Jump to content
Sign in to follow this  
h4wk3y

Fabia 1.4 MPi neprosla emisema

Recommended Posts

Ahoj,

jelikoz mam prazdniny, tak jsem si vzal auto od kamose, ze s ena to zkusim podivat...

Koupil Fabii a na rok ji dal do garaze... Nyni zjistil, ze je propadla STK, tak jel na emise a nestaci se divit...

Na jsme s tim neprosli, pry asi 20 krat presahujem snad vsechny limity...

A pry je moc bohata smes...

Nedalo mi to spat a koupil jsem kvuli tomu i VAG :D...

Tak a ted nevim co s tim...

Vycistil jsem klapku, ktery pry hodne zlobi....

A ted nevim, jak poznam, jestli je lambda OK ci ne... vyhrivani by melo chodit (odpor 5ohmu pri pokojove teplote, napeti do nej taky jde, lambda ukazuje - viz grafy z VAGu...

Dale netusim co je v aute za svicky, zkusim je vycistit... A rozvodovy remen chrasti jak Sverakovy mince v kapse :D...

Chod motoru je takovy divny, tak jako sebou na volnobeh co par sekund trha, kdyz dupnu na plyn, tak tam je tak pul sekundova prodleva nez pripada(dupnu, pul sekundy nic a pak to trhne a zacne tahnout), nez to zacne tahnout...

Nejake rady?

Jo, je to tedy Fabka 1.4 MPi, 44kW, 1 lambda, r.v 2001

tu je vypis chyb z VAGu

http://pastebin.com/wgAJmHDF

A tu fotky nejakych mereni...

screenshot25pd.th.png

screenshot2573.th.png

screenshot2574.th.png

screenshot2572.th.png

20110725144128.th.jpg

diiiky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar,

z toho štítku čtu že teplota oleje je 19°C, to jste opravdu dělali emise se studeným motorem?

Říkáš že rok auto stálo v garáži. Kolik je v nádrži benzínu a tankovali jste teď čerstvý? Z těch ostatních měření nejsem moudrý, jen mě zaujal údaj teploty na čtvrtém snímku -32°C, když na druhém snímku je 97,5°C?

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto bylo pri mereni emisi zahrate, tudiz udaj na tom papiru je nejaky divny...

tech -32°C me taky zarazilo, ale pry je to tam proto, ze to ten udaj bere z druhe lambdy, ktere tohle auto nema... ze je to tak tedy standardni...

V aute je pres pul nadrze benzinu, cerstvy jsme nebrali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacal bych vymenou vzduchoveho filtru a svicek, teplotu vody ten VAG ukazuje spravne? pokud ne, vymenit cidlo teploty chladici kapaliny pro ECU, lambda zda se, ze reaguje, tak tu asi zatim nechat, pripadne pak zmerit na osciloskopu

zapalovaci civka je tam resena jak? je tam samostatne nekde mimo motor a privody ke svickam jsou zapalovacima kabelama nebo je formou zapalovaci rampy umistene na hlave motoru primo nad svickama?

[upravil dne 25/7/11 od Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

je tam rampa...

teplotu vody bych kecal.. zkusim na to mrknout.

hodim teda filtr a svice...

kdyby byly jeste nejake rady, tak sup sem s nima...

jakmile dam svice a filtr, dam vedet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chod motoru je takovy divny, tak jako sebou na volnobeh co par sekund trha, kdyz dupnu na plyn, tak tam je tak pul sekundova prodleva nez pripada(dupnu, pul sekundy nic a pak to trhne a zacne tahnout), nez to zacne tahnout...

diiiky

To škubání ti dělá lambda sonda ;)

To může být jediný problém a nebo ještě doladit tu směs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mal som z rodinnych dovodov odstavenu S125L asi dva a pol roka v garazi a navyse na nej popraskala gumena spojka medzi nalievacim hrdlom a nadrzou. Auto aj motor bol vo vynikajucom stave. Ked som ho potom skusal nastartovat, vybil som aku a ani tuk. Iskra bola, sviecky mokre...

Pricina - stary,vyprchany benzin. Stacilo naliat priamo cez hrdlo karburatora cerstvy benzin a auto okamzite nabehlo.

Pokial nie je benzin v hermeticky uzavretej nadobe, urcite z neho vyprchaju niektore zlozky a taky benzin je nalepsie pouzitn \"do zapalovaca\" , ale do auta nie. :D

Netvrdim, ze to je len benzinom, ale zrejme by som skusil maximum benzinu z nadrze stiahnut a dat cerstvy, mozno potom priebezne ten stary po par litroch prilievat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Docela se těším na výsledek - já řeším stejný problém. Servisy včetně autorizáků jsou bezradné.

Prozatím vyměněno:

Čidlo teploty

MaF s čidlem teploty

3x lambda

svíčky

kabely

Víčko + palec rozdělovače

Škrtící klapka

Vstříky, čerpadlo zkontolované, vše přetěsněné ( sání, výfuk... ) zkontrolované asi 10x VAG občas hlásí překročena regulace labda... do nouzáku to nepadá.

Přeju hodně zdaru při hledání, ještě že jsem ty věci co nepomohly neplatil :papa

[upravil dne 26/7/11 od koblih69]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, ja to prave delam pro kamarada, co nevydelava, ale ted by s emu to trosku hodilo, tak se snazim jit co nejvic na jistotu... Ale je to problem... Cim vic procitam fora o tom motor a celkove o fabiich, tak bych blil...

Pro predstavu, aby se usetrilo, tak ten motor ma z vyroby jen jednu lambdu (pred katem), ale ECU na to neni vubec uzpusobena, proto je tam na jednom screenshotu videt ta teplota -32 stupnu Celsia, dale nejdou spustit zadne testy lambdy, ktere ta jednotka v sobe ma, protoze prave diky tomu, ze jedna lambda chybi, tak to neudela prvni test a dalsi testy jsou navazne a kdyz prvni neudela, tak dalsi ani nejdou spustit...

Dale asi 2 chyby si jednotka vymysli pry neustale a pomaha jen prehrani jejiho SW v autorizaku - vseobecne se to vi, ale za prehrani se musi platit...

A co je nejhorsi, tak to je ta silena dira pri stisku plynu... to je tak dobry pul sekundy a pry je to u prvnich fobii normalni... Ja s tim jezdim hur jak autoskola, fakt se to s tim neda...

Nevite nekdo, zda se doma nejak promerit ta zapalovaci rampa?

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak svicky a vzduchac jsou novy, auto stale smrdi i teple jak skocna se zatahlym syticem...

Zkousel jsem odpojit lambdu a chova se stejne, tudiz to bude asi nekde jinde...

Ale vahu vzduchu to nema, jen snimac tlaku a nejspis teploty.... tim elektronika okolo (krom vstriku) konci...

takze fakt nevim co s tim...

jeste udelam ty orzvody, jestli tam nejsou takove vule, ze to nejak nezvlada jednotka kocirovat.. (jestli je to teda mozny)...

Na tom auto je asi mozny vse, protoze ty svicky, co jsem vyndal byly asi jeste z tovarny (auto ma pres 160tisic)... ta stredni elektroda svicek byla uplne kulata a docela kratka (mylsim, ze vetsinou je takova ostra) a na jedne svicce je praskla keramika a kousek chyby, snad to projelo do vyfuku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...