Jump to content
Nová verze fora, prosíme o trpělivost, ladíme ×

Hluk motora 2.1td


Recommended Posts

Pekne vas vsetkych zdravim, som tu novy nakolko som sa stal majitelom 406 break 2.1 td a som nesmierne rad ze ho mam :).

A nakolko som novacik v diesloch a aj peugeote chcem sa oopytat ci je normalne ze motor ma taky ,ako to spravne povedat, taky dunivy zvuk, myslim ze od turba ako keby bol deravy vyfuk ale ten som menil od zaciatku az po koniec neviem si to vysvetlit. Vozim sa aj na 405 1.8 td ale ziaden taky zvuk z toho auta nepocut. Som neznalec do motorov takze vas poziadam setrite ma :)

Vdaka

Link to post
Share on other sites

tazko povedat, co povazujes za dunivy zvuk... Kdyz auto bez problemu jede, nezere nijak moc (na tuhle motorizaci), tak bych to nejak neresil...

Ja take porovnaval zvuk HDi, a kazdej je trochu jinej. A o inych CR ani nemluvim. Dnes sem stoural do Opla, 2,2 TDci (nevim jake to ma presne oznaceni) a chrochalo to jak TDi, a kdyz sem sedel do meho HDi, tak sem ho skoro necul... ;)

Link to post
Share on other sites
:) tie otacky samozreme drzim vissie aby som sa vyhol tomu typu dunenia ale asik to bude len nezvik ze som mal pred tym benzin, kazdopadne svokor bol tiez toho nazoru ze je to hlucnejsie. Co tak tesnenia turba nemoze to byt tym?
Link to post
Share on other sites

Nie je dovod, prečo by mal 2,1 TD dunieť inak, ako 1,8 TD. Asi tam niečo nie je v poriadku, možno silentblok, takže sa vibrácie prenášají do karosérie. Alebo diera vo výfuku...

2,1 TD som mal v XM, išiel pekne potichu.

[upravil dne 4.8.2011 od P607Olda]

Link to post
Share on other sites

Vyfuk je od katalizatora az po koniec novy vymeneny tyzden. Stary bol deravy a znelo to strasne, no po vymene som ocakaval teda ozaj tichsi chod ale popravde hluk je stale, no tazko vam to takto opisat ze aky je to presne zvuk, clovek by ho musel pocut

Link to post
Share on other sites
:) nemam potuchy, neviem kde to pozerat a ani ako to vyzera ak tam take nieco je , popripade nemoze to byt vzduchovym filtrom? Skusim to nahrat na video a poslem link na youtube ak to pomoze, mozno prideme na to ze to tak ma byt :)
Link to post
Share on other sites

Tak to tam nebude ten hribek, kdyby byl, tak uz by sis ho vsimnul. Filtr sani je ta velka plastova krabice vedle baterky.

Duni to uplne porad, i kdyz jedes z kopce se zarazenou rychlosti a bez plynu pri cca 1800ot/min. a vic? Nebo treba na volnobeh?

Link to post
Share on other sites

Pokud to nebudou delat ty silentbloky jak pise Olda, nebo neco tlouct o kastli, tak posledni vec, ktera je to muze byt je cerpadlo, to by ti poradil asi jenom Comm. Napadlo me, jestli neni treba predvstikem, nebo necim takovym. Neskube to nekdy? Co spotreba? Nekouri to nak moc?

Jinak kdyz jsem mel v aute spatnou naftu, tak par sekund po nastartovani studenyho motoru to vzdy strasne bouchalo a rachotilo.

Link to post
Share on other sites

Co mozem s kludnym srdcom povedat je ze ziaden dym som nespozoroval dokonca aj ked na to dupnem a turbo sa rozbehne, a to cerpadlo napadlo aj svokra ked sme to kukali hlavne na volno behu ked peridam je to najviac pocut je to ozaj ako tuning zvuk strasne taky basovy zvuk kurnik tazko to takto opisovat a citim aj olej rozpaleny v aute aj po jazde kolom auta v predu citit olej ak vam to ppomoze spojot trebars pricinu ale olej nekvape nikdy nemam skvrnu pod autom

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Zdravim vospolok, po vcerajsej prehliadke ku ktorej som sa konecne dostal so susedom ,prisiel k zaveru ze chyba bude pravde podobne vo ventiloch ktore nakolko dost klepu moze byt zavada hlulu motoru tam. Vravel ze vzhladom na stav km ktory cini nieco cez 185 tis. je tu moznost ze ventili budu spalene a komora sa dostatocne nezatvara (dufam ze to dobre pisem lebo niesom automechanik :) cize jedina moznost je otvorit hlavu motora a tak vykonat vlastne uz celu generalku motora co by ma vyslo na nemale dukaty. Takze to asi necham tak, jazdit sa stym da vsetko slape ako ma a ak si nasporim generalku urobim pri 200 tis.

Takze vam vsetkym dakujem za pozornost prajem pekny den :)

Link to post
Share on other sites

185 tisíc, pokud jsou pravdivé, to je nový motor, těsně po záběhu... Musí vydržet půl milionu.

Když se budeme bavit o diagnoze od známého, tak:

- \"Nedoléhající\" ventily by se zřejmě především projevily zhoršeným startováním, nižším výkonem, vyšší spotřebou

- vůle ventilů - nevím, jestli 2,1 má hydroštely, tedy automatické seřizování (pak je potřeba zkontrolovat, jestli je tam ten správný olej a jestli dobře tlačí čerpadlo oleje), anebo má ruční seřizování - pak je potřeba seřídit vůli ventilů

Generálka - to je kouzelné slovo - dnes už se nedělá, opravují se jednotlivé závady, anebo se vymění motor za jiný.

Link to post
Share on other sites

No, se mnou bys to nevyhrál, rozeznám 406 od 605 a vím, že motor je vepředu:D

Kdyby se vyslovil oddie, nebo straki007, nebo další.

No, zkus ještě jiného servisáka na diagnozu, jestli se shodne s tím prvním...

Ten palubní PC je tam od novoty, nebo dodělávaný? Nebylo náhodou měněno vstřikovací čerpadlo za jiného výrobce (původní dávalo signál o spotřebě, asi Lucas a nové nedává, asi Bosch).

Skoro všechnu moudrost jsem získal pečlivým pročítáním peugeot-club.com/forum:D:D:D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...