Jump to content
Sign in to follow this  
Miramar

Nechal jsem zapnuté světla

Recommended Posts

Zdravím Vás.

Mám takový blbý dotaz,dneska jsem zjistil,že mám vybitou baterku,protože jsem nechal od pátku zapnuté světla.

Baterku dávám na nabíječku,ale budu muset měnit i žárovky?Myslíte,že praskly nebo jen svítily dokud se to nevybilo?

Díky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale jde mi o to jestli ty žárovky nepraskly tím,že svítili tak dlouho nebo se to jen prostě vybilo.

Taky ho tam mám,asi sem musel být mimo když sem vystupoval nebo sem spěchal nevím už:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 99 % sa nemalo žiarovkam nič stať-tak ako klesala kapacita autobatérie,žiarovky svietili čoraz slabšie,až uplne dosvietili a prirodzene sa ochladli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Se zarovkama nic neni, jenom baterka. Staci nastartovat kabelama a pul hodiny jezdit a je to nabity, taky se mi to stalo.

Přesně.

Vyndavat baterku je zbytečné.

Případně se podívej, pokud má baterka špunty, jestli nechybí v jednotlivých článcích a případně dolej destilovanou vodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Není potřeba.

Po půl hodině není úplně nabitá (to není nikdy). Je nabitá tak, aby příště (zítra) nastartovala, a další jízda ji zase spraví.

Fakt je, že alternátor a regler v autě jsou prakticky nejlepším způsobem, jak baterku nabíjet.

Můžeme se bavit o tom, jak nabít baterku \"úplně\" - toto je potřebné v elektrovozidlech. Prvních asi 60% do ní můžete nacpat celkem narychlo, dalších 20% pomalu a posledních 20% do plného nabití je potřeba hlídat teplotu elektrolytu (v každém článku zvlášť:aut), a plynování anebo tlak u uzavřených. Plynování nastává při různém napětí v závislosti od teploty (každý článek jindy...:D).

Rozumná nabíječka pracuje tak, že funguje jako zdroj konstantního napětí, asi 14,7 V (přesné hodnoty bych našel, včetně závislosti na teplotě) a s omezením proudu (aby nezahořela). Až napětí baterky vyleze na 14,7, baterka si sama bere míň a míň. Po poklesu proudu asi na 2 A se dá vyhlásit konec nabíjení (kontrolka, případně se odpojí nabíjení). Pro baterky Stand-by, které mají být udržovány v pohotovosti, se pak nabíjecí napětí sníží na 13,7 a tak už zůstane.

Alternátor dává také 14,7 V, proud velký až desítky A. Baterce to evidentně nevadí, viz miliony aut na silnicích. Půlhodinová jízda jí dá např. 25 Ah, což na příští nastartování stačí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja si iba tak zateoretizujem, ale pokiaľ viem, odporúčaný nabíjací prúd je max 1/10 kapacity, teda tých 25 A je veľa...áno, altík dobíja, ale pokiaľ je baterka nabitá čo ja viem na 70% tak azda na to je tam regulátor, aby nenabíjal altík 25A...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, baterka se má nabíjet proudem do 1/10 kapacity. Akorát altíku to nikdo nevysvětlí. Dává svých 14,5V a proud \"co to dá\". Pokud proud spotřebují spotřebiče, tak jde do baterky míň. Pokud jsou spotřebiče vypnuté, jde do baterky víc.

Asi máte pravdu, že menším proudem dojde k lepšímu uložení (iontů?) na deskách.

[upravil dne 1.8.2011 od P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lubk0

Take si radsi nabiju baterku pekne doma ... Mam velkou \"komunistickou\" nabijecku na 6/12/24 V s nastavitelnym rozsahom Amperov od 1 az do myslim 12 ...

Pri te prilezitosti si doleju destilku do clanku, a pohoda ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...