tak asi půl minuty,pak jsme ubrali na 240km/h a připadalo mi že stojíme =)

Link to post
Share on other sites

Kolik má najeto ten motor po té úpravě?

Ten omezovač v 6.5 tam neni pro srandu králikům a samozřejmě pokud to točí víc, tak se neskutečně rasí.

Pokud dobře vím tak motor 3.0 je podčtvercový tzn. že konstrukčně by to nějaké vyšší otáčky mohlo snést, ale 9tis. asi jen těžko.

Nevíš jestli je nějak vyřešené mazání a vyvážená klikovka na ty otáčky. Ten motor už může být taky fest vybroušený a jak řiká Y2K vzít radši jiný motor a nafrkat na něj ty nesmysli z toho starýho.

Podle mě by bylo teď nejrozumnější vzít telefon a zavolat předchozímu majiteli ať se o tom něco dozvíš a třeba ho i něco napadne.

Link to post
Share on other sites

No..na chodu motoru nejsou znát žádné vady nebo nepravidelnosti.Teď jsem natankoval plnou a i to \"lenošství\" přestalo..zase to jede normálně...

Tankuji tam pouze Verva 100 na Benzině.

Je možné,že jak to bylo líný,tak to bylo tím,že tam bylo hrozně málo benzínu...

V podstatě teď jediná věc,která je opravdu akutní,je ten únik oleje...

Jinak-kolik má najeto po úpravě netuším a na předchozího majitele už kontakt nemám..

Auto jsem si kupoval jako uplný neznalec tohoto modelu,postupem času jsem teprve zjistil,že to není uplně sériovka...

Zase bych byl nerad,aby jste si myleli,že je to něaký rally speciál nebo tak...žádný brutální úpravy tam nebudou..

podle mě to bude všechno v tý elektronice(jednotce) nechce se mi moc věřit jakýsi \"úpravě vstřiků\" na motoru není na první pohled nic nestandartního..

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...