Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

308 SW startuje až napodruhé


martinakyp

Recommended Posts

Tak to mně omej. Ještě jsem si všiml, že když nastartuju a hned rozjedu a překonám to "chcípání", stejně motor v tahu jemně škube a to i po zahřátí. Zastavím, vypnu motor, nastartuju teplý motor a jede jak beránek. A pak se v tom vyznej.

 

Řekl bych, že je to nějaká zatím neodhalená závada 1.6VTi. Je to tu (i jinde) zmiňováno neustále, ale zatím nikdo nedokázal přijít na to co to jednoznačně způsobuje. Zrovna se tu objevilo téma "Ztráta tahu 1.6 VTi v zimě" a dle mého mínění jde o začínající závadu jakou zde popisuji. Také mi to začalo jemným škubáním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nakonec vypadá na ten rozvodový řetěz. Dva dotazy.

1) musí se měnit i kladky nebo stačí jen ta klasická sada? Samozřejmě podle opotřebení, ale spíš se ptám podle zkušenosti (najeto cca 135tis.)

2) kolik stojí výměna cca v Peugeotu?

Děkuji předem za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

Takže mám vyměněný řetěz, přetěsněno víko, nové vstřikovače a pád dalších věcí, které ale už s motorem nesouvisí. Auto má teď starty bez problémů, ale tento týden nemrzlo, tak uvidíme jak se ochladí.

Ceny z originál servisu je dole. Na díly pro staré auto je 25% sleva.

**Edit: mám najeto 186 tis km. Otázka je kolikrát, kupoval jsem ve 110 tis v AAA :) 

 

oprava 308.JPG

Upraveno uživatelem BoboPupik
Doplněn stav km
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vy se máte, Vám to startuje aspoň napodruhé. Mně už vůbec. Mám motor 1,4 VTI, r.v. 2008, najeto 90 tis, olej měněný každých 20 tis km, ale další spotřeba skoro 5 l oleje/10 tis km, třetí svíčky, závady pouze čidlo teploty a 1 cívka. Pár měsíců to v motoru klepalo, ale nikdo nevěděl proč. Auto jezdí celý rok po městě, občas mimo město. Jednou v lednu při ranním startu se zatočil jen startér, motor neblafl, objevilo se "Economy mode active" a vypadá to bledě. Odtáhl jsem to na kontrolu do servisu s velkou parkovací plochou a tam mi sdělili, že to nemá kompresi.Svíčky špinavé, tlaky žádné. A na tento motor seženete asi jen rozvody a těsnění. Pak jedině celý motor. Zítra se na tu mrchu jedu podívat. Táta v úterý přerušil řidičskou kariéru (82 let) a tak mi nechal jeho VW Polo r.v. 1998, které normálně startuje a jezdí. Ve značkovém servisu to nebylo minimálně 13 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělali ti v tom servisu diagnostiku, nepíšeš co to mělo za závady? Pokud motor klepal, tak tam asi bylo něco závažnějšího a jestli říkáš, že nikdo nevěděl proč to klepe, tak jsi to neměl v tom správném servisu. Jestliže to jezdilo, jak píšeš, jen po městě, tak měnit olej po 20 t. je podle mně pozdě a motor bude zakarbonovaný. Tomu by odpovídalo, že nemá kompresní tlaky v pořádku. Takže by to chtělo někoho, kdo tomu opravdu rozumí. Klepání můžou dělat hydroštely, vytahaný rozvodový řetěz nebo taky jen vyběhaná kladka příslušenství. Svíčky mohou být špinavé protože se to několikrát asi marně startovalo, je zbytečné je měnit pořád dokola. Když ti to při startování vyhodí economy mod, tak máš slabou baterku a je potřeba ji nabít nebo vyměnit, to se potom nediv, že to nestartuje. Rozvody jsou u těchto motorů bohužel dost poruchové a tvůj rok výroby měl problémy se špatnou kvalitou rozvodových řetězů. Pokud se ten motor má opravit, tak bude muset dolů hlava, vyměnit hydroštely komplet s těsněním, přebrousit ventily a asi taky vyměnit rozvody, řetěz bude už určitě mimo normu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostiku dělali, ale hláška žádná - auto jako nové. Po přečtení článků o motorech VTI od Tomáše Dusila jsem pojal také podezření a naději, že to budou rozvody. Diagnostika by to ale měla hlásit. Nebo ne? Tlaky naměřené nízké. Baterka byla dobita po zjištění, že to nestartuje (2 roky stará). Zkusil jsem i baterku z druhého auta a stav stejný včetně "economy ...". Na první garančce jsem byl ve značkovém servisu a neudělali na mne dobrý dojem. A do servisní knížky napsali další prohlídku za 30 tis km. 

