Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Turbo po repase...a problem na problem.... vdaka Strakimu je to uz minulost


DanculD

Recommended Posts

No šroboval som s tým lebo je po 5ty prevodový stupeň lenivé ako som priniesol turbo z repasu. Podtlakový ventil bola už nastavovaný ale ten červík nie. Ten nastavili na repase od oka podla starého turba. Na presné nastavenie zrejme budem potrebovať PC však ? Ja mám 1,6HDI a to ten snímač tiež nemá. Iba snímač plniaceho tlaku.

S tim si nemuzes kroutit jak ches!!!!!!!!

Vzdyt mu menis plnici tlak.Ani diagnostikou to nenastavis......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kua, tak ty si uz tocil. :D

No nic aspon mas vyhodu, ze mas dobry pristup ku turbu.

Ja by som take firmy, co to nastavia od oka poslal niekde do ....... sam som si to uzil.

Problem je v tom, ze samotny cervik ti nepomoze, pretoze to suvisi aj s nastavenim tycky turba. Tak zelam vela stastia alebo to daj radsej niekomu, kto tomu naozaj rozumie a nerobi to od oka. Ver mi, ja by som mohol rozpravat.

Inak co mam skusenosti, tak repasovane turbo je vzdy nastavene mierne defenzivne oproti novemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...
  • O 9 měsíců později...
  • O 5 měsíců později...

Ahojte, pred casom mi kvoli FAP-u odislo turbo. Stalo sa to tak, ze sa ulomil kus z fapu, vletel do vyfuku, pripchal ho a plyny sa vracali spät a casom zacalo turbo hodne hlasito hukat. Tu som kedysi ulozil video ako turbo hukalo.

No, takze turbo islo von a FAP sa vysekal. Po par dnoch sa turbo vratilo z repasu, namontovali ho na auto a ejhle, auto bez vykonu. Presne ako hladky diesel.

Takze turbo islo znovu von na kontrolu a vratilo sa, ze je ok. Medzitym servis povedal, ze nech urobim najskor FAP-OFF a potom budu riesit dalej, ze to moze byt aj tym.

Takze minuly vikend prisiel ku mne Straki a uspesne aplikoval medicinu s nazvom FAP-OFF, za co mu velmi dakujem ale auto ostalo aj nadalej bez vykonu. Straki zdiagnostikoval a tipol na podtlak a potenciometer turba. Inak zasol som, ked o pol noci smatral rukami vzadu za horucim motorom a iba podla hmatu prepajal podtlak priamo na turbo (aby zistil ci vobec turbo ide). Turbo islo ale strasne to hupalo s vykonom motora (tam prisiel tip na podtlak). A turbo aj pred priamym napojenim stale cez diag hlasilo, ze je otvorene na 100% (tam prisiel tip na potenciometer turba). Potom sme sa museli skryvat pred diviakmi (obcas nam lozia po sidlisku), no proste super zazitky aj so safari :D. Straki vie o com hovorim. Za ochotu mu ale opät dakujem.

Ale pokracujem, nasledne sme sa v servise dohodli, ze vymenime potenciometer turba (turbo muselo znovu von a kazdy vie ako to na RHR ide \"lahko\" - napravnica dole, poloos dole,....).

Medzitym ako prisiel potenciometer, tak nasli v podtlaku prasknute t-cko, ktore ide na zasobnik podtlaku (co som cital, tak celkom casta zavada), takze vsetko opravili, vymenili a vyskusali podtlak.

Nasledne prisiel na rad potenciometer turba, je to cely kus aj s podtlakovou bankou a hromadou podloziek na nastavenie tej tycky co hybe klapkami, v servise toto nastavit nevedia, tak to dali urobit do spolocnosti www.turba.sk. Odtial to prislo aj s protokolom. Turbo sa namontovalo na auto a je to teda o hodne lepsie ale zaberat zacina az okolo 2400 otacok. Takze auto sa napojilo na diagnostiku a chova sa to presne takto:

Ked mam zaradeny 3 stupen, cca. 1800otacok a stlacim plyn na odlahu, tak:

pozadavana poloha turba 100%

kopirovana poloha turba 100%

RCO elektromagneticky ventila ovladania turba 100%

Atmosfericky tlak: 980mbar

Pozadovany tlak turba: 2100mbar (je to cca. uplne presne si to nepamätam)

Namerany tlak turba: 1400mbar (je to cca. uplne presne si to nepamätam)

Takto sa to drzi a postupne ako stupaju otacky, tak namerany tlak turba sa zvysuje a az okolo 2900ot dosiahne pozadovany tlak turba.Sprava sa to rovnako na vsetkych rychlostnych stupnoch ked zrychlujem z otacok 2000-2400 a nizsich. Ked prudko uberiem, tak pozadovana poloha aj kopirovana poloha turba spadnu na 0%. Ked zrychlujem pomaly, tak pozadovany a namerany tlak su na +-100mbar rovnake. Ked je to iba nastartovane na nautrali, tak pozadovana poloha turba je 88% a kopirovana poloha je 88%. Pozadovany tlak turba je cca. 1100mbar a namerany tlak 980mbar.

Tak sme sa dohodli, ze skusia turbo pripojit priamo na podtlak, vtedy predpokladam, ze ak je turbo nastavene spravne, tak by malo tlacit naplno.

Potom mam uz len dve moznosti:

1. Ak bude plnit naplno, tak skusit vymenit elektromagneticky ventil co ovlada turbo (sice diag pise ze ide na 100% no nemusi byt spravne otvoreny). Aj ked asi neverim, ze to je on, pretoze potenciometer turba hovori, ze turbo je otvorene.

2. Ak bude turbo plnit stale zle, tak ist po nastaveni tej tycky turba, pretoze pravdepodobne nebude naplno otvorene turbo a preto tlaci az pri vysokych otackach. Hm, len blbe je to, ze to nastavovali v tej firme co som pisal a tam to mali vraj na stolici. Mam aj graf z merania a tvrdia, ze je to nastavene podla odporucani vyrobcu. Neviete nahodou ako to ma byt nastavene? Resp. ake hodnoty z toho maju ist alebo aspon ako sa to nastavuje?

PS: Bol som sa opytat aj v Peugeote a tam sa na mna pozerali ako na ....., ze ak, tak sa meni iba cele turbo a ze ziadny potenciometer sa tam nenastavuje.

Uz som v koncoch. Uz fakt neviem co viac sa da urobit. Auto sice chodi, diag nehlasi ziadne chyby ale zrychlenie cca. 15 sekund na 100km nieje bohvieco. Predtym to chodilo nieco cez 9 sekund na 100 bez problemov.

Inak ak ste dosli az sem, tak aspon vdaka za precitanie.

[upravil dne 18.12.2011 21:05 od DanculD]

[upravil dne 18.12.2011 21:06 od DanculD]

Mám stejný problém, po výměně turba... Teď co má tak poloviční výkon a auto začne táhnout jak píšeš nejde okolo 3000 ot. Mám 307 sw 2.0 hdi 79kw Fap off

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...