Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Starej mazlík 405


Háček

Recommended Posts

takže máme za sebou celkem zajímavej víkend , cca 550 km po kempech atd .. od tábora , přes orlík až po nechranice .. bohužel u nechranic ráno při odjezdu začal stávkovat a vyblil všechnu vodu ven .. až budu mít čas projdu znova všechny hadice , jestli jsou správně zapojený, jestli neni něco někde ucpaný a podobně, protože ty hadice jsou tvrdý jak kráva a při studenym motoru se po otevření víčka na chladiči (expanzce) valí voda ven ale např na termostatu je sucho ( zjištěno při jeho výměně , dal jsem tentokrát magneti marelli ). Nejde mi do hlavy to že se při studenym zhasnutym motoru valí voda ven ... zas na druhou starnu vim že je to všude utěsněný a nikam no neuchází .. :D .. no budu laborovat dál .. napadla mě ta přepážka jak je připojená expanzka na chladiči , jestli se tomu tak dá říkat .. je myslím sundavatelná, tak ještě tam by mohl být zakopaný pes, bohužel jak to tak bývá , náhradí chladič jsem asi před pul rokem vyhodil že to už dál skladovat nebudu .. :D 

Na Orlíku

392588009_WhatsAppImage2021-07-03at17_25_29.thumb.jpeg.c405337fe2a341a78d98a949d0a2145c.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar párky.. Ted pod tim werkem lezim a nemuzu na nic prijit, našel jsem jakej si domek s vodnima hadicema na bloku zezadu, vede z nej 8mm hadicka co ma tak 15cm a nikam nevede.. 😄 viz obrazek.. K čemu to je a kam to vede?.. Podle tvaru domku a mista kam je navedena hadicka bych typnul ze jde o nejakej ventil.. 

sketch-1625849087999.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Hlava dneska sundána, fouklo to mezi třetím a 4tým válcem (prvním a druhým francouzi to mají myslím opačně ne ? :D ) , praskla mi vačka na kuželu pro rozvodové kolo .. takže dědeček mě začiná trochu lézt krkem, ale objednám novou a doufám že už bude klid, hlava je na místě, zítra dozapojím co pujde a vytlačim ho ven z garaže .. 

1458033078_WhatsAppImage2021-11-13at19_20_21.thumb.jpeg.ccc1d5a732800a2642ef88f59a33aac2.jpeg  1049639831_WhatsAppImage2021-11-13at16_34_44.thumb.jpeg.8535c69352142458466c3210d4494e55.jpeg  1691395613_WhatsAppImage2021-11-13at17_14_06.thumb.jpeg.c741d50a8ee54bed9a5c5803a8ecbb3d.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve středu dorazila vačka, bohužel jiná na vývěvu na hlavě což já nemám (nebyl obrázek k tý co jsem objednal ani popisek :grr ) Objednal jsem tedy druhou , tuhle vrátím .. tak snad už bude ten duchodce pojízdnej :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vidím vývěvu na řemenu 😯--to měla i 405 ??  myslel jsem, že to skončilo s motorem 1.8 D :myslim, ale už jsem taky skleroza..., teď si vzpomínám, že jsem pak viděl pežota 205 1.8 D z roku 1998 😯, vyrábělo se to pořád někde v Portugal nebo Espaňa a ten motor už měl vývěvu z boku hlavy...

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele vubec netuším, dle papíru je to 89rok, 51 kw , na bloku je ale štítek djz což by měl být 47kw a mám k němu někde puvodní německý papíry . takže je dost možný že to zbastlený :D ale v tom já nejedu ja už to jen opravuju .. :D co se motoru týče 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už tu debatujeme mám dotaz .. 

Stále mi prosakuje olej mezi vanou a blokem , v místě na straně u převodovky , je vedle závitu na šroub vany díra, z ní to podle všeho dojí plnym tlakem jakoby to byl kanál na nějakou přípravu nebo něco , vede z bloku rovnou do styčné plochy vany takže to pere tlak oleje do těsnění a proto prosakuje , je to jediný místo kde ted aktualně teče olej, po jízdě to hodí pár kapek ale na volnoběh to třeba po 5 minutách vybleje louži o pruměru 15cm ..  Nejsem si jistej ale možná tam chybí nějaká záslepka na závit, je možný že jsem ji vyšrouboval jak jsem stavěl motor a chtěl jsem to vyčistit, bohužel je to už nějaký pátek a já si teda nepamatuju že bych něco takového povoloval

image.png.f7b51cb07f5da1f040986b3458d159ba.png

Upraveno uživatelem Háček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to s tou vanou jsem si taky myslel ale právě že není , připadá mi to jako příprava na takový mezikus co se dává mezi blok a vanu , myslím že jde  o ostřik pístů u TD ale nejsem si jistej, pokud bude čas, znovu shodím vanu a prozkoumám díru blíže :D

Ještě je mi divný že ta díra je i na novém těsnění , takže to musí být příprava budto pro jinou vanu nebo něco takového 

možná jsem na něco káp, u hliníkový vany (u jinejch modelů ) je tam vodící čep 8mm pro vedení vany , což by dávalo smysl , ale proč bych vyndaval zátku když tam ten čep nebyl , jelikož mám plechovku na který otvor na tohle ani není , no každopádně bude muset olej a vana dolu , takže až budou chechtáky a čas tak vypustím, sundam a nějak to vykoumám a rovnou vyměním olej .

Upraveno uživatelem Háček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klasika, tohle dělalo u většiny, akorát doteď netuším proč.... :roker  Trysky ostřiku pístů jsou přímo v bloku....

Nechceš upravit název vlákna ze "Starej mazlík 405" na Starej hajzlík 405" :myslim  Samozřejmě dělám srandu, kdysi jsem fungoval nastejno :super

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v nejhorším bych tu díru (olejový kanál)ucpal zátkou a Loctitem (pokud je tam závit) a vyvrtal směrem od kliky otvor cca 6-8 mm do toho kanálu, aby měl olej cestu do vany, nemůžeš to jen ucpat si myslím

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hafity - jojo starej hazlik to je :D to jsi trefil

no je mi divný že to dřív před rozebráním motoru tady neteklo, teda jako byl poblitej celej motor, ale tohle místo jsem nikdy neřešil , většinou gufera na vačce, klice atd , pak mezi blokem a hlavou ale tohle ne e . Jsem ted trochu nachcipanej (asi kovid) tak až bude čas a já fit tak to sundam a omrknu to, mam z prace připravený kolík 8mm , prozkoumám zda tam je závit a nějak to vyřeším . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

Po delší době sem se usadil k foru tak přiložím i do tohodle kotle .. 

Dědka sem vytah na vejlet do prace a rano sem musel dolejvat vodu, v praci jsem potom odpoledne zjistil že mi zase prdla hadice od domku termostatu k výměníku tepla oleje co je pod filtrem, jelikož je to starej vergl budu hledat nový hadice případně to vyřeším kolenama a trubkou.. další hadice (hadička ) co je od domku termostatu na spodní část chladiče, vstupy má asi 12-14 mm ale hadička je tak 8mm vnější pruměr a po rozříznutí má vnitřní pruměr asi 3mm , vede mě to k zamyšlení že jde o odvzdušnovací hadičku , je umístěna na nejvyšším bodě motoru a vede dolu do expanzky na chladič. jak píšu, zkusím sehnat hadice at to mužu ještě vytahnout na nejaký to spaní v terénu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...