Jump to content
soundlovers

Klepání v motoru KFX 1,4 benzin

Recommended Posts

dobrý den

mám moznost koupit dobrý motor z vozu Xsara 1,4i KFX, 90 tis km

VIN :

VF7N2KFXF36140462

a přemontovat ho do Peugeata partnera 97 1,4i KFX, 360 tis km

při vyzkoušení a prohlédnutí je na Xsaře rozdílá spojka, je i rozdílný setrvačník, nebo musím použí svuj starý?

Dále problém ve střikovací liště která nepasuje moc na hlavu Xsary vstřiky tam jdou nasunout ale není mozné je bez úpravy přichytit šrouby k hlavě válcu. Hlava X sary má díry na vstřiky poněkud vysunuté cca 5 mm a moje puvodní hlava to nemá, přesto podle vin kodu to souhlasí ta vstřikovací rampa.. nemáte s tím nějaké zkušenosti?

pokud tam dam tu vstřikovací rampu a nejak ji tedy uchytím nebude vadit že v mém puvodním motoru to bylo vice zasunuté? Nebo jsem to je spatne zkoušel?Ale rozdíl v odlitku hlavy je moje hlava ma ty díry více zapuštěné dovnitř Xsara ne...

dále mají štelovací šrouby vuli ventilu na

[upravil dne 10.8.2011 od soundlovers]

[upravil dne 10.8.2011 od soundlovers]

[upravil dne 10.8.2011 od soundlovers]

[upravil dne 12.8.2011 od soundlovers]

[upravil dne 14.8.2011 od soundlovers]

Share this post


Link to post
Share on other sites

nebo se zeptám jinak je hlava na typ motoru KFX stejná ve švech variantách? Myslím odlitek hlavy- dělal se jen jeden nebo je několik variant těchto odlitků na tento motor KFX 1,4 ?:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakonec se podařilo vstřikovací rampu tam nasadit ale musely se dat po těleso plastu rampy podložky, tudíž není nasazená tak hluboko jako u původní hlavy, myslím tím vstřikovací ventily nejsou tak hluboko v hlavě jako u puvodní hlavy ještě není motor načesaný tak snad to pojede a nebude to cukat nebo jiné věci...jo a rampa je s regulátorem tlaku-do rampy vedou 2 hadičky benzínu jedna dovnitř a druhá ven zpět do nádrže. Puvodní hlava byla z r 97 od r 98 je hlava s menšími rozdíly, není tu žádný servisman který o tom něco ví a poradil by?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doplněk v výše uvedemu textu:

Tak motor uspesne vyměněn, jede dobře ale zvuk se tam objevuje jako u starého motoru, uplně stejný-za studena ne, při volnoběhu ne , jen za tepla pokud prudce jemně akceleruji je slyšet rachot, nejde to přesně lokalizovat, pokud jsem sundal oba řemeny-altík i servo tak to přestalo. Altík neviklá servočerpadlo má vůli trochu viklá když chytnu řemenici.Může ten rachot být z čerpadla serva nebo ten rachot způsobuje klika- že by ale na 2 motorech stejna závada? muj mel 360 tis, nový motor 95tis km. servo zustalo původní...Slyšel jsem že pokud jsou moc naplé řemeny dělá tento zvuk klika. Samozřejmě jsem použil altík i servo z mého starého motoru. Vstřiky jsem musel upravit aby šla rampa přidělat k hlavě - 2 podlopžky pod šroub- to je právě ten rozdál v hlavě u stejného motoru, takže odlitky nejsou stejné...ale ten rachot me štve....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj. Mam presne rovnaky problem. Riesil som to dost intenzivne. Jemne klepkanie od rozvodov, pri pridani plynu. Kladka-servo+rozvody, vodna pumpa, ventily, vstreky, remene nove (rozne napinanie), rozbocovac sania (povodne podozrenie). Navstivene asi 4 servisy+autorizak. Nakoniec som sa nastval, dole vana, kontrola ojnicnych lozisk a kluky. Verdikt: tlaky OK, loziska ako nove, kluka OK, VOLA V LOZISKU NA STRANE ZOTRVACNIKA a riadna. Po konzultacii so servisakom co robi TU motory ma ubezpecil, ze to robia i 206 od vyroby a udajne sa to riesi vyssim momentom dotiahnutia loziska zo strany zotrvacnika. Vraj to nemam riesit a jazdit.J azdim asi 30tkm a v pohode, hoci klepe uz aj na volnobeh v urcitych otackach pri pridani plynu (povodne po zahriati, pri akceleracii).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lubk0

Jo mam 306 take motor KFX, Km ma presne 85 tis, a to klepani je tam taky, pri jemne akceleraci. Nenazval by som to rachotem, ale klepanim.

Zacalo to klepat nekdy kolem 50 tis. KM, kdyz se s tym zajelo do Peugeotu, povedali ze to je uplna normalka na 1.4 ke, ze to nemam riesit, a jazdit ... Najzdil som uz 35, zvuk sa nezhorsil, ani nezlepsil. Skorej sa mi zda, ze ako som dal Shell HX6 olej, ze to troska ustalo ...

Nerresit a jezdit dal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsou to loziska(panve) klikoveho hridele.

