Jump to content

úředním jazykem na SVK je pouze slovenština?


Recommended Posts

Kolegové ze SR , ptám se jestli je nutné překládat nabídky slovenským firmám do slovenštiny.

Zatím jsem je psal pouze v češtině ,cca 22 nabídek a vždy bez odpovědi ikdyž doručenky a přečtenky mi vždy přišli.

Co dělám špatně? Nebo je to problém \"rasovej\"? :D

Link to post
Share on other sites

co viem tak na uradoch sa akceptuje aj cesky jazyk. aspon u dovozov aut to tak je...

rasovej snad ne... to urcite nie... ale mozeme to skusit tak ze tie iste ponuky posle slovensky zastupca P-C...

zalezi co bolo v nabidke a za ake peniazky... ci boli ponuky zaujimave, ale do toho mna nic :D

Link to post
Share on other sites

Celkove slovenske firmy tazko reaguju na mailovu komunikaciu :) Svojich zakaznikov sa dlho snazim ucit, nech pisu len maily, bohuzial ... Pre mna je to najlepsie, pretoze to mam jasne zapsane, nemozem na to zabudnut, a nemusim si nikde n ic zapisovat... Ale to jsem uz OT

Proste celkove tu firmy pocuvaju len na telefonat, a najlepsie osobne stretnutie ... Funguje to tak v celem nasem segmente.

Skusil bych to poslat este do slovenciny, a kdyz ne, skorej telefonaty, zda si mail precetli, ci maji otazky, jak na tom sou, atd ... Vetsinou se pak rozhybou :)

Link to post
Share on other sites

To nie je pravidlo :) S podpisom nemám problém, vätšinou mi prídu z firiem maily z vizitkou, tj meno, priezvisko, funkcia, mail, tel, pevna linka, fax, a hlavicka firmy :)

Problem ale celkove je, nez lide odepisou, a jak na mail reaguju... Na Sk je to zle ... Nie je to ale kazda firma, ale v mojom pripade vätšina.

Link to post
Share on other sites

Já nevím, ale úřední jazyk ještě neznamená, že bych se soukromníkem nemohl komunikovat v jakémkoli jazyce, pokud se na tom shodnem. Úřední je úřední nejspíš proto, jak komunikovat oficiálně s úřady. Ne se soukromými subjekty.

Link to post
Share on other sites

Je to možný, ale 70% vyplněných údajů v shopu jsou bez diakritiky (snad dodržují jen firmy), v česku asi 10%.

Nedávno se stala zajímavá věc. Shop automaticky po každé objednávce pošle na email potvrzení.

Zpátky mě došel mail s větou \"Neotravujte ma už! Nevyžiadané maily si neprajem.\" :)

Link to post
Share on other sites
Je to možný, ale 70% vyplněných údajů v shopu jsou bez diakritiky (snad dodržují jen firmy), v česku asi 10%.

Nedávno se stala zajímavá věc. Shop automaticky po každé objednávce pošle na email potvrzení.

Zpátky mě došel mail s větou \"Neotravujte ma už! Nevyžiadané maily si neprajem.\" :)

Mam pocit ze prichadzas do styku s nie prave objektivnou vzorkou slovakov. Mal by si zmenit klientov.:papa
Link to post
Share on other sites

ono je to spiš proto, že jak píše Lubk0.....maloktora slovenska firma odpoveda na maili......ja som sa s tým stretol len ako zakznik u par stranok, či firmach reaguju pouze jen na telefon aj ked v kontaktoch maju ale 4 maily vypísane, no nereaguju ani na jeden :)

Link to post
Share on other sites

Presne tak :) Ja mam osvedcenou metodu, pokud mi to uplne nehori, tak napisu mail, kte popisu vsechny podrobnosti ... Kdyz neodpovedi do 2 praconich dnu, tak tam telefonuji, normalne se slusne pozdravim, predstavim se, a poviem ze som im vtedy a vtedy posielal mail, ci mali cas, a ci si ho pozreli ... Vetsinou se stretavam z odpovedi, ze bud \"nestihal sem\" alebo \"len sem si ho zbezne precetl\" ...

Tak je vetsinou pozadam, aby si ho precetli, a ze kdy mi asi tak odpovi. Vetsina z nich povi, ze jeste v ted den, nebo na druhy ...

Pak sou pripady, ze i take nic, a tak jim zase telefonuju, a predstavim se, a poviem, ze mi sami povedali, ze vtedy a vtedy odpovedia, a teda ze uz je den po termine, a nic :) Nekdy se tento kolobeh opakuje aj 5-6 krat, verte ci nie :) Ale ja terminy nikdy nenavrhuju, ja jdu jen za terminmy, ktere dana firma sama pozrie. Ked mi povie ze tento mesiac nemam cas, zavolajte napr v septembri, tak 2-3 septembra telefonuju, je jasne ze na to zapomneli, a zas mi povi jinej termin, a takto dokola :)

Je to hruza, neni takto samozrejme 100 procent firemnych klientu, ale proste je ich väčšina. Nerad rešim veci cez telefon, nejradši mam mail, a nasledne osobne stretnutie. Co sa povie do telefonu nemusi platit, a kazdy na to moze zabudnut, co je v maili, je v maili, a kedykolvek sa k tomu mozem vratit :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...