Na klepání od hydroštelů jsem se ptal už v prosinci a bylo mi řečeno, že ten zvuk vychází z nižších partií motoru. To by mohla být kladka rozvodů. Mechanik už měl jeden motor VTI rozebraný se stejnými problémy a opravdu byla z válce hruška a tento motor nemá výměnné vložky. Asi budu věřit, že mám motor v ... Kdybych to byl býval věděl, měnil bych olej častěji nebo bych si četl příspěvky na fóru jiné značky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vysoká spotřeba oleje prý není chyba, ale vlastnost. Nevím, jestli dolévají v servisu na střed rysky nebo k horní hladině, ale do koupě 1.6 VTi jsem v životě u auta olej nedoléval. Vždycky jsem se pousmál, když ve starých knížkách někdo dojel k pumpě, natankoval a zkontroloval a dolil olej. Teď mám v kufru takovou frajerskou taštičku na suchej zip, kterou jsem dostal v servisu. Každopádně, jestli je rozdíl mezi min a ideál tak 0,5-0,6 l tak mě to žere cca 1 l na 5 tis. km. Ale normu snad mají 1 l na 1000 km. Daň za nízké ekotření. Otázkou zůstává, jestli výroba toho oleje, jeho distribuce a ztráta nezatíží přírodu víc, než kdyby tam dali něco trochu hustšího s nepatrně vyššími emisemi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mně dost záleží na tom, jak se s tím zachází od začátku provozu. Pokud se to šmrdlá jen po městě s podtočeným motorem a nebo se s tím vyrazí na dálnici a žene se to s tisícem najetých kilometrů hodiny na plný výkon, tak je možné to odrovnat i po těch 90 t. km. Sice se  dnes moc nenosí, nějaké zajíždění, ale pořád  má vliv na výdrž motoru. Do nějakých 5 tisíc motor potřebuje střídavý režim provozu a slušné zacházení, jinak přijdou problémy velice brzy. Taky bych ze začátku měnil olej daleko dřív než je servisní interval, alespoň první dvě výměny. Mám natočených 147 000 t. a měním olej po 15 000 t. bez dolévání mezi výměnami. Úbytek je maximálně 0,5 l. Kromě výměny termostatu v garanci, bez závad. Měnil jsem jen přední brzdové kotouče. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sale: Zajížděním to nebude. Měl jsem auto od novoty, choval se k němu slušně, olej měnil po 15tkm místo po 30. Až do cca 60tkm auto nevzalo mezi výměnami skoro nic, pak prakticky skokově začalo brát litr na 5-10tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Máš pravdu - rozvody. V servisu si na mne udělali čas a zjistili, že řetěz skočil o zub, motor se podařilo roztočit a nakonec i diagnostika zahlásila chybu na vačce výfukových ventilů. Dostal jsem nový řetěz a napínáky a auto zase jezdí naprosto normálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak se nám oteplilo. A když mi teploměr před nastartováním ukázal cca 22 °C, tak se otáčky drží na 1200 °C. A tak mě napadá, jestli to není stejné, jako v téhle škodovácké diskuzi. Ten projev i teploty jsou dost podobné. Doporučuji přečíst ten přiložený soubor... https://forum.skodahome.cz/topic/108541-zvýšené-volnoběžné-otáčky-studeného-motoru/?page=3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Mám něco podobného ... viz video ... 20 stupňů a po nastartování to dělá toto. Pokud se měhem té minuty a půl co ty otáčky kolísají rozjedu, motor chcípá. Jakmile otáčky spadnou ... konec videa, auto jede jak beránek. Je divný, že to dělá až po cca 8 hodinách stání. Po 3 - 4 hodinách startuje a jede normálně. Nějaký názor?

Kolísání otáček po startu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No když si přečteš, co to dělá u TSI, tak tam to musí být po 6 hodinách. Je to tak naprogramovaný. Takže očekávám nějakou podobnou ekozáležitost i tady. Mě to ale nechcípá... Teď jsem navíc provedl italskou údržbu a motor je o dost svižnější...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...