Kdyz se nahodi remen tak se \"napne\" klika a zacne mit vuli v loziskach.

Pomuze vymena lozis a vybrus kliky.

Neni to ale velky problem.Auti s timhle muze najet klidne 100tkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lubk0

Pre tu srandu, kolko by stali u teba rozvody + oprava tohoto problemu, komplet s materialom aj vodnou pumpou ? Kludne do SZ ... Dakujem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud sundám řemeny oba tj altík a servo klepání ustane, klepání se projeví hodne v provozu např při změně otáček např při přeřazení, podle sluchu je to odnekud v oblasti rozvodů pokud dám ruku na držák motoru co je nalevo tak v něm je i cítit jasné klepání, to klepání nebo rachocení ale není moc v rytmu otáčení klikovky , se to projevuje nejvice právě při změně otáček. Jinak na mem puvodním motoru to bylo slyšet od asi 300 000 km na novém který byl z bouračky má 90 000km. Muže takto klepat čerpadlo serva?? Díky za diskuzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkus ten zvuk nahrát at víme co to dělá za bordel.Každopádně i to servo by to klidně mohlo dělat pokud jsi ho použil z minulého motoru.Také bych přeměřil vůle ventilů a dále to může dělat vodní pumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lubk0

Mne ten zvuk robi len na volnobehu, ked pridam trocha plyn, a robimi mi pri rozbiehani, ked pustam pomaly spojku, max tak na 1 a 2 prevodovom stupni.Pri ostatnych stupnoch a pri akejkolvek jazde uz klepanie nepocut ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dnes jsem vyměnil servo čerpadlo, výsledek je stejný, pokud oba řemeny to znamená řemen od altíku a řemen od serva povolím tak se klepání sníží, pokud je sundám přestane uplně. Takže je to asi to ložisko klikovky? Jezdit s tím nebo to řešit? Ujedu aspon 100tis km? Jinak motor jde na volnoběh krásně, jen při té akcelerací nebo při náhlé změně otáček je ten rachot-zaklepání slyšet, vodní pumpa je nová včetně rozvodů a kladky. Neměnil jsme jen kladku k řemenu servočerpadla.

[upravil dne 18.8.2011 od soundlovers]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upřesním muj problém, auto peugeot Prtner rv 97 najeto 365 000 km po výměně rozvodů-řemen, pumpa,kladka začalo v motoru klepat více než předtím už takový pazvuk byl kolem 300 000 km. Motor nežral olej ani kapku od výměny k výměně, měnil jsem co 8000km total Quartz 7000.Tak jsem to začal řešit a sehnal jsem Xsaru a motor z ní měla najeto cca 90 000 km po důchodci, který ji naboural, takže historie podle VIN byla ověřena a km sedí. Motor se namontoval s mým příslušenstvím+nová spojka a gufero u setrvačníku. Na motor jsem dal moje původní rozvody, které měly najeto právě od výměny cca 2000 km+puvodní altík a servo a kladku serva. Po zkušební jizde bylo jasné že zvuk pro který jsem měnil motor zustal stejný, i když ne tak intenzivní jak u puvodního motoru, jeste k tomu zvuku u puvodního motoru ten zvuk nekdy byl horší jako silnější a někdy uplně slabý...Pokud máte někdo s tím zkušensoti a poradíte rád dojedu kamkoli at jsem v obraze a at vím proc to dělá a co to přesně dělá, klidně s tím budu jezdit dál ale chci znát příčinu toho zvuku-zaklepávání. V recenzích jsem četl že motory KFX 1,4i do r.v. 2000 trpěly klepáním již od 70 000 km, mi se to objevilo poprvé tak kolem 280 000.Zatím mi nikdo nepotvrdil a ni nevyvrátil že to je klika. Jinak ten nový motor pokud jedu kolem 90km/h je tichý šlape dobře i volnoběh je bezva. Jen při změně otáček-akceleraci to tam zabublázarachitízaklepe...pokusím se ten zvuk nahrát a hodim zde odkaz....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ted tady 206 1,4 beno.

Dela to taky.Je to klikovka.....

PS: Motor ma natoceno 65 864 km.Pan je prvni majitel duchodce.:D:D

Malicka nemoc no.....

EDIT: napadla mne jeste jedna vec.U nekterych tipu motoru se menili napinaci kladky a drzak kmpresoru s remenem.

Dejte sem VIN jestli by to neslo zjistit...

[upravil dne 22/8/11 od straki007]

Share this post


Link to post
Share on other sites

během tohoto týden mi to začalo dělat taky, je pravda že se mi nějak podařilo rozehřát motor tak že ručička teploměru byla až na konci stupnice, pak se to cca do 10min zchladilo tak nevím zda se něco nepodělalo, v mém motorečku:roll:fnuk:fnuk:fnuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaký je rok výroby motoru kde Vám klepe klika? Někde psali že na to trpí motory do rv 2000, je to pravda? To znamená že novější motory už neklepou myslím typ KFX pokud se dělal i po roce 2000 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam 2001 a zacal klepat, ale je mozny ze mam spatne svicky protoze jsem ted nejakou dobu jezdil na smesku 50:50 natural-E85,ale klepe spis pri silnejsi akceleraci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...