Jump to content
Sign in to follow this  
ferrari

Rozdiel 1,9D MKI a MKII (či MKIII?)

Recommended Posts

Páni, nejak som sa tu k tomu ešte nedopátral, ale aký je rozdiel medzi 1,9D do roku 2000 a po roku 2000? Viem, že do r. 2000 mal objem 1905 ccm, potom 1890ccm, či tak nejako...

Ale ide o úplne odlišný motor, či len jemnučkú obmenu?

A tiež, aké sú skúsenosti, poruchovosť, výkony, spotreba?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lubk0

Mýslím, že sa to tu dááávejšie riešilo, a konštrukčne to bolo niečo velmi podobné, jednalo sa len o nejakú emisnú normu ... Aby to spľňalo nejaké novšie kritérium.

Inak ked napíšeš oddiemu, ten bol na tieto D čkove motory macher čo sa týka poznatokov :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten 1,9D existuje v hodně verzích. Od 47 kW (205/309) až po nějakých 51 kW :myslim Ty poslední by měly mít řídicí jednotku a splnují normu EURO 3, však je třeba dávali do Partnera/Berling (2005) - s takovým motorem jsme pofaceliftového Partnera/Berlingo poptávali, ale hlavně už byly HDi a vzali jsme ten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Všeobecně shrnuto:všechny verze až na 1.9D-51KW-od roku1998/1999 je stará dobrá fracouzká škola.Staré verze používají rotační čerpadla bosch/lucas-což je o trochu horší varianta,ale vcelku to to ještě jde.Proslulá atmosférická devatenáctistovka byla vždy posvátnou motorizací Peugot,kde je nejlepší motor XU9D s rotačním čerpadlem Bosch-emisní normou Euro2 vyráběné přibližně do konce roku 1998.Po té přišla již zmiňovaná verze 1.9D 51Kw-DW8-Euro3 s elektronickým čerpadlem Lucas EPIC,které není dlouhověké,nesnese horší naftu a je opravitelné pouze v diesel-servis se stanicemi řízenými počítačem,což není opravdu servisně levná záležitost.Je fakt,že v zimě vůz s tímto paskvilem žhaví-tzv. dohžavuje až do určité teploty,aby to dorovnalo spalování/emise atd.,což má vliv i na životnost alternátoru atd... a spousta jiných nesmyslů.V tomto případě je rozhodující vítěz modernější HDI:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lubk0

Tak ja si jen dovolim poznamenat, ze v byvale firme jazdi partner s 1.9 D 51 kw kupovany koncom roka 98, neskutocny pracant, ma uz cel 540 tis. km, a cerapdlo bylo pocast tejto doby na repasi 1 krat ... Nic ine zasadne sa na tom aute nestalo, naftu dostava z normalnych pump ...Takze bych to za zlej motor urco nepovazoval ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lubk0

Zalezi aky mas origo stav ... Ten partner bol kupeny novy na konci roku 98, je to socka vybava, ma len servo a tusim 1 airbag ... Central na DO a radio sa dorobili po kupe. Hodili sa nanho polepy, a jazdil. Striedali ho, ked som tam pracoval, 3 ja soferi, ja som s nim jazdieval do BA do roznych velkoobchodov s PC a zabezpecovacou technikou. Jazdil som na nom plne nalozeny, prazdny, a ja osobne som ho vobec nesetril (sluzobne) ... Auto postavilo majitelovi firmy dom, prevazalo rozny material, bordel, odpad z burania stavby, proste stale stale jazdilo. Pocas stavania domu mu kľakla zadna naprava, pravdepodobne po neustalom pretazovani ... Inak naprava vydrzala ovela viac nez na 306 tkach a podobne. Dal sa spravit najlacnejsi repas za 200 eur, a auto ide ... Jedine co malo mozno extra bolo, ze kazdu noc parkovalo v garazi firmy ...

Cerpadlo sa davalo repasovat do nejakeho diesel serivsu myslim v pezinku, tam mu zostelovali aj ventily ci co to, proste velky servis ... Auto vyslo odtial po motorickej stranke ako nove :)

Myslim ze sa neni moc coho bat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže kukám, že by to mohlo byť +- to isté, akurát jemnúčko zmenšili vŕtanie. Skúsim ešte napísať tomu Odiemu, žeby nás poučil...

[upravil dne 19.10.2011 20:11 od ferrari]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Všeobecně shrnuto:všechny verze až na 1.9D-51KW-od roku1998/1999 je stará dobrá fracouzká škola.Staré verze používají rotační čerpadla bosch/lucas-což je o trochu horší varianta,ale vcelku to to ještě jde.Proslulá atmosférická devatenáctistovka byla vždy posvátnou motorizací Peugot,kde je nejlepší motor XU9D s rotačním čerpadlem Bosch-emisní normou Euro2 vyráběné přibližně do konce roku 1998.Po té přišla již zmiňovaná verze 1.9D 51Kw-DW8-Euro3 s elektronickým čerpadlem Lucas EPIC...

Měl jsem 306ku r.v.96 s 1.9D a ta měla také 51 kW. U těch starších motorů ten výkon myslím záležel i na tom zda má nebo nemá katalyzátor. Ta moje ho neměla, verze s katem měla myslím 47 kW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...