Jump to content
Cyklon

Lakování motoru

Recommended Posts

Zdravím, trochu se divím, že toto téma ještě nikdo neotevřel. Je to docela atraktívní, ale má to své zádrhele.

Hlavní problém asi je ve vhodném výběru barvy, aby vydržela vyšší teploty a byla odolná proti oleji a odření.

Myslím, že by byly dobré barvy na brzdové třmeny nebo ještě lépe Komaxit :myslim

Zatím jsem zkoušel takto vylepšit plechové víko ventilů, ale dělal jsem to cestou minimálního odporu, takže demontáž, důkladné odmaštění (Arva pak nitro-ředidlo), obroušení rezavých fleků, lehké obroušení celého povrchu, odrezovač, základovka ve spreji a finální stříbrná (podoba chromu) ve spreji.

Je to jen takový první nástřel - omlouvám se za ty špinavé otisky prstů :mad:

cimg4318_640.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest StibTo

kdyz uz to sem davas (jelikoz mas dost podobny motor) - prozrad svuj figl na nandani vika ventilu zpatky ? mas tam take ty vymezovaci kovove valecky ktere na nicem nedrzi ? nejlepsi nac jsem zatim prisel (uz jsem to viko taky natirak - cernou Hameritkou) bylo pripravit si dva dratky bez buzirky prostrcit je tim aby drzely \"osu\", po uspesnem nasazeni \"na kraj\" dratky vytahnout a dorazit viko s tesnenim nafest ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
kdyz uz to sem davas (jelikoz mas dost podobny motor) - prozrad svuj figl na nandani vika ventilu zpatky ? mas tam take ty vymezovaci kovove valecky ktere na nicem nedrzi ? nejlepsi nac jsem zatim prisel (uz jsem to viko taky natirak - cernou Hameritkou) bylo pripravit si dva dratky bez buzirky prostrcit je tim aby drzely \"osu\", po uspesnem nasazeni \"na kraj\" dratky vytahnout a dorazit viko s tesnenim nafest ...

Přesně, taky jsem si všiml, že je to docela hlavolam. Ale nakonec to šlo celkem snadno pomocí chemoprenu, kterými jsem odmaštěné válečky přilepil na (odmaštěné) víko. Gumové těsnění musí zůstat ležet na hlavě. Víko jsem pak v otočené poloze přiklopil plechem, otočil a opatrně nasadil na šrouby a na těsnění. Těsnění musí perfektně zapadnout po celém obvodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest StibTo

toho chemoprenu bych se mozna bal, vem si ze v tech mistech je pomerne velka teplota a co kdyz to casem upadne (i vibracemi) ... zas na druhou stranu pres to tenke plechove viko by se ty valecky nikam niz dostat nemely, ze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stibto: toho chemoprenu je tam nepatrně - jen takový film, aby to fungovalo jako samolepka. Válečky jsou pak staženy svorníky a matkami, takže se ani nehnou. To lepidlo je tam skutečně jen pro tu montáž.

Bloodeye: je to obyč sprostej sprej koupený někde v Hornbachu. Není stříbrný, ale s označením chrom (má to pak ještě vyšší lesk a nevypadá to jak roura od kamen :)

Ale stejně stále koketuji s myšlenkou toho komaxitu, třeba ZDE

Nemá s tím někdo zkušenost ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale má já to měl klasickým autolakem z pistole asi 4 roky a bylo to pořád stejné nehledě na to že to vypadá skvěle. Je to o něco dražší ale vypadá to dobře. Víko jsem měl teda nový.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na tomhle nemá smysl nic jinýho než prášková barva ( Komaxit ) nic jinýho co by slušně vydrželo není.

Řeknu to takhle. Kdysi jsem si lakoval bubny a třmeny barvou přímo na brzdy. Vydrželo mi to cca půl roku a jak padla první sůl, tak to bylo fuč. Všechno jsem obrousil, odmastil, takže povrch byl dobrej. Vloni na podzim jsem si koupil za 54kč malý 150ml úplně obyč. červený sprej a mám to tam do teď ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mel by na to fungovat i alkyton.Zkouseli sme ho nanaset stetcem i strikat a vypada to uspokojive. Nebo jak to ma Marty...nachromovat!!

[upravil dne 11/8/11 od cechic]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopiťák x Koblih69 - to jsou docela rozporuplné názory :) Já se teda spíše kloním ke Komaxitu, protože vždy ten kryt koroduje zvenčí (nejvíce zpředu). Zevnitř jdou jen olejové páry, tam jsem si žádné koroze nevšiml. Myslím si ale, že i obyčejná barva ve spreji bude mít slušnou trvanlivost (pokud bude podklad dobře připraven a základovka). Přece jen to není tak exponované jako brzdy a ta teplota - max. 150 stupňů ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebudu to dlouze rozebírat - dělali jsme u motorek komaxit běžně na víka motorů, u vodou chlazených třeba i na válce a pod. Výdrž a barevná stálost při takovém teplotním namáhání je s běžnou barvou nesrovnatelná. Navíc takové ventilové víko bude v komaxitu za cenu srovnatelnou s cenou jednoho spreje takže není co řešit ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No rozhodne to nevypada spatne, ale kdybych to neceho takoveho sel, tak bych nechal asi cely motor \"vylestit\" do chrom lesku. Jak se to dela se me neptejte jen tu o tom bylo vlakno a nevypadalo to rozhodne spatne :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...