Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P306 - teplota


Ivkopivko12tka

Recommended Posts

Zdravím všetkých :papa

Ako to už býva zvykom v letných mesiacoch, keď sa dostavia horúčavy tak veľa tém býva ohľadom teplôt motorov a všeobecne. Mňa môj \"ultimátny\" problém trápi už dlhšiu dobu.

Kto by ma chcel buzerovať za to, že je tu o tom kopec tém, áno, čítal som si ich, ale chcem poznať názor aj na to, čo sa deje mne, od toho to tu je, ďakujem.

P306 1.6 - Auto sa prehrieva. Pri normálnej jazde, žiadne veľké honenie sa stane (keď je vonku T 25°C a viacej) že budík ide nad 90 pri normálnej jazde (žiadne státie v kolóne alebo mesto) a keď príde aj nejaký kopcovitejší terén, v kľude sa dostaneme aj na 98°C.

Sahara sa spína cca od 92°C, pokial viem, termostat by mal otvárať prúdenie kvapaliny okolo 88°C, ale pravdepodobne sa to nedeje a to si myslím podľa toho, že vrtula síce točí a točí o život, no teplota na budíku neklesá.

Toto sa deje, keď auto štartujem druhý krát, pre pochopenie - naštartujem auto a idem z bodu A do bodu B - vtedy je teplota okolo 90 a všetko v poriadku. Ak sa však po ceste z A do B zastavím na benzínke, kde vypnem motor, cesta z benzínky do B je 95°C +.

Zaberá na to odstaviť auto, počkať kým sa dotočí a vypne sahara a potom je motor zase podchladený, ukazuje okolo 82-85°C, teda termostat otvára asi aj keď nemusí.

Pýtam sa, je toto vadný termostat, alebo prípadne nejaká chyba elektroniky, keďže sa to deje na stredačku?

Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som rád, že zakladáš novú tému, lebo každý prípad má iné príznaky a aj iné príčiny, preto sa mi zdá prehľadné, ak sa každý prípad rieši samostatne (hoci si pred založením témy preštudoval podobné témy).

K problému dva postrehy:

- teplotu motora kontroluj nezávislým teplomerom, napr. infrapištoľ. Indikátor na palubke často klame (na mojej bývalej 306 ukazoval 110, ale skutočná teplota bola OK). Teplomerom meraj \"hlavu valcov\" (klasický výraz), komoru termostatu a prípadne každú hadicu ku chladiču.

- podľa toho, čo píšeš \"poprvý\" a \"podruhý\" krát, to vyzerá na vadné ukostrenie čidiel (alebo palubky?), alebo sahary, alebo inde. To značí, keď už tečie prúd do sahary, tak sa zmení údaj teploty na palubke, lebo nastane úbytok napatia na prepoji zeme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za reakciu

Pripísal som to s tým zakladaním témy na podobný problém preto, lebo som si vo viacerých už všimol \"fajnšmejkrov\" ala ,, božééé, čo nepoznáš tlačítko hľadať? Toto už sa tu 891611861x riešilo\".

Bohužiaľ, infrasamopal ani nič podobné po ruke nemám, musím sa spoliehať na budík, ale podľa všetkého ukazuje správne, keďže ak je všetko v poriadku ukazuje okolo 90°C, pri státí v nejakej zácpe stúpne a sahra sa roztočí, schladí naspäť na 90 a vypne.

Možno pomôže jeden postreh, ale neviem či sa na to dá spoľahnúť. Idem auto parkovať po jazde (prerušenej) do garáže, sahara beží. Vypnem motor, otvorím kapotu, chytím rukou chladič a div sa svet, chladič určite nemal avizovaných 95 ako ukazoval budík a sahara fúkala na vlažnú kvapalinu. Keď sahara vypla, bolo počuť ,,syčanie\" ako keby prúdila kvapalina a aj chladič začal byť horúci, troška oneskorene si myslím, vtedy keď už nebolo treba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, ďakujem za link, máš pravdu, už som to čítal.

Je to model 1.6 z novembra 1997, bez klimatizácie a čo viem isto povedať - na obrázkoch, kde sú umiestnené snímače teploty kvapaliny v tej tvojej prácičke, žiadny snímač tam nemám. Vedľa kontrolnej \"paličky, merky :)\" oleja tam žiadny snímač nejde.

Vyzerá to nejako takto ( obrázok z netu, toto musel byť iný majiteľ ... :bojim )

1826823_1.jpg

[upravil dne 15/7/11 14:44 Ivkopivko12tka]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak mas auto bez klimy, tak tu riaciacu jednotku ventilatorov mat nebudes a tak isto ani hnedy snimac. Nepoznam konkretne tento motor,ale niekde vedla termostatu, primo v hlave by mal byt snimac teploty namontovany. Skus to odfotit,ale pohlad z druhej strany, cize z lavej strany,cez blatnik vodica. Skusim sa vecer pozriet, ako su v takomto pripade ovladane sahary. Ak nieco uzitocne najdem, ozvem sa.

Kolko mas pred chladicom ventilatorov? Jeden, ci dva?

V kazdom pripade by to chcelo nejako porovnat teplotu motora a to, co ukazuje budik. Mozno aspon nejakym klasickym (ortutovym) teplomerom.

PS:To auto na foke je zjavne s riadenim vpravo, mozno dovoz GB, to asi aj zodpoveda stavu ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, ten snímač tam je, ale je tam navedený odspodu. Vrtuľky sú tam dve.

Inak poznatok zo včerajška, aj po zastavení a vypnutí motoru medzi bodom A a B jak vínko, okolo 90°C, spokojnosť, ale to sa stane málokedy.

Zákon schválnosti isto zariadi, že keď to budem najmenej potrebovať (kolóna, zápcha, červené na semafóroch za sebou, kopcovitý terén) tak bude blbnúť :)

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zdravím, po dľhšom čase letného sa flákania po festivaloch a písania si omeškanej bakalárskej práce môžem povedať, že je problém vyriešený. Bol to vadný termostat a tak isto sa celá \"chladiaca sústava\" vypláchla od nečistôt a usadenín. Od vtedy všetko v poriadku. Neviem, či táto téma niekomu pomôže, keďže išlo o takú prkotinu ako termostat, ale verím že mirojove posty a linknutá práca môže pomôcť. Ďakujem za všetky reakcie :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...