Přejít na obsah
Capy

dočasné odstavení altíku kvůli výkonu

Recommended Posts

už nějakou dobu mi to vrtá hlavou. nejjednoduší dočasné snižení ztráty výkonu přes altik. jedná se tak o 4-6 minut jízdy bez funkčního alternátoru který dost ubírá výkon a jízda pouze na baterku. Otázka je taková stačí přidělat vypínač na přívodní kabel buzení alternátoru aby se točil pouze na prázdno a nedobíjel? nemůže se mu nic stát a pak je potřeba jej vypínat při stojícím motoru nebo může běžet.Že to význam má už je vyzkoušeno a je to i citelné.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

za chodu motoru alternátor odstavíš jedině tak že odepneš hlavní napajecí kabel ..když vypneš buzení tak alternátor bude furt dobíjet jelikož už je nabuzen...dokonce u některých alternátorů i když odepneš buzení při vypnutém motoru a nastartuješ tak při překročení 2000 ot(jak který hodnota je přibližná) se alternátor sám nabudí a začne dobíjet..

a poznat na výkonu to opravdu jde..stačí aby v autě byl nějakej větší sub + osvětlení atd a pozná i lajk..

[upravil dne 25/7/11 od Dopiťák]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

to jsi mě teda moc nepotěšil pak tedy bude lepší volba vyrobit řemenici na ložisku s aretací a nebo na tu chvilku shazovat klínák ale to se moc nechce

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Účinnost alternátorů Bosch se udává 77%, pak záleží na tom jak velký tam je. Když přidáš nějaký ztráty ... už tušíš? mno asi tak ;) mimochodem zkoušeli jsme to s motorkama, je docela zajímavé jak se změní výkonová křivka když se sníží napětí v palubní síti po odpojení alternátoru :papa

[upravil dne 25/7/11 od koblih69]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší by bylo asi sdělat řemen - zároveň kvůli snížení rotačních hmot (má to vliv na akceleraci motoru). Doufám že mě neukamenujete :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

elmag spojka.

edit: každopádně bych se zajímal i o to, jak se bude chovat motor,kyž nebude dobíjen atíkem a poklesne mu provozní napětí.

[upravil dne 10.3.14 14:56 od Dave_GTI]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Napadla ma taka blbost:) ze ked bude brzdit(pedalom brzdy) tak sa bude altik spinat ale pri tych narazovych otackach by ten altik asi dlho nevydrzal vcetne remena kladiek a klimaspojky a asi by piskal ten remen:D

ta klimaspojka neni zly napad ale ta je po obvode asi dvakrat vecsia nez remenica altiku ,cize otacky altiku by klesly snad na polovicu a ci by to potom nerobilo problem napr na volnobehu:myslim

[upravil dne 11/3/14 22:43 od krtek 2]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

myslím že to co si navrhl sám capy je nejlepší-vyrobit řemenici místo klasického pera/klínu tam třeba šoupnout nějaký kolík popřípadě šroub a v případě potřeby jej vytáhnout/vyšroubovat a hotovo :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×