Miramar Odesláno 31. červenec 2011 Sdílet Odesláno 31. červenec 2011 Zdravím Vás. Mám takový blbý dotaz,dneska jsem zjistil,že mám vybitou baterku,protože jsem nechal od pátku zapnuté světla. Baterku dávám na nabíječku,ale budu muset měnit i žárovky?Myslíte,že praskly nebo jen svítily dokud se to nevybilo? Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vendelinek Odesláno 31. červenec 2011 Sdílet Odesláno 31. červenec 2011 Nabij si baterii,žárovky dokážou vybít dočista já mám pípák na světla když vypnu motor a otevřu dveře,ty ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Benžík Odesláno 31. červenec 2011 Sdílet Odesláno 31. červenec 2011 Se zarovkama nic neni, jenom baterka. Staci nastartovat kabelama a pul hodiny jezdit a je to nabity, taky se mi to stalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Miramar Odesláno 31. červenec 2011 Autor Sdílet Odesláno 31. červenec 2011 No ale jde mi o to jestli ty žárovky nepraskly tím,že svítili tak dlouho nebo se to jen prostě vybilo. Taky ho tam mám,asi sem musel být mimo když sem vystupoval nebo sem spěchal nevím už:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Miramar Odesláno 31. červenec 2011 Autor Sdílet Odesláno 31. červenec 2011 Ok to sem potřeboval vědět:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
parolla Odesláno 31. červenec 2011 Sdílet Odesláno 31. červenec 2011 Na 99 % sa nemalo žiarovkam nič stať-tak ako klesala kapacita autobatérie,žiarovky svietili čoraz slabšie,až uplne dosvietili a prirodzene sa ochladli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 31. červenec 2011 Sdílet Odesláno 31. červenec 2011 Se zarovkama nic neni, jenom baterka. Staci nastartovat kabelama a pul hodiny jezdit a je to nabity, taky se mi to stalo. Přesně. Vyndavat baterku je zbytečné. Případně se podívej, pokud má baterka špunty, jestli nechybí v jednotlivých článcích a případně dolej destilovanou vodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferrari Odesláno 31. červenec 2011 Sdílet Odesláno 31. červenec 2011 Pol hodiny a nabitá baterka? To ale tak na 20%...radšej poriadne nabiť nabíjačkou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 31. červenec 2011 Sdílet Odesláno 31. červenec 2011 taky bych ji normálně nabil nabíječkou:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 31. červenec 2011 Sdílet Odesláno 31. červenec 2011 Není potřeba. Po půl hodině není úplně nabitá (to není nikdy). Je nabitá tak, aby příště (zítra) nastartovala, a další jízda ji zase spraví. Fakt je, že alternátor a regler v autě jsou prakticky nejlepším způsobem, jak baterku nabíjet. Můžeme se bavit o tom, jak nabít baterku \"úplně\" - toto je potřebné v elektrovozidlech. Prvních asi 60% do ní můžete nacpat celkem narychlo, dalších 20% pomalu a posledních 20% do plného nabití je potřeba hlídat teplotu elektrolytu (v každém článku zvlášť), a plynování anebo tlak u uzavřených. Plynování nastává při různém napětí v závislosti od teploty (každý článek jindy...). Rozumná nabíječka pracuje tak, že funguje jako zdroj konstantního napětí, asi 14,7 V (přesné hodnoty bych našel, včetně závislosti na teplotě) a s omezením proudu (aby nezahořela). Až napětí baterky vyleze na 14,7, baterka si sama bere míň a míň. Po poklesu proudu asi na 2 A se dá vyhlásit konec nabíjení (kontrolka, případně se odpojí nabíjení). Pro baterky Stand-by, které mají být udržovány v pohotovosti, se pak nabíjecí napětí sníží na 13,7 a tak už zůstane. Alternátor dává také 14,7 V, proud velký až desítky A. Baterce to evidentně nevadí, viz miliony aut na silnicích. Půlhodinová jízda jí dá např. 25 Ah, což na příští nastartování stačí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 31. červenec 2011 Sdílet Odesláno 31. červenec 2011 beru to spíše z praxe;)--když je možnost nabíjet nabíječkou v uzavřené garáži,nabíjel bych takto když tato možnost není,tak jedině tou jízdou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferrari Odesláno 1. srpen 2011 Sdílet Odesláno 1. srpen 2011 No ja si iba tak zateoretizujem, ale pokiaľ viem, odporúčaný nabíjací prúd je max 1/10 kapacity, teda tých 25 A je veľa...áno, altík dobíja, ale pokiaľ je baterka nabitá čo ja viem na 70% tak azda na to je tam regulátor, aby nenabíjal altík 25A... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 1. srpen 2011 Sdílet Odesláno 1. srpen 2011 Ano, baterka se má nabíjet proudem do 1/10 kapacity. Akorát altíku to nikdo nevysvětlí. Dává svých 14,5V a proud \"co to dá\". Pokud proud spotřebují spotřebiče, tak jde do baterky míň. Pokud jsou spotřebiče vypnuté, jde do baterky víc. Asi máte pravdu, že menším proudem dojde k lepšímu uložení (iontů?) na deskách. [upravil dne 1.8.2011 od P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Lubk0 Odesláno 1. srpen 2011 Sdílet Odesláno 1. srpen 2011 Take si radsi nabiju baterku pekne doma ... Mam velkou \"komunistickou\" nabijecku na 6/12/24 V s nastavitelnym rozsahom Amperov od 1 az do myslim 12 ... Pri te prilezitosti si doleju destilku do clanku, a pohoda ